gestreste kat, feliway doet niks..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

raket

gestreste kat, feliway doet niks..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 13:20

Omdat ik in een oud topic veel adviezen kreeg ([BB] anti-stressband kat waar???) hoop ik weer op zoiets...
Probleem: ik heb jaren asielkittens opgevangen. Een van de kittens is toendertijd (4 jaar geleden naar een vriendin gegaan.). Zij was op uitzending en haar kat kwam een half jaar bij mij logeren. De kat mocht zelf een vriendje of vriendinnetje uitzoeken. Dat werd een poezin, dit ging gedurende 4 jaar goed. Totdat het opeens tussen de twee katten volledig mis ging. Vechten, stress... Dierenarts kon geen lichamelijke oorzaken vinden en het huis werd volgehangen met feliway verstuivers. (ze woont op een flat met 1 slaapkamer) Maar geen resultaat.... Nu heb ik de poes terug genomen, maar ook bij mij na 3 maanden nog eer angstig en bovendien wil ik niet 4 katten hebben....
WIe heeft ideeën???
Kat zit de hele dag onder bed, als ik ga slapen, sluipt ze halverwege de nacht op mijn voeten....

Flevolander

Re: gestreste kat, feliway doet niks..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 07:03

Gedragsdeskundige van tinley benaderen kan wellicht een uitkomst bieden..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 07:06

Bloesemtherapie werkt erg goed.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 20:02

Ik heb inmiddels met Beaphar contact gehad die eerst de anti-stressbanden hadden, zij komen niet op korte termijn terug met de banden, maar met een valeriaandruppel die je 1x per week als vlooiendruppels zou moeten geven.
Nu heb ik een valeriaanpilletje gegeven en ik zag echt een wereld van verschil! Ik ben nu met druppels valeriaan in het drinkwater aan het proberen, hopen dat ze dat drinkt. Het nadeel van pilletjes is dat het 3x per dag gegeven moet worden en dat is met mijn onregelmatige baan niet zo handig.

Bedankt voor de tips trouwens.

Bach rescue etc helpt nul komma niks. Daar heb ik sowieso geen goede ervaringen mee. Gaf het de wilde asielkittens ook die ik in de opvang had, idee van het asiel, maar deed helemaal niks... Misschien bij minder grote stress wel hoor. Maar bij grote paniek niet.

Deebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:06

Royal Canin Calm Diet, werkt heel goed bij katten en honden die van nature stresserig zijn... Wel even geduld hebben, het duurt zo'n 3 weken voor het optimaal werkt.

esmee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:12

Ik geef mijn kat Telizen S en ben hier heel erg tevreden over:
Afbeelding

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 20:21

Ik ga ze beide even googlen, bedankt voor het meedenken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 06:53

Bach heeft verschillende bloesems niet alleen Resque, zelf werk ik met Findhorn bloesems, Californische bloesems en Pacific bloesems.Er mogen maximaal 6 verschillende bloesems in een flesje, en mijn ervaring is dat het bij dieren meestal direct al werkt.

dierenfan

Re: gestreste kat, feliway doet niks..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:39

wij behalen in de opvang ook enorm goede resultaten met valeriaan druppels. Niet alleen door drink water of over het eten maar ook op speelgoed en ligplaatsen. Geweldig om de katten daar zo op te zien reageren!! Helaas niet allemaal uiteraard maar denk dat 70% van de katten er zeker baat bij heeft.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 16:58

Hoeveel druppels doen jullie door het drinken?