WIP kattenren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marjank1987

WIP kattenren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 23:22

Jaaaa *\o/* *\o/* *\o/* ik heb vriendlief kunnen overhalen :P ;)

We zijn gisteren begonnen met het bouwen van de kattenren. Nu zullen sommige zich afvragen waarom een ren.
Ik durf mijn katten niet gewoon naar buiten te laten. Mijn vorige kat is helaas niet meer thuis gekomen, we wonen namelijk aan een drukke straat en ik vrees dan ook het ergste en daarbij wil ik andere mensen niet tot last zijn met mijn poezebeesten.

Dit zijn de heren waar het om gaat:
Afbeelding

Nou willen ze zooooo graag naar buiten dat ik vriendlief, lief heb aangekeken totdat hij uiteindelijk toegaf }>
Zaterdag hebben we de spullen gehaald en gisteren zijn we begonnen met bouwen. De ren zal 5 bij 2m. worden en iets hoger dan 2m. Hij zal over een tijdje bereikbaar zijn door middel van een sluis zodat ze zelf kunnen beslissen wanneer ze naar buiten gaan of niet deze zal later pas geplaatst gaan worden. We zijn begonnen met de ren en we doen later pas de grond, we waren er namelijk nog niet helemaal uit wat we precies wilden, het zijn uiteindelijk gewoon stoeptegels geworden.

Zo stond het erbij voordat we begonnen:
Afbeelding

Dus we zijn eerst begonnen met de struiken te kortwieken:
Afbeelding
Afbeelding

Daarna de gaten gemaakt voor de palen:
Afbeelding
Waarbij de hond ons ff helpt met ze weer dicht te storten door haar bot te begraven hihi
Afbeelding

De palen staan en de eerste draad is al gespannen:
Afbeelding

En zo is het alweer donker en de achterkant van het hekwerk staat er al:
Afbeelding

Vandaag zijn we weer een stukje opgeschoten :D Mijn vriend had hem het liefst vandaag nog helemaal klaar gehad maar helaas.
De voorkant en bovenkant ook dichtgemaakt, ik wil ook nog een stukje dak maar dat komt nog.
Afbeelding
De deur voor ons, deze word ook nog met gaas dicht gemaakt:
Afbeelding
Deur ook geverfd in de kleur van het hekwerk, hij moet nog een keer over want hij is nog niet helemaal dekkend, en een doek geplaatst zodat we geen inkijk meer hebben naar de buren:
Afbeelding
En zelfs al een stukje betegeld, de onderkant van het hek gaan we ook nog extra goed bevestigen:
Afbeelding

Morgen zal hij vast en zeker wel weer een stukje opschieten, als de vloer klaar is kunnen we ook al langzaam gaan inrichten :D Maar eerst nog even de puntjes op i, want ze mogen natuurlijk echt niet ontsnappen. Als iemand tips heeft heel graag :)

Anoniem

Re: WIP kattenren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 23:27

Wat leuk! Ik volf

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 23:30

Ziet er goed uit! Ik volg :D

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 23:38

Wegens hoeveelheid foto's: BB > BB-ITP

marjank1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 23:41

Dank jawel voor het verplaatsen, ik was al aan het twijfelen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:04

Ik vind het hartstikke goed!

Ik kan namelijk begrijpen dat mensen hun katten niet buiten durven te laten, zeker de duurdere rassen, maar dan ben ik juist vol bewondering voor degenen die dan een hele ren gaan maken voor ze zodat ze toch de mogelijkheid krijgen. :D
Fijn is dat voor ze!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:15

Ziet er al goed uit!

Mag ik vragen wat je ongeveer kwijt bent voor zo'n ren?

lovesSkippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:22

Wij hebben ook een katten ren gemaakt in onze tuin nadat 2 katten doodgereden waren. Eerst hielden we ze binnen maar 1 van de 4 was wel heel creatief in het ontsnappen en deed de tussendeur open om via het zolder raam te kunnen ontsnappen. de kooi is ideaal en onze buiten katten zijn een stuk aanhankelijker geworden.
alleen bij jullie kooi bij de poort gaat daar nog gaas op de deur? en kunnen ze er niet onder door?
onze ervaring is, dat als hun kop ergens door past de kat weg kan. :P

verder ben ik helemaal voor zo'n ren :) zo hebben andere buurt bewoners gelijk geen last meer van jouw katten die in hun tuin schijten :P

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:47

Wat gaaf!! :D

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:52

heel goed idee om een ren voor ze te maken, die van mij zitten nu ook weer lekker buiten

marjank1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 21:28

Bedankt voor alle leuke reacties ;)
Vandaag hebben we er helaas niks aan gedaan dus voor nu nog ff geen update.
Morgen hoop ik wel weer een update te hebben :P .

lovesSkippy schreef:
Wij hebben ook een katten ren gemaakt in onze tuin nadat 2 katten doodgereden waren. Eerst hielden we ze binnen maar 1 van de 4 was wel heel creatief in het ontsnappen en deed de tussendeur open om via het zolder raam te kunnen ontsnappen. de kooi is ideaal en onze buiten katten zijn een stuk aanhankelijker geworden.
alleen bij jullie kooi bij de poort gaat daar nog gaas op de deur? en kunnen ze er niet onder door?
onze ervaring is, dat als hun kop ergens door past de kat weg kan. :P

verder ben ik helemaal voor zo'n ren :) zo hebben andere buurt bewoners gelijk geen last meer van jouw katten die in hun tuin schijten :P

Op de deur komt indd nog gaas, er worden ook nog tegels gelegd en dan is de verbinding tussen de deur en grond niet zo hoog meer.
Als dit wel het geval is word hier ook een oplossing voor gemaakt

Jenkins schreef:
Ziet er al goed uit!

