Ik wil...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brievenbus

Ik wil...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 10:39

Een hond!

Het is zo frustrerend! |o Ik weet dat het niet kan, door simpelweg tijdgebrek en dat is niet eerlijk naar het dier, maar ik zou het zo fijn vinden weer een hondje om me heen te hebben. Ik heb m'n hele leven al een hond om me heen gehad, maar nu werk ik 4 dagen in de week en mn vriend 5, dus er is gewoon geen weg mogelijk!
Ik heb nu 2 katten, het liefst zou ik lekker met ze gaan wandelen en naar het strand ed. Maar dat willen ze niet, gok ik. :') Ik kijk zelfs dagelijks op marktplaats naar leuke hondjes, maar het kan gewoon echt niet... :n Helaaaaaas.

Wie kent dit probleem? :D

SAKKIA

Re: Ik wil...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:44

IK :+

Vriend en ik willen beiden wel een hond. Maar we werken allebei meer dan fulltime dus dat ziet er gewoon niet in :n Ik vind het niet eerlijk tegenover het dier.

Maar mijn ouders hebben wel een hond en die leen ik af en toe om lange wandelingen mee te maken of dat ik een keer een avondje moet oppassen omdat mijn ouders weg zijn :j

de hond komt trouwens nooit bij ons binnen want ik denk dat de katten dan hun tas inpakken en elders hun heil gaan zoeken :')

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 10:46

@SAKKIA, haha vreselijk he. Ik heb ook wel eens een 'leen-hond' een weekendje, maarja..

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:54

Ha ha ha, hier juist het tegenovergestelde zo af en toe! :D
We hebben 2 honden en ik zou ze nooit meer kwijt willen, maar zo af en toe zou ik willen dat iemand ze een paar uur mee zou nemen voor een lekkere lange wandeling.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 10:56

Breng maar langs! :o Wil ze wel een weekendje lenen hoor, wat heb je voor moois? :D

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:00

aaaah ja ik wil ook zo graag een hondje :) opzich zou het nu nog wel kunnen, ben student, dus heb niet heel veel uren les. Maar over een paar jaar ga ik ook aan de bak, en mijn vriend werkt al. Dus zou voor de zeer korte termijn zijn, en dat heeft geen zin natuurlijk :n

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:09

Vivian__ schreef:
Breng maar langs! :o Wil ze wel een weekendje lenen hoor, wat heb je voor moois? :D

Ha ha, we hebben een ruwharige teckel en een rottweiler mix. Foto's staat in mijn profiel. ;)

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:26

Jup, herkenbaar..
Altijd honden gehad, altijd 2 stuks en nu moet ik ook het met 2 (niet knuffelbare) katten doen. :(
Tijdgebrek, ruimtegebrek en de katten zijn een probleem. We willen verhuizen, dan zou het wel mogelijk worden, maar krijgen huis niet verkocht, dus helaas pindakaas...
Hebben al wel ideeën over welk ras, maar gaan niet bij een fokker oid kijken, want dan wordt de drang nog groter! :o

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:32

Hier nog één, op zijn vroegst over anderhalf jaar. Dan ben ik eventueel op buitenlandse stage geweest en bijna klaar met mijn studie, dan weet ik welke kant ik op ga.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 12:00

Welk ras willen jullie dan fielychie?

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:03

En als er iemand geen hond mag doordat ie ruift enzo en dat natuurlijk niet prettig is moet je maar eens kijken voor een Spaanse waterhond :)) of lagotto romagnolo :)) Die zijn van wol en ruiven niet & stinken niet :')
Daardoor heb ik dus nu wél een hond :+ <3

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:04

Ach vervelend is dat, hoeveel uur werken jij en je vriend per dag? Als je qua uren vrij gunstig zit zou je een oudere hond kunnen overwegen. Of anders vrienden/familie/uitlaatservice regelen waar hij overdag een paar uurtjes naartoe kan.
Als je maar wilt is er veel mogelijk hoor, een hond verwacht ook niet dat je de hele dag naast hem zit ;)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 12:06

anneliesdj schreef:
Ach vervelend is dat, hoeveel uur werken jij en je vriend per dag? Als je qua uren vrij gunstig zit zou je een oudere hond kunnen overwegen. Of anders vrienden/familie/uitlaatservice regelen waar hij overdag een paar uurtjes naartoe kan.
Als je maar wilt is er veel mogelijk hoor, een hond verwacht ook niet dat je de hele dag naast hem zit ;)

Nee, dat vind ik echt niet eerlijk naar de hond toe. Er is 4 dagen id week van 7 tot 5 niemand aanwezig..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:12

Dan zou je iets moeten regelen met een uitlaatservice of familie/vrienden.
Zo passen wij ook 2/3 dagen in de week op de hond van vrienden van ons.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:23

Ben heeel blij dat jullie inzien dat het (nu) niet gaat. Er zijn zoveel mensen die alsnog een hond nemen. En vervolgens zit dat beest 5 dagen in de week van half 8 tot half 6 alleen. Als hij mazzel heeft, komt hij er 's middags een half uurtje uit door de uitlaatservice/buurvrouw/oma.

