Spynx katten, welk voer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tries_en_Faf

Spynx katten, welk voer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 08:14

Hoi, ik heb sinds een maand ongeveer 2 superleuke spynxen in huis, herplaatsers, ik kreeg er een 10kg zak Royal canin spynx bij, op zich prima, maar ik vroeg me af wat anderen voeren, ik heb met de honden nooit goede ervaringen gehad met RC, met name dat ze er enorm van gingen scheten.. En ik snap dat een kat stinkt op de kattenbak, maar jeetje zeg.... :D

Ik las iets over carocroc, ik zou graag wat meer ervaringen en ideeen horen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:31

Onze Murdock eet KVV (Tinlo) en BARF (kippennekken, konijnenboutjes, etc). Hij doet het hier súpergoed op! Net als zijn harige HTK vriendinnetje trouwens ;-)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:06

Of je nou een spynx, maine coon of zwerver hebt, van binnen komt het redelijk overeen hoor ;)

Katten willen allemaal (eventuele nierpatienten ed uitgesloten): veel vocht, geen/weinig koolhydraat, dierlijke eiwitten en vetten en regelmatig een stukje vis/visolie.
Op basis van deze lijst raad ik je dus ook KVV/BARF aan. Echt compleet BARFen is een enorm gedoe met een kat, dus ik geef mijn kat ook KVV Tinlo met elke dag een biologisch kippennekje.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:15

Sassol schreef:
Of je nou een spynx, maine coon of zwerver hebt, van binnen komt het redelijk overeen hoor ;)

Het binnenste van een sphynx komt in zoverre overeen dat het idd een maag darmen etc bevat. Alleen is de verbranding wel heel anders als bij een " gewone" kat omdat een sphynx ook eet om warm te blijven en zodoende dus ook meer ontlasting heeft. En vaak ook stinkender..

Bij mij eten ze dan ook allemaal vers van lotgering. Ze eten met zijn 5en ongeveer een kilo per dag en zijn echt niet te dik ... :+ Royal canin sphynx hoor je mensen eigenlijk alleen maar over dat ze er zo enorm erg op stinken -O- Of enorm van aan de diarree gaan..

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:18

(vergeet de H niet, het is spHynx -:) )
gewoon hoogwaardig voer. geen supermarkt rommel.het sphynx voer van RC is ook goed.ze eten veel, en vaak.
de mijne krijgt Almo nature.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:05

Babsiej schreef:
Sassol schreef:

Bij mij eten ze dan ook allemaal vers van lotgering. Ze eten met zijn 5en ongeveer een kilo per dag en zijn echt niet te dik ... :+

Nja, het wilt hetzelfde eten alleen meer vanwege de hoeveelheid energie die ze verbruiken om warm te blijven. (Mijn hond eet in de winter ook meer dan in de zomer en ikzelf ook. Betekent niet dat ik andere dingen ga eten)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:37

En doordat ze zoveel eten hebben ze sneller last van (over)gevoelige darmen ...

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 09:20

Hoi, bedankt voor de antwoorden, ik ga eens rondkijken wat hier in de buurt te vinden is, carocroc klinkt wel goed.

Ik zal ze zowiezo geen whiskas ofzo voeren :o :D Wil wel hoogwaardig voer voeren, maar liever dus iets anders dan nu.

Een kippenekje ofzo, kan je dat ook gewoon als lekkers voeren? gewoon als extra, of zullen ze als ze dat niet gewend zijn, daar met hun darmen op reageren?

Ik heb wel altijd katten gehad, maar nooit die zo gevoelig waren, die van mij vraten altijd alles :+ zonder te kotsen ofzo..