Huisdierenverzekering

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vanessa24

Huisdierenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 19:51

Sinds twee weken hebben wij twee katers van 4 jaar oud. Vandaag zijn wij naar de dierenarts geweest en het blijkt dat zij een hartruisje hebben wat nader onderzocht moet worden. Nu denken wij erover om ze te laten verzekeren. Ik heb op internet gekeken wat de mogelijkheden zijn, maar ik weet niet zo goed waar ik op moet letten en wat echt belangrijk is. Wie heeft er een verzekering, bij wie hebben jullie de verzekering lopen en hoe bevalt dat?

xSCWx

Re: Huisdierenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:59

Als je al weet dat de katten hartruis hebben, wordt hier niet meer op verzekerd.
Wij zitten met de hond bij Hema, prima verzekering voor een normale prijs.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:13

Denk indd ook dat het lastig gaat worden om ze nog verzekerd te krijgen, ik hoop voor je dat gaat lukken.
Mijn katten zijn verzekerd bij petplan, eerst was ik wel heel tevrede maar nu wat minder. Eerst mocht ik namelijk rekeningen opsparen en dan in een keer betalen en hoefde ik maar een keer eigen risico te betalen. Nu moet dat per rekening en zit ik er dus mee dat mijn konijn bijvoorbeeld medicijnen krijgt kost een 10,- en moet bijna elke week nieuw flesje halen dus toch wel 40 a 50 per maand kwijt daaraan. Maar krijg dan niks vergoed omdat het per rekening moet.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 20:21

Er is nog niets onderzocht, de da hoorde iets tijdens het luisteren naar het hartje. Kunnen we de verzekering niet inlichten na de wachttermijn? En dan pas een echo laten doen?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:31

Ik moest bij petplan aangeven of ze vaker naar de dierenarts waren geweest en waarom. Dit kunnen ze navragen. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat je het beste kan doen.
Maar het is vaak wel zo als er wat mankeert dan doen ze moeilijker, want het is een risico voor hun dan die ze tegenwoordig op de of andere manier niet meer willen nemen.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 20:44

Aha, dat zal wel jammer zijn aangezien de vorige eigenaar heeft gezegd dat ze gezond waren. Ze gaan straks naar buiten en dan vrees ik nog meer da kosten door het buitenleven.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:50

Verzekeren kan ook bij de kruidvat of hema.
Ik heb zelf een kat die vanaf kitten al een hartruis heeft. Ondertussen is ze bijna 20 jaar oud en heeft haar hele leven alles gedaan wat ze zelf wou. Ze is ook alleen geent tot een jaar of 5.
Denk zelf dat je er meer aan hebt als je elke maand 50 euro voor ze apart zet op een rekening. Kun je nog rente trekken ook.

Laat het beestje lekker kat zijn en hou het in de gaten.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 21:00

In sparen zijn wij niet zo heel goed in, dus dat werkt niet voor ons. Betekend een hartruis dat ze helemaal niet opgenomen kunnen worden in een verzekering of kunnen ze iedere kwaal wat voort komt uit het ruisje uitsluiten uit de verzekering? Het is natuurlijk niet gezegd dat ze daar uiteindelijk ziek van worden. Ik had al bij her Kruidvat gekeken, maar ik weet niet zo goed wat belangrijk is om gedekt te hebben.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:09

Je kan toch een spaar rekening afsluiten waar jullie niet bij kunnen. En elke maand een volmacht er op laten storten...
Je hebt 2 dieren in huis genomen dan zul je ook de verantwoordelijkheid moeten nemen. Je kunt toch ook niet zeggen dat eje niet zo goed bent in wekelijks voer kopen voor ze... of dagelijks vers water geven want ik vergeet dat, om maar een voorbeeld te noemen.
Opties genoeg die jou niet leegtrekken aan geld om te verzekeren, als je al weet dat ze iets mankeren. (Al is mijn ervaring dat een hartruis niet zorgelijk hoeft te zijn, als se verder gezond leven)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:10

Verzekeringen kunnen bepaalde dingen uit sluiten van verzekering, de rest wordt wel gewoon verzekerd dan.
Belangrijk om verzekerd te hebben is sowieso consult, medicijnen en operaties. Dat zijn de grootste kosten.
Producten van DA die vrij verkrijgbaar zijn (dierenwinkel ed.) worden vaak niet verzekerd (het is niet iets wat enkel DA kan voorschrijven).
Entingen kan je voor kiezen maar dat loopt quitte of je verliest er iets op, niet rendabel dus.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 18:28

sax89 schreef:
Je kan toch een spaar rekening afsluiten waar jullie niet bij kunnen. En elke maand een volmacht er op laten storten...
Je hebt 2 dieren in huis genomen dan zul je ook de verantwoordelijkheid moeten nemen. Je kunt toch ook niet zeggen dat eje niet zo goed bent in wekelijks voer kopen voor ze... of dagelijks vers water geven want ik vergeet dat, om maar een voorbeeld te noemen.
Opties genoeg die jou niet leegtrekken aan geld om te verzekeren, als je al weet dat ze iets mankeren. (Al is mijn ervaring dat een hartruis niet zorgelijk hoeft te zijn, als se verder gezond leven)

Dat ik niet zo goed ben in sparen wil niet zeggen dat ik geen verantwoordelijkheidsgevoel heb. Dat het even duidelijk is!

Scw: dus ze kunnen ook een deel uitsluiten? Dat zou ook niet zo heel erg zijn. Volgens de dierenarts hebben ze hartruis stadium 2 en zij kennen 6 stadia, dus het is nog niet ernstig. Misschien is het toh de moeite waard om mij er verder in te veriepen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:12

Ja ze kunnen zeker delen uitsluiten, is bij honden bijv. HD of je betaald je scheel.
Ze sluiten uit waarvan je al weet dat de kat het heeft.
Je zou het kunnen proberen, wellicht heeft de DA niet vermeld dat de katten lichte hartruis hebben (al lijkt me dat sterk) of is de hartruis idd niet groot genoeg om uit te sluiten.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 20:22

Kun je mij ook een verzekeraar aanraden? Of heb je daar geen ervaring mee?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:38

Petplan is heel goed en kruidvat (Aegon), je moet alleen voor jezelf even kijken wat ze verzekeren en hoeveel je daarvoor betaald.
Ik heb me alleen verdiept in hondenverzekeringen verder.