Je moet geen beest nemen, om vervolgens van anderen afhankelijk te zijn dat het beestje nog enigszins een leven heeft. Dan moet je een kat nemen of een knaagdier.

Ik wil ook graag een hond en nog een kat erbij, maar op een flat is 2 katten echt het maximum. Ooit, als ik een groter huis heb, wil ik wel graag een hond erbij. Maar dan alleen als ik parttime werk.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:30

Hier hetzelfde probleem, maar dan net iets anders..

De situatie is ideaal: ik ben student, zit overdag op school maar heb weinig uren. Na mijn studie is een fulltimebaan onmogelijk met mijn diploma, dus word het parttime werken overdag. Mijn vriend werkt in de horeca en werkt dus vanaf 5 uur 's avonds (als ik al lang weer terug ben van school/werk). Ik ben de hele dag thuis zaterdag en zondag, en mijn vriend heeft 'weekend' op maandag en dinsdag. Maar in principe is er dus altijd iemand thuis (Hij is er tot 17:00 en ik ben er vanaf gemiddeld 15:00).
Dus wat is dan het probleem?? Precies: mijn vriend wilt geen hond -O- We hebben hier heel lang over gediscussieerd en hij weet wel hoe serieus ik hier mee ben aangezien ik altijd al met honden heb gewoond en gewerkt. Een leven zonder kan ik mij niet voorstellen, tijdelijk oke, maar een LEVEN zonder honden?? Echt niet! Dus nu heeft hij toch over z'n hart gestreken en we gaan maandag bij een fokker kijken. Niet om een puppy mee te nemen, maar zodat mijn vriend de vragen kan stellen die hij heeft. En daarna kijken we wel verder... Maar het is dus nog lang niet zeker of wij uberhaupt een hond gaan nemen -O-

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:32

Zo dachten mijn vriend en ik er ook over.. en toch hebben wij nu een hondje!

wij werken beide 5 dagen van 8 tot 5 en hebben gelukkig hele lieve oppasouders gevonden. 2 dagen in de week gaat hij naar mijn moeder die een halve kinderboerderij heeft en 2 dagen naar mijn schoonouders, die hem bijna als kleinkind beschouwen haha :') en de laatste dag neemt mijn zus hem mee op sleeptouw..

Wij hadden ook nooit gedacht dat het zou kunnen, maar na wat denkwerk en een kleeeiinn beetje emotionele chantage (foto's van eddie laten zien) :D haha is het ons toch gelukt.

pension overdag vond ik geen optie.. zou ons bijna 300 euro in de maand hebben gekost! #)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:38

Oh ik herken het echt volledig.. Woon net een half jaar op mezelf, maar ik mis het zo om een hond om je heen te hebben, waar je lekker mee kunt gaan wandelen enzo...

Op zich zou het te doen moeten zijn, ben vrij veel thuis, huis is redelijk ruim met 60m2 tuin, en ik heb voldoende opvangadressen mocht eens een dag of weekend weg gaan.. Maar het is gewoon zo onpraktisch, en mocht het toch niet handig zijn, dan doe je zo'n beestje ook niet even gauw weg..

Dus voorlopig ga ik af en toe de hond van thuis mee jatten :D

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:50

Ik wil ook! En mijn vriend misschien nog meer maar ook voor ons is het niet haalbaar helaas. Lange werkdagen, weinig thuis zucht... Toch maar die staatsloterij winnen vanavond! :D

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:53

Dan word je toch vrijwilliger bij het asiel? Die zijn bij ons in elk geval erg gelukkig met iedereen die een hond wil uitlaten/aandacht wil geven.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:58

Ik ken het probleem, alleen heb ik de tijd er wel voor maar mag het niet in het huis waar ik woon :\

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:04

IK!
Ik wil ook zooo graag een hond, maar ook hier een fulltime baan en dus dagelijks van 8.00 tot 17.15 uur van huis... En dan in het weekend nog boodschappen en door de week verplichtingen waarbij hond niet altijd mee kan.

BUMMER! |o

En het ergste... ik werk af en toe ik het asiel, en daar zitten zooooo'n leuke hondjes soms.

Zoals nu Roxy... manmanman wat zou ik die graag een paar fijne laatste jaren geven...
http://www.dierenasieldebeestenboel.nl/
(dier van de maand)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:06

Dan kun je natuurlijk ook familie of vrienden vragen of je hun hond mag uitlaten, of in een asiel gaan helpen bijvoorbeeld.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:08

Dat is toch heel anders dan een eigen huisdier te hebben.

hennienke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:09

Hier ook het tegenovergestelde :p
We hebben 3 honden en één van die honden heeft puppys gekregen. Daar houden we er ook één van..veelste druk :p