Kat erbij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Kat erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 17:50

Ik heb al 2 poezen van 9 en 10 jaar oud. Zou ik hier een hele leuke jonge kater bij kunnen houden? De poezen zijn niet erg sociaal (zijn geen andere katten gewend) wel zijn ze beide gesteriliseerd.

(hij is zooooooo mooi :P )

LoveBodin

Re: Kat erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:53

Dat ligt eraan of het klikt.
Je kan het proberen, maar je moet wel heel goed uitkijken!
Kunnen de poezen naar buiten?
Heb je een 'eigen' ruimte voor de kater?
Wat gaat er gebeuren als de kater wil spelen, en de poezen niet?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:55

Onze oude kater was al 10 jaar heer en meester in huis, daar zijn in deze volgorde: een puppy, een jonge kattin, en nog een asielhond van 3 jaar, bijgekomen :P Onze kater was eerst diepbeledigd, maar is snel bijgedraaid :)

Zeker combi kater-kattin, en oud-jong, heeft meestal wel een goeie kans van slagen :) (is hier toch de ervaring)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 17:59

Het is een kater van 8,5 maand oud, geen kitten meer dus. Ik zou een kamer kunnen vrijmaken waar de kater in kan als ik er niet bij ben en s nachts (voor een tijdje dan...) 1 poes gaat graag naar buiten (dat is een erg dominante, is baas over de 40 kilo hond...) en de ander is een bangerd die niemand leuk vindt en niet naar buiten durft.
2 hele verschillende poezen dus..... Ik maak me bij beide een beetje zorgen., de ene omdat ze misschien nog banger wordt en de ander omdat die de kater het huis uit zou jagen misschien... tja... lastig!

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:03

Wij hebben er deze zomer een kitten bijgenomen (zwervertje, aan komen lopen). Onze 2 katten (poes en kater) zijn ongeveer 12 en 14, en ook beide geholpen. Het ging helemaal prima, de poes heeft zich als adoptie-oma aangesteld :D en de vond het eerst iets minder, maar nu spelen ze regelmatig samen.
Het ligt er dus maar aan of het klikt met je andere katten!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:03

Katten zijn meestal wel gemakkelijk te koppelen als ze elkaar maar uit de weg kunnen gaan. Onze oude kater heeft zowel puppy als nieuwe poes wel eens een lel uitgedeeld. Toen was het klaar en met de kattin is hij nog hele goede maatjes geworden :) Ik zou dus zeker zorgen dat alle katten de mogelijkheid hebben tot een schuilplekje en elkaar uit de weg gaan. Ze het verder zelf laten uitzoeken, en ingrijpen als één van de katten teveel op de kop gezeten wordt.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:05

Het handigst is om ze niet meteen bij elkaar te gooien.
Hier helaas mindere ervaring, onze (2) kittens, hebben één van de oudere katten 'weggejaagd'. Kat is gevlucht en helaas nooit meer teruggekomen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:17

Ik zou het niet doen, de kans is groot dat een jongere kat de oudere zal terroriseren omdat hij wil spelen.
Als ze dan ook al niet zo sociaal zijn is de kans groot dat dat ruzie word.
Wil je wel graag een jonge kat erbij denk er dan over na om er 2 te nemen die samen zouden kunnen spelen, zodat de oudere katten met rust gelaten worden.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 20:31

Ik ga het niet doen. Prachtige rode maine coon kater maar nee..... wil het mijn meiden niet aandoen!!! zal mezelf voor mn kop slaan als ze weg gejaagd worden.....

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:25

Ik heb het tegen alle adviezen in dus wel gedaan :o
Een kater bij een kattin die erg op zichzelf is.
het heeft een poosje geduurd, maar ze hebben beiden de ruimte en een eigen plekje in huis en het gaat nu goed. Elke dag wordt er ondertussen flink gespeeld en ruzie gemaakt :+ De kattin die ik al had is er erg van opgebloeid, speelt veel meer, is vriendelijker naar ons geworden en niet meer zo op zichzelf.
Ze zet de kleine nog wel regelmatig op zijn plek als hij vervelend is, de kleine stopt dan ook direct met klieren eigenlijk. ;s avonds rauzen ze met z'n tweeën altijd een poosje door het huis.
Soms wordt er wat naar elkaar geblazen, maar echt gevochten hebben ze nog maar 1 keer.
En dat was toen de kater vanaf een stoel bovenop de kattin sprong, toen heeft de kater serieus klappen gehad :+ en laat het nu wel uit zijn hoofd om weer zoiets te doen. Ze trekken steeds vaker op als partner in crime :')