Daarom wil ik graag wat informatie inwinnen.Per mei ga ik mijn woning uit, maar heb nog geen nieuwe woning gevonden, dus trek ik tijdelijk weer even in bij mijn ouders.. Hier krijg ik een aardige woon -en slaapruimte en in principe is dit van tijdelijke aard, maargoed..
Mijn ouders hebben een kat en een poes van 17 jaar oud. De poes is een schatje, eigenlijk te lief voor deze wereld en die kater is altijd meer mijn kat geweest.. Echt een prins, een rauwdouwer als het gaat om zijn huis en zijn eten, iedereen moet vrij baan maken voor hem. Nooit te beroerd om een hond van z'n terrein af te jagen.
Toen ik uit huis ging en deze woning betrok heb ik de kat van de vorige huisbewoner overgenomen, een superleukelievegezellige rooie-je-weet-wel kater van nu een jaar oud, genaamd: Buurman!
Hij is nu gewend om via een plank vanaf mijn balkon de bosjes in te lopen en dus zo naar buiten te gaan. Het is dus een buitenkat. Nou moet ik zeggen, dat hij binnenzitten ook best wel prima vind, want rond oud & nieuw moest ik er niet aan denken dat hij wegliep of getergd zou worden door rotjes en heb ik 'm een week opgesloten voor zijn eigen bestwil
.. Hij vond het best, lag bij de kachel en kon zich tonnetje rond eten.Nu is het zo, dat als ik de woning uit ga, hem dus ook meeneem, ik doe hem absoluut NIET weg! Ik heb eigenlijk zoiets van.. laat hem voorlopig maar even acclimatiseren in mijn kamer en dan kijk ik daar mettertijd hoe ik het aanpak, als de tijd rijp is laten we hem kennis maken met de katten van mijn ouders..
Nu hoorde ik twee meningen..
De 1e: Neejoh, moet je niet doen, hou 'm binnen tot je een andere woning hebt, waar hij weer naar buiten kan. Het is even jammer voor 'm.
De 2e: Direct kennis laten maken met de andere huiskatten voor plaatsbepaling.. en hem gewoon buiten laten lopen, dat zoeken ze vaak zelf wel uit.
Het 1e punt is; ik blijf er natuurlijk niet voor eeuwig, maar ik vind het ook rot voor hem als hij de zomer in mijn bovenwoning moet spenderen.. Wat is wijsheid?
Mijn kater is een lief sociaal dier, dat alle buurkaters mee mijn balkon op neemt om zijn voer te delen. Gezellige boel hoor, hij heeft vriendjes, blijven zelfs mee eten en overnachten! Voel me net een moeder
, haha neehoor gekkigheid, maar leuk is het wel!
Voor hetzelfde geld gaat het echt onwijs goed met de katten van mijn ouders, voor hetzelfde geld vreet de kater des huizes met onschuldige kater op.
Daarbij komt punt 2, passend bij mening 2: mijn woning is niet heel ver van mijn ouders huis af, dit was praktisch, omdat ik ook een hond heb (waar mijn kat echt dikke mik mee is).
Is het dan wel verstandig om hem naar buiten te laten of moet ik hem de eerste tijd even met een tuigje uitlaten in zijn 'nieuwe' buurt?
Wie kan mij wegwijs maken in de denkwereld van de kat? En vertellen wat verstandig is om te doen? Ik wil mijn kater niet de stuipen op het lijf jagen met Grumpy Cat the Second, daar is hij te gevoelig voor denk ik.
Thanks voor het meedenken!
Groetjes van mij! Poot van Buurman!
Kijk 'm eens zwoel kijken!
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/68427_4843150599098_522347005_n.jpg