Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
... ze geeft overgens ook met regelmaat wel heel duidelijk aan dat ze eruit moet, kan het ook zijn dat ze te vaak uitgelaten word? of dat ze denkt omdat ze hier al vaker in huis plast het gewoon mag?...in de bench kan ze makkelijk een uur of 4 en zelfs de hele nacht haar plas ophouden...ik heb eerder een pup gehad maar die was al vrij snel zindelijk en had nooit zulke ongelukjes dus weet ook niet of dit normaal is bij een pup... 
dees_daan schreef:Een hond denkt niet in 'als ze niks zegt is het goed'
Die legt de link met belonen en een bepaald gedrag, plassen is geen verkeerd gedrag het is alleen de verkeerde plek, maar dat weet die hond niet..
En met nee roepen en het opruimen waar hij bij staat geef je dus wel aandacht aan dat gedrag..
dees_daan schreef:Het gaat hier om zindelijkheid, niet over dingen ruilen (dat doe ik zelf ook niet)
ik haalde dat voorbeeld er puur bij om aan te geven dat je tegenwoordig met alles wat je met een pup doet op je tenen moet lopen , je stem vooral nooit moet verheffen en zeker alleen maar positief en blij , joepiedepoepie moet doen .Sonja_vR schreef:dees_daan schreef:Het gaat hier om zindelijkheid, niet over dingen ruilen (dat doe ik zelf ook niet)
nee duh, je meent hetik haalde dat voorbeeld er puur bij om aan te geven dat je tegenwoordig met alles wat je met een pup doet op je tenen moet lopen , je stem vooral nooit moet verheffen en zeker alleen mara positief en blij , joepiedepoepie moet doen .
want als je een keer nee roept heeft je hond een trauma.
wat ik al eerder zei, een pup in een roedel, die word wel degelijk gecorrigeerd en bijgestuurd bij ongewenst gedrag, waarom zouden wij dat dan niet mogen/kunnen??
zolang je het in alle redelijkheid en eerlijkheid doet en alternatief aanbied, dus in dit geval direct oppakken en naar buiten brengen en het daar plassen waar gewenst aanmoedigt en beloond, mag je best bijsturen.
Machie schreef:Ik corrigeer zo min mogelijk omdat ik niet kan corrigeren zoals een hond dat doet. Wel leer ik ze dingen aan. Zoals dat 'nee' betekend dat ze moeten stoppen met wat ze doen. Ze jatten hier geen eten. Totdat ik weg ben. Dan wel... Verder voeden de andere honden de pup heel erg goed op. Die kunnen dat 100x beter dan ik