Poezenvraagje-sterilisatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mackkwek

Poezenvraagje-sterilisatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 08:01

hai hai

even een vraagje,.mischien herkent iemand dit probleem wel en heeft iemand een oplossing.

vorig jaar hebben we onze poes Doerak laten steriliseren,zodat ze lekker naar buiten zou kunnen en zo.
Voor die tijd was ze verder nooit krols geweest(of tenminste ,.niet duidelijk krols)

sinds ze gestiriliseerd is,.is ze een stuk rustiger geworden,..máár,... nu word ze wel ineens "krols" -O-

hele miauw-partijen en loopt tijdens die periode dan overal te piesen,met haar kont te draaien,te rollen over de grond etc
dit heeft ze nog nooit gedaan voor ze geholpen werd dus.

snap er echt niks meer van,..maar vind het wel erg vervelend,..vooral dat "pies"-gedeelte....

iemand die weet hoe dit kan of wat je eraan kan doen?

alvast heel erg bedankt!

CM_

Re: Poezenvraagje-sterilisatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:06

Lijkt me onwaarschijnlijk, maar is ze gesteriliseerd?
Of gecastreerd?

Als poes alleen gesteriliseerd is, wat me sterk lijkt, want een poes word doorgaans ook gecastreerd, kan ze inderdaad gewoon krols worden.
Maar als het zaakje eruit is, is de hormoonproductie ook na een tijdje verdwenen.
Is het wel dezelfde poes?

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 08:13

CM_ schreef:
Lijkt me onwaarschijnlijk, maar is ze gesteriliseerd?
Of gecastreerd?

Als poes alleen gesteriliseerd is, wat me sterk lijkt, want een poes word doorgaans ook gecastreerd, kan ze inderdaad gewoon krols worden.
Maar als het zaakje eruit is, is de hormoonproductie ook na een tijdje verdwenen.
Is het wel dezelfde poes?

haha ja het is echt dezelfde poes ja :j
ik begin nou te twijfelen of ze gecastreerd of gesteriliseerd is.
hoe dan ook is ze geholpen door de da...en als jij zegt dat ze doorgaans castreren,dan denk ik dat dat dan het geval is.
maar dan zouden de hormonen na een jaar toch wel weg zijn?"
en toen ze nog niet geholpen was,deed ze deze dingen ook niet...dus snap er echt niks meer van

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:41

Zowel de kater als de poes hier gecastreerd, maar beiden zijn nu echt aanhankelijker .......
Ik weet zeker dat het gebeurd is dus ik geef de aankomende lente maar gewoon de schuld.
Maar ik zou even de DA bellen voor telefonisch overleg (weet niet of ze dat doen, maar mijn DA heeft gewoon een telefonisch spreekuur).

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:43

Het kan idd ook zijn dat de lente zijn werk doet. :)
However is het niet onverstandig om even de dierenarts te raadplegen.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:45

Je kan de dierenarts het beste bellen voor overleg.
Er kan iets zijn blijven zitten bijv.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:46

Onze gecastreerde poes heeft het ook nog steeds, alleen ze piest niet binnen ofzo, maar wel dat krolse gedrag, miauwen, kleven etc.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:37

de poes hier had het de eerste periode nog maar het zwakte elke keer af en nu heeft ze soms nog eens een dag ofzo last van haar hormonen.

het kan misschien zijn dat ze een stukje niet eruit gehaald hebben en dat dat nog voor dit gedrag zorgt? Wat je kan doen is voor de zekerheid urine opvangen en laten controleren of dat wel in orde is. Is dat wel in orde dan misschien tijdelijk de pil geven of een chip zetten (dat kan wel bij honden in elk geval een castratie chip maar of het bij poezen kan??) en kijken of dat verandering geeft.

Wel een lastig probleem....

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:50

Bij ons steriliseren ze als de baarmoeder gezond is. Één van mijn poezen is dus ook gesteriliseerd en loopt ook regelmatig rond te zingen enz. :') Maar plassen gelukkig niet, dat is wel érg vervelend.