blaffende hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Farjen

blaffende hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 10:51

Dag bokkers,

Een tijd geleden ben ik gaan alleenwonen en heb hierbij één van mijn twee honden meegenomen.
In begin moest mijn hond zich natuurlijk aanpassen, hij heeft de eerste vier nachten geblaft maar erna werd het beter.
Nu blaft hij s'nachts niet meer, ook in de ochtend is hij stil :)

Nu zat er vorige week een brief in mijn brievenbus dat mijn hond urenlang zou blaffen en kreunen wanneer ik niet thuis ben. Ik vind dit natuurlijk erg vervelend en ik weet niet goed hoe ik dit moet oplossen..

De hond is enkel alleen wanneer ik aan het werk ben, voor de rest zit hij bij mij binnen of gaat mee voor 3, 4 uur of langer naar de paarden waar hij los loopt en rent met de andere honden.

Als ik aan het werk ben, zit mijn hond in de tuin los. Er is een soort stalling/tuinhuis waar zijn eten, drinken en mandje staat. Verder is er een afdak van het terras waar een zetel onder staat waar hij altijd inligt als ik thuiskom.
Mijn tuin grenst aan enkele andere tuinen waarvan één waar nog een hond loopt en ze aan elkaar kunnen snuffelen.

Ik ben altijd enorm stil als ik thuiskom maar ik betrap hem nooit op blaffen, hij ligt meestal te slapen.
Ook was hij op het moment dat het briefje in de bus zat, niet aanwezig. Hij was hier 10 dagen niet omdat ik zelf op reis was.

Dus iemand een idee wat te doen? Het briefje was anoniem dus kan niet zelf iemand aanspreken.
Sommige zeggen dat ik dit gewoon moet negeren en de hond nog moet wennen. Anderen spraken al over een anti blafband..

GroteVogel

Re: blaffende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:55

Nou, als er iemand last van heeft moeten ze het maar persoonlijk melden!
Dan kun je er evt iets aan doen, dat ze het lekker bekijken.....

( Ik heb een briefje op mijn deur plakken, als de hond blijft blaffen dan aub dit nummer bellen.....)
Hier zijn de mensen ook zo raar, achter je rug om klagen, maar als je gaat vragen is er niks aan de hand?

Loop gewoon al je buren af, geef je gsm nummer en zeg dat ze je moeten bellen op het moment dat hij tekeer gaat?
Grote kans dat je niks meer hoort ;-)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:59

Persoonlijk zou ik er pas wat aan doen als iemand zijn naam achter laat. Ik vind dat anonieme gedoe nogal laf en zou er niet op reageren.

Ik heb ook een hond gehad en mijn buren vertelde het mij gewoon. "Ze heeft gisteren erg zitten blaffen!".
Op latere leeftijd kwam mijn buur naar me toe met de mededeling "Ik vertrouw volledig op jouw hond. Als het stil is, is er niets, maar als ze aanslaat, doet ze dat niet voor niets en ga ik altijd even kijken om polshoogte te nemen."

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:00

Is de hond gewend om alleen te zijn, heb je dat aangeleerd? En heb je het gevraagd aan andere buren, of zij hem hebben horen blaffen? Ik zou niet zonder meer vertrouwen op zo'n briefje, misschien is het wel een andere hond..

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:03

Er was van de week een stuk over bij Ceasar. Misschien kun je dat terug vinden?
Is ze vertrouwd in haar/zijn omgeving? Hoe ga jij zelf weg?'Is ze rustig als je weggaat?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 11:15

De hond was het eerst niet gewend om alleen te zijn en toen blafte hij al als ik bijvoorbeeld naar boven ging en hij mij niet meer zag. Nu gaat dat allemaal veel beter doordat hij flink moe is na uitstapjes naar de paarden en dezelfde 'rituelen' bij het weggaan.

In het briefje stonden nog zaken zoals dat de hond zich dood verveelt en zeer ongelukkig is. En dat ik meer moet gaan wandelen want hij zal anders enorm agressief worden. Ook heb ik al meerdere keren hondenkoekjes gevonden in de tuin.. terwijl zijn eten binnen zijn bereik staat samen met zijn kauwbot..

