Gister hebben wij ubersexy bloterik en ex-dekkater Grayson opgehaald
. Het is erg spannend omdat hij sproeide bij de vorige eigenaar en daar in een cattery zat en dus niet echt huiskamer gewend is. (het sproeien had hij 2 weken niet gedaan tot gister na het wassen.)Hij is gister gekomen, we hebben Klaaz in zijn eigen ruimte gelaten en Grayson even de woonkamer laten verkennen maar hij vond het wel erg spannend dus dook meteen zijn schoen in die ik als veilige haven neer heb gezet.
Toen heb ik hem maar in zijn eigen kamer gezet in de schoen zodat hij in alle rust even kan wennen. Ik wil de stress zo min mogelijk houden omdat de kans op sproeien groot is.
Ik ben een aantal keer lekker bij hem gaan zitten, lekker een beetje knuffelen wat hij erg graag doet en hij werd gisteravond al redelijk onderzoekend in zijn eigen kamer.
Ik wilde even kijken hoe het zou gaan met Klaaz en Grayson samen want toen ze elkaar door het glas zagen waren ze allebei positief nieuwsgierig. Toen we ze op afstand voerde begon Klaaz wel te blazen en was Grayson terughoudend. Toen hebben we ze weer uit elkaar gehaald.
Klaaz is wel heel nieuwsgierig. Klaaz heeft een dekentje van Grayson zodat hij aan zijn geur kan wennen en gaat regelmatig kijken en ruiken bij de deur van Grayson.
Grayson is vandaag wat timide. Ik ben net rustig de was op gaan vouwen die in zijn ruimte hing zodat hij een beetje aan me wendt. Klaaz was echter zo nieuwsgierig dat ie aan de deur begon te mauwen dus heb ik de deur op een kier gedaan zodat ze elkaar even konden zien. Dat ging goed en ze waren allebei nieuwsgierig, Klaaz van achter de deur en Grayson in zijn schoen. Ik wil Klaaz niet in Grayson zijn veilige ruimte laten, dat doe ik alleen buiten zijn kamer.
Het is spannend hoe het nu verder zal gaan. Advies is welkom. Grayson is dus nog erg timide, ik denk zelf hem nog wat meer tijd te gunnen in zijn eigen ruimte alvorens te gaan koppelen. 1 ding tegelijk, maar wat als het klikt en Klaaz hem wat op sleeptouw kan nemen? Lastig dus. Wat zeggen jullie?
Ik hoop dat het sproeien uitblijft, ik ben nu al dol op hem.

Klaaz

Grayson AKA Mooz