Katten naar buiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KM_Ris

Katten naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 12:51

Wij hebben 2 katten, waarvan 1 kat een van haar voorpootjes mist.
daarom wil ik niet dat zij verder dan de tuin komt, omdat ze zich niet meer zo goed kan verweren als vroeger, niet meer zo hoog kan springen en niet meer zo hard kan rennen als een ''normale'' kat.. ze zou zich wel kunnen redden maar ik heb het liever niet.

Eerst woonden we op een flat, en daar konden ze dus op het balkon buiten, nu zijn we verhuisd naar een huis met tuin en wil ik ze toch graag naar buiten laten.

we hebben al een tuigje geprobeerd, maar dat vinden ze allebei helemaal niets + dat het voor die kat met t pootje moeilijk is om een geschikt tuigje te vinden.

naar kattenrennen heb ik gekeken, maar die dingen zijn behoorlijk duur. ik wil daar zeker voor gaan sparen maar daar hebben we op dit moment niets aan.

heeft iemand nog andere opties? zodat ze voorlopig wel naar buiten kunnen zonder uit de tuin te komen totdat we die kattenren kunnen halen.

MarliesV

Re: Katten naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 12:55

Zag een tijdje terug hier op Bokt het idee van draaibare pvc buizen aan de binnenkant van de schutting. Dan kunnen ze wel omhoog klimmen naar niet op de schutting. Misschien een handige oplossing?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 12:57

Een net over de tuin plaatsen. En zorgen dat alle gaatjes en kieren dicht zitten.

BigOne

Re: Katten naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:01

Bouw zelf een ren, zo duur is dat niet. 1.50 bij 3.00 en 2 hoog. Boomstronk erin en een hokje zodat ze droog en uit de wind kunnen zitten en je hebt een prima plek.