We zijn op het moment al ong. 350 euro kwijt en we zijn nog niet eens klaar :o. We waren eerst
aan het twijfelen om gewoon een hondenren te kopen dan waren we wel wat goedkoper uit maar dan
was ie niet zo groot geweest en nu kunnen we hem naar eigen zin maken :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:02

Jenkins schreef:
Ziet er al goed uit!

TS prachtige ren zeg!!

Jenkins: op MP zoeken op volieres, kattenrennen en honden rennen. Dat kan al veel schelen. Verder heeft Luxus staal (http://www.luxus-staalproducten.nl/ ) ook erg mooie rennen.

Heb zelf op MP een ren gekocht voor mijn konijnen. Gewoon een grote hondenkennel. Ik heb nu voor 125 euro een ren van 4 meter lang en 1.5 meter breed staan (1.6 meter hoog). De helft overdekt en de helft niets mee gedaan. De nijnen zitten erg veilig en het hekwerk gaat levenslang mee. Vele malen beter dan een standaart konijnenhok. Omdat mijn ren van gaaspanelen is van 5 bij 5 cm zou ik hem later ook kunnen gebruiken als kattenren. Nu wonen we erg groot en heeft mijn kat een onzichtbaar omheiningssysteem wat ook erg goed werkt echter als we ooit verhuizen kan dat zomaar anders zijn.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:04

Mooi project! :)
Hier een prachtige kattenren van geimpregneerd hout in de tuin staan :)
1 toren met een bodem van 1 bij 1 meter. En dan 2 meter hoog. Met een doorzichtige golfplaat erop. Geraamte van hout, met grof gaas ertussen. Plankjes en een kattenbak erin.
En ook een ''aanbouw'' eraan. Van 1,5 bij 1. En een meter boven de grond (kunnen eronder nog plantjes staan :))
Hier kunnen ze ook via een tunneltje oversteken van binnen naar buiten :)

Ik ben er zo gelukkig mee. Weet altijd waar de katten zijn, en hoef me nooit aangesproken te voelen als ik anderen hoor over kattenstront van een ander :)

Enige nadeel is dat de ene kat niet meer buiten durft te komen omdat er een vreemde kat elke keer territoriaal zit te doen op onze ren (een loslopende dus...)

Plaats je nog wel ''af'' fotos? :)Ik ben zo benieuwd!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:11

Gave ren wordt dat! Dat zullen je knappe heren wel fijn vinden :) Ik zal blij zijn als ik voor mijn katten ook zoiets kan maken. Ik zit nu helaas met twee onmogelijke balkons :')

marjank1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 12:46

Dank jullie wel voor de reacties :D
Hij is bijnaaaa klaar. We moeten alleen nog de deur ontsnappingsvrij maken en
nog inrichten. Ik zal vanavond ff foto's maken van hoe die er nu uitziet.
Ik denk dat de heren het geweldig vinden, ze zitten alleen maar voor het raam en zodra ik de deur uit wil
zitten ze al naast me dus ze willen echt heel graag maja..ze moeten nog ff geduld hebben.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 15:38

kunnen menig katten bezitters een puntje aan zuigen echt super dat je zoiets maakt! :)
zouden meer mensen moeten doen katten blijven dieren die veel beweging nodig hebben (uitloop)
maar wat vaak ten koste gaat van mensen die geen kat in hun tuin willen hebben schijten omdat ze ze gewoon los naar buiten laten.(en dan is het vaak huilen als ze ook nog overreden worden buiten)

dus alleen maar lof voor jullie :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:35

Wij willen inderdaad ook de tuin katproof gaan maken! Heel gaaf! Alleen geen ren.. dus we moeten even zien hoe wij dat op gaan lossen :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:40

Mooie ren! Daar zullen ze vast blij mee zijn :D
Ik kan me goed voorstellen dan je zo'n mooie katten niet los buiten wil laten. Ik denk dat zo'n raskatten snel gestolen worden.

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:46

Wauw wat gaaf, vind het echt een goede oplossing en petje af dat je daar zo'n stuk tuin aan wilt 'opofferen' Ben heel benieuwd naar de af foto's!

marjank1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 21:55

Hij is af of laat me zo zeggen.. ze kunnen erin. Ik wil nog op een deel een dak maken en nog wat meer plankjes waar ze op kunnen klimmen.
Ze hebben er gisteren ook voor de eerste in gezeten en ze vonden het geweldig. Constant rond kijken naar de vogeltjes en lekker in de zon zitten/liggen genieten. De donkere (Binkie) vond het in het begin wel spannend die was echt nog nooit buiten geweest. De lichte (Bikkel) die liep rond alsof ie niet andere gewend was. Hij is namelijk al eens ontsnapt geweest bij mijn vriend en die had het niet meteen door en toen ik thuis kwam van het werk hoorde ik hem mauwen gelukkig was ie toen wel terug gekomen.

Ik heb natuurlijk nieuwe foto`s alleen heb ik de kabel stuk waarmee ik ze op de laptop krijg. Ik ga morgen een nieuwe halen en dan zal ik ze meteen erop zetten. :)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:58

Ik ben benieuwd!!