Benfan schreef:Als jij of je ouders handig zijn dan kun je het zelf maken. Maar let wel dat fretten enorm slim zijn en binnen no-time de zwakke plekken hebben gevonden. Daarbij gaan ze door totdat ze het kapot hebben. Daarbij zijn ze ook nog eens zo achterbaks het niet te doen als je erbij staat. Doorhebbende dat jij er dan wel wat aan gaat doen.
Maar een nachthok, met voldoende lappen om warm te blijven. Een plek om te poepen en plassen wat in een kattenbak gebeurd. Speelgoed om in te klimmen, door heen te rennen, te slepen slopen en verstoppen. Voer en water. En natuurlijk moet hij droog blijven zonder dat het warmte vast houd. Vuistregel is dat als het boven de 25 graden is warm voor ze. Dus hoe los je dat op?
dierenfan schreef:voliere gaas en veel en goede schuilmogelijkheden. Veel uitdagingen in de ren en regelmatig veranderingen. Verder als fretten slapen dan daalt hun lichaamstemperatuur en dus is het van belang dat ze zeer goed warm kunnen liggen. Stof moet je weer vermijden (net als met ratten) dus geen zaagsel/stro/o.i.d. gebruiken. Het beste is een kattenbak met kattenbak grit en verder slaapzakjes van fleece e.d. voor de warmte.
In de winter denk ik dat je misschien nog wel extra dingen moet doen om te maken dat ze niet te koud liggen.
Okee dankjewel!
ik ga straks aan mijn moeder vragen of ik uberhaupt wel weer een huisdier mag, ik hoop van wel!