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:17

Farjen schreef:
Dag bokkers,

Mijn tuin grenst aan enkele andere tuinen waarvan één waar nog een hond loopt en ze aan elkaar kunnen snuffelen.

Ik ben altijd enorm stil als ik thuiskom maar ik betrap hem nooit op blaffen, hij ligt meestal te slapen.
Ook was hij op het moment dat het briefje in de bus zat, niet aanwezig. Hij was hier 10 dagen niet omdat ik zelf op reis was.

Wellicht verkeerde baas aangesproken??
Laatst bijgewerkt door Sorro op 08-04-13 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:18

hier ook ooits een klacht gehad en toen de hond buiten gedaan en net deden of we weg wilde en blafte hij inderdaad even maar daarna was hij stil. kregen toen een klacht dat onze hond veel blafte en vooral snachts maar dan zijn wij thuis en horen wij dit anders ook.
en wij hoorde ook in de nacht een hond maar niet de onze. toen met diegene gepraat en gezegd dat het niet onze hond was die hij hoorde.

het is nu niet meer van toepassing deze hond is er niet meer. maar ik zou als het wel zo was voor een blafband gaan kijken

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:18

Hoe lang ben je van huis? Kan je aanbellen bij je buren en hen vragen of en in welke mate de hond blaft als je al enige tijd weg bent? Misschien een radiootje aan in het schuurtje? Uitlaat dienst die hem 's middags nog eens mee uit neemt en flink moe maakt?
Als hij echt blaft is dat super vervelend voor de buren (en voor de hond zelf ook)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:20

en inderdaad even bij de buren aanbellen om te informeren en na te vragen

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:20

Het zou kunnen dat hij na een tijdje onrustig wordt en dan gaat blaffen. Een blafband stopt 't blaffen dan wel maar de onrust wordt dan waarschijnlijk alleen maar groter. Ik zou het sowieso eerst eens navragen bij andere buren, en mocht hij echt blaffen dan eens een camera (webcam) erop zetten. Kijken wat er gebeurt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:22

DaniBanani schreef:
Het zou kunnen dat hij na een tijdje onrustig wordt en dan gaat blaffen. Een blafband stopt 't blaffen dan wel maar de onrust wordt dan waarschijnlijk alleen maar groter. Ik zou het sowieso eerst eens navragen bij andere buren, en mocht hij echt blaffen dan eens een camera (webcam) erop zetten. Kijken wat er gebeurt.

Idd, als je weet wanneer het gebeurd en kan inschatten waarom dan is het ook makkelijker omte bedenken wat je eraan kan doen

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:22

Farjen schreef:
De hond was het eerst niet gewend om alleen te zijn en toen blafte hij al als ik bijvoorbeeld naar boven ging en hij mij niet meer zag. Nu gaat dat allemaal veel beter doordat hij flink moe is na uitstapjes naar de paarden en dezelfde 'rituelen' bij het weggaan.

In het briefje stonden nog zaken zoals dat de hond zich dood verveelt en zeer ongelukkig is. En dat ik meer moet gaan wandelen want hij zal anders enorm agressief worden. Ook heb ik al meerdere keren hondenkoekjes gevonden in de tuin.. terwijl zijn eten binnen zijn bereik staat samen met zijn kauwbot..

Dat vind ik heel erg! Sommige mensen hebben er echt absoluut geen verstand van. Als dit in een briefje staat en bij mij in de brievenbus wordt gedaan dan kunnen ze echt ver zoeken maar zal ik er niets aan doen.
En hondenkoekjes, waar komen die vandaag en wat zit erin? Heel vreemd.

