Kat en Muis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TamaraFloor

Kat en Muis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 19:07

Wij hebben een voliere in de tuin en ook vogels in de schuur in grote kooien.
Heel leuk allemaal maar nu hebben we last van muizen. (gelukkig niet in huis)
Hoe ze weg te krijgen??
Vallen daar trappen ze dus niet in.
Het beste zou gif zijn (en ja ik weet het heel zielig maar willen toch echt van de muizen af)
Maar we hebben ook 2 katten. De ene kat komt zo goed als nooit buiten. De ander wel en die vangt er af en toe 1 maar eet ze niet op. Als ze overleden zijn laat hij ze liggen en kijkt er niet meer mee om.
Is gif schadelijk voor katten voor het geval hij er wel 1 op eet??
Op internet staan hele verschillende dingendus ben benieuwd af jullie wat weten.
Of misschien andere tips?

_Tara_

Re: Kat en Muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:27

Op zo'n verpakking gif staat dat je katten tijdens een bestrijdingsactie extra goed moet voeren. Ik neem dus aan dat dat een soort van betekent dat 't niet goed is als je kat zo'n muis met gif op eet.

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:55

Muizen die door muizengif zijn aangetast zijn zeker niet goed voor je kat. Soms eten de muizen niet voldoende van het gif om meteen dood te gaan en dan heb je kans dat je kat zo'n muis te pakken neemt. Probleem is dat je dit niet meteen zult merken, maar dat de gezondheid van de kat langzaam achteruit kan gaan. Misschien dat je de muizen weg kunt vangen met van die diervriendelijke vallen? Die zijn er in verschillende soorten, meestal zijn het een soort van kooitjes waar je iets lekkers in legt en als de muis er in gaat om dat te pakken kan hij er niet meer uit. Dan kun je de gevangen muis altijd nog ergens verder weg weer los laten of wat je er dan ook maar mee wilt. Wij hebben op die manier de muizen die we achter de keukenkastjes hadden toch allemaal weg gekregen.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 00:22

We hebben al vallen staan en daar trappen ze mooi niet in!
Het vogelvoer is veel lekkerder dan wat we in de vallen stoppen...
Morgen komt de Dierenarts voor me paard als ik het niet vergeet zou ik het ook even aan hem vragen hij weet er vast wel wat van af denk ik!
Ze dood maken is wel zielig maar werkt wel het beste. Als ik de kat met een muis zie spelen tot hij dood gaat dan breekt me hart toch wel een beetje!

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 00:25

Wij stoppen in de muizen vallen altijd mars! kunnen ze er niet zomaar vanaf trekken en er komt een hele sterke geur vanaf waar de muizen op af komen (:

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 02:41

Houd je er ook rekening mee dat héél veel uilen slachtoffer worden van muizengif? :)

http://www.steenuildrenthe.nl/uil/index ... mitstart=9

Nou snap ik dat je van die muizen afwilt... Wellicht is een electrische muizenval een idee?

En hoe zet je de vallen neer? Muizen lopen zelden dwars door een ruimte, meestal langs de muren en als je daar de vallen neerzet (Vooral de electrische) dan is de kans erg groot dat ze er zo inlopen.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:40

's Avonds alle voerbakjes weg halen en vallen zetten met een lik pindakaas erin.
Schijnen de muizen er lekker te vinden.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 18:19

Nou was de Dierenarts er voor me paard vanmiddag vergeet ik het nog te vragen!
Moet naar eens goed nadenken over wat de beste oplossing is.
Het is een waar paradijs natuurlijk met al dat voer!
Als ik de kat er met 1 zie spelen is hij wel doorvoed zeg maar..q

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:56

Inderdaad, chocolade is het magische lokmiddel. Hier wel tenminste, kaas werkte absoluut niet, maar een blokje Milka of dergelijke in het valletje zorgde er soms zelfs voor dat de muis in ons bijzijn het valletje in kroop! Dus probeer het gewoon eens, zet bijvoorbeeld het vogelvoer hogerop en plaats vangkooitjes om te zien of je resultaat hebt. En neem dan niet die traditionele dichtklap klemmen maar echt van die kooitjes, daar trappen ze veel sneller in. Geloof me, op mijn werk komt er een bedrijf in ongediertebestrijding omdat er muizenoverlast is en die leggen wel gif neer, maar dan wil je echt geen kat los rond hebben lopen hoor, onze bedrijfskat werd wel degelijk ziek en hebben we bij de werkgever thuis een nieuw plekje gegeven omdat hij anders nu niet meer geleefd zou hebben.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:26

Pindakaas in de val werkt ook erg goed, 4 muizen in 3 dagen met 1 val gevangen