Hond likt in de stallen alles af

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Relien

Hond likt in de stallen alles af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 20:43

Hoi allemaal..

vraagje over mijn hondje turbo een geholpen jack russel teefje van 5 jaar,
sinds ongeveer anderhalve maand is ze zodra ze in de stallen loopt de ijzeren balken onder aan de stallen aan het aflikken.
hier kan ze gerust de hele dag mee bezig zijn. we kregen het idee dat ze misschien ijzer te kort had maar vandaag was ze bij de deur bezig. onder zit wel ijzer maar ze zat ook het geverfde hout af te likken. ook hebben we haar al 1 x in een stal kunnen ontdekken en zat ze in de hoek het steen af te likken
ik heb haar geprobeerd te straffen zodat ze het niet meer zou doen maar dit heeft gewoon geen zin ze gaat daarna gewoon weer terug.

Ik vraag me nu toch echt wel af wat dit nou betekend dat ze dit doet.

iemand van jullie misschien een idee waar ik het in kan zoeken ?

AfricanLady

Re: Hond likt in de stallen alles af

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:44

straffen heeft geen zin
het is een sooort tik van haar is het op een dag ineens begonnen en ging er iets vooraf??

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 21:03

Het is zomaar begonnen ik dacht eerst nog dat ze het der omdat het misschien nog naar muizen of ratten ruikt. Daar is ze namelijk ook heel gek op

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 21:07

Behoefte aan zout misschien?
Maar pas op met verf,dat is niet gezond voor een dier.

Mijn honden hebben de 'fijne' gewoonte om mest te eten op stal.
Nu heb ik voor allebei een snuitje gekocht,verkrijgbaar in een dierenwinkel,een soort muilkorf maar dan veel zachter.
Wellicht kan dit werken tegen het bijzondere gedrag van jouw hondje?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 21:29

probeer idd wat te geven waar zout en ijzer in zit en als ze aan het likken is leid haar af met een speeltje komt ze naar je toe geef haar dan wat lekkers

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 21:49

Ik wou idd al kijken of ze iets bij de dierenwinkel hebben aan extra vitamines..

Met een speeltje afleiden helpt niet ze is helemaal gefocust op het likken. Ik zal ook is kijken of ik morgen een filmpje kan maken en ik zal ook is kijken voor dat snuitje

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:13

Neem je hondje dan wel even mee om te passen,je kunt je namelijk goed verkijken op de maat.

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:19

onze jack russel heeft dit ook, (Maar dan met volgelsstront) één keer ging ze ook in het stro rollen .
Volgens mij doet ze dit omdat er overal zo een paarden mest geur aan hangt. dat vinden ze lekker ;)
Maar verder kan ik je ook niet helpen, succes!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:35

geen snuitje kopen maar een muilkorf. Ik hoop dat dgene die het advies gaf ook bedoeld dat ze een leren muilkorf gekocht heeft. Met een snuitje kan een hond niet meer fatsoenlijk hijgen en als het nodig is kan de hond ook niet kotsen (wel kan ze er in stikken). Een snuitje geeft ook smetplekken van het zweten erin.

Een korf kan je wel aan doen maar niet zonder toezicht. Ze kan heel makkelijk ergens achter blijven haken en in paniek schieten en zichzelf flink bezeren maar ook kan ze zichzelf niet meer verdedigen mocht het nodig zijn. (zou niet de eerste hond zijn die dood gebeten wordt door een andere hond terwijl hij/zij gemuilkorft is en dus zichzelf niet kan verdedigen)