Waar ging het mis?
Het hok is ca 1.70
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
, en lopen letterlijk overal.Mirranda schreef:Kortwieken![]()
Je kunt van 1 van de vleugels wat veren kortknippen zodat ze niet meer kunnen vliegen.
IK ken je probleem, heb precies hetzelfde. Mijn kippen zijn echt straatsletten, en lopen letterlijk overal.
Wij zijn ook bezig met verhoogde afzetting, maar krieltjes kunnen best nog aardig vliegen, dus moet je daarbij toch ook echt nog kortwieken.
Nayomie schreef:Tigra_ schreef:Zijn ze geknipt? Zo niet dan vliegen ze er gewoon overheen als de bovenkant niet dicht is. Anders gegraven kan ook. Misschien meer te doen geven. Groen in het hok gooien.
Vliegen zou goed kunnen.
Er komt dit jaar als t goed is gras, dus al er gemaait wordt krijgen ze dat.
Nayomie schreef:Tigra_ schreef:Zijn ze geknipt? Zo niet dan vliegen ze er gewoon overheen als de bovenkant niet dicht is. Anders gegraven kan ook. Misschien meer te doen geven. Groen in het hok gooien.
Vliegen zou goed kunnen.
Er komt dit jaar als t goed is gras, dus al er gemaait wordt krijgen ze dat.

.
vuurneon schreef:Ik heb nog nooit gehoord dat je kippen geen versgemaaid gras mag geven, wij doen het al jaren (net als meerdere kippenhouders). Als het gras kort is (lekker fijn knippen) levert het geen probleem op.
Het is puur ter informatie, het is een bekend gegeven onder kippenhouders, het betekent uiteraard niet dat het altijd fout gaat maar de keuze aan TS toch ? Zo hoort nu twee kanten en wat TS er mee doet is aan haar zelf.