Een tijd geleden ben ik gaan alleenwonen en heb hierbij één van mijn twee honden meegenomen.
In begin moest mijn hond zich natuurlijk aanpassen, hij heeft de eerste vier nachten geblaft maar erna werd het beter.
Nu blaft hij s'nachts niet meer, ook in de ochtend is hij stil
Nu zat er vorige week een brief in mijn brievenbus dat mijn hond urenlang zou blaffen en kreunen wanneer ik niet thuis ben. Ik vind dit natuurlijk erg vervelend en ik weet niet goed hoe ik dit moet oplossen..
De hond is enkel alleen wanneer ik aan het werk ben, voor de rest zit hij bij mij binnen of gaat mee voor 3, 4 uur of langer naar de paarden waar hij los loopt en rent met de andere honden.
Als ik aan het werk ben, zit mijn hond in de tuin los. Er is een soort stalling/tuinhuis waar zijn eten, drinken en mandje staat. Verder is er een afdak van het terras waar een zetel onder staat waar hij altijd inligt als ik thuiskom.
Mijn tuin grenst aan enkele andere tuinen waarvan één waar nog een hond loopt en ze aan elkaar kunnen snuffelen.
Ik ben altijd enorm stil als ik thuiskom maar ik betrap hem nooit op blaffen, hij ligt meestal te slapen.
Ook was hij op het moment dat het briefje in de bus zat, niet aanwezig. Hij was hier 10 dagen niet omdat ik zelf op reis was.
Dus iemand een idee wat te doen? Het briefje was anoniem dus kan niet zelf iemand aanspreken.
Sommige zeggen dat ik dit gewoon moet negeren en de hond nog moet wennen. Anderen spraken al over een anti blafband..
:P)