Heb je wellis geprobeerd om het met je camera op te nemen? Het kan zijn dat je hond zulke goede oren heeft dat hij je auto of fiets echt wel hoort aankomen..
(Die van mijn hoort aan mijn of mijn vriend zijn auto dat we eraan komen, dan springt ie snel van de bank en gaat hij op zijn maand liggen en doet net alsof ie daar echt wel de hele tijd heeft gelegen :D:P)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:24

maar de hond kan juist ook gaan blaffen omdat hij verwent is met koekjes van over de schutting en daar juist om gaat schooien

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 11:43

Ik heb in het begin als ik mijn buren eens toevallig zag via de tuin, altijd gezegd dat ze me steeds mochten contacteren als ze hinder ondervonden. Zowel van mij of van mijn hond. Ik was het gewend om in een alleenstaand huis te wonen en woon nu in een rijhuis, dus kan ik me voorstellen dat je soms wel de tv bijvoorbeeld zou horen. En het antwoord was toen van één buur (welke ik ook vermoed dat het briefje van komt, maar niet 100% zeker) dat hij wat lawaai fijn vond aangezien hij ook alleen is en zo wat leven hoorde..

Ik kan natuurlijk mijn nummer op de deur hangen, maar op mijn werk kan ik mijn telefoon niet bij mij houden dus dat zou ook niets opbrengen..

Ik zit erg verveeld met dat anonieme gedoe, mijn buren zijn allemaal dubbel en zelf drie dubbel zo oud als mij, waarom dan niet gewoon even aanbellen en op een normale manier dit zeggen ipv een aanvallend briefje..

Ik hoor soms (wanneer mijn hond naast me ligt) een andere hond blaffen, dus het kan inderdaad een andere hond zijn. Maar ik hoor nooit uren geblaf, ik sluit ook niet uit dat mijn hond toch de dader is. Ik vind het alleen raar dat de hond weg was sinds donderdag en pas de woensdag daarna een briefje in de bus zat.

Ik ben weg van thuis zo'n 8 uur, en ik weet dat het lang is. Maar langs de andere kant vertrek ik ofwel om 6uur s'ochtends en gaat de hond direct in de schuur in zijn mandje slapen en anders vertrek ik rond 13u30 en slaapt hij wanneer ik thuiskom. Ik woon maar enkele straten van mijn werk, dus ik hoef me gelukkig niet uren te verplaatsen.
Dus ik vraag me af of een radio ook niet zou storen zo vroeg in de ochtend (6u) of zo laat op de avond (22u)?
Een uitlaat dienst bestaat hier denk ik niet, maar zal even zoeken op Google :)

Een webcam is voor mij geen optie, ik heb geen laptop of mogelijkheid om de pc beneden te zetten. Eventueel een gewone camera kan ik wel proberen. Mijn ouders hebben af en toe ook al komen controleren in het midden van mijn werkshift en ze hoorden ook de hond nooit blaffen (en als hij blaft, hoor je dat echt wel al aan de voordeur).

Dat van de hondenkoeken ben ik ook helemaal niet blij om.
Hij is er wat ziek van geweest dus eet ze niet meer op gelukkig. Maar mijn hond is nogal verlegen en waaks tegen vreemden dus ik kan me best voorstellen dat wanneer de buren hun hand door de draad steken om snoepjes te geven, mijn hond inderdaad zal grommen of blaffen en zo agressief zou overkomen. Het kan best goed bedoeld zijn maar ik ben er niet blij mee..
Jammer genoeg heb ik nog niemand gezien sinds ik terug ben van mijn reis, dus kan het ook bij niemand navragen. Het moet alleszins een buur zijn die me goed in de gaten houdt, want ze zien me inderdaad niet veel wandelen met mijn hond (want ik neem hem eerst mee in de wagen om zo ergens te wandelen)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:46

bel even bij je andere buren aan om te vragen wat hun ondervinden

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:46

Hoe oud is de hond? En wat doe je met hem voor je naar je werk gaat?

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:11

Gewoon aanbellen, dan weet je iets. Verder zou ik briefjes aan het hek achter hangen, niet voeren, het word gefilmd!
Print gewoon die tekst uit met een plaatje van een camera, of haal een dummy camera en hang die op.

Mij kwamen ze waarschuwen dat *ze* mijn hond willen vergiftigen....ook zo iets, wel a zeggen maar geen b.......
Ik heb een dummy hangen en briefjes met erop: Pas op, u word gefilmd en schrikdraad op de poort! Heeft u hier problemen mee bel dan gerust aan.

3 maanden verder en heb niks meer gehoord of gezien.
Natuurlijk blaft die van mij ( herder waakhond) maar echt niet voor elke scheet :P