Hier heeft ons kleintje zaterdag zijn kruisbanden licbtjes verrekt en lager in de poot de boel wat steviger verrekt. Niet er op willen steunen. Piepen bij belasting en ook echt kwijlen als een dolle van de pijn/stress. Toen ik de boel navoelde kreeg ik ook echt een hele pittige reactie op de aangewezen plek. En aangezien het nogal een bikkel is (rottweiler) zijn wij ook direct naar de DA gegaan . daar was hij gelukkig heel braaf.
Maar wel dus een hele lichte en een flinke verrekking van de banden. Shotje AB en ontstekingsremmer en een doos pjjnstillers zodat hij wel zijn beweging afmaakt. En het advies rustig aan te doen weer op weg naar huis.
Gaat een week of vier duren voor we weer op kunnen bouwen , tot die tijd twee keer zoveel rondjes van de helft van de normale tijd, drukke routes en momenten wat betreft andere honden vermijden en beest kalm zien te houden... Trust me, that's one hell of a challenge . Maar ja... Noodzakelijk, verrekken geeft haarscheurtjes in de bandenn. Die moeten wel blijven bewegen. Maar rustig ivm risico op erger.
Op telefoon getiept, kans op typos erg groot.
Edit: poot is hier ook niet dik. Maar op de plek van de verrekking( vooral op de hak) daar kun je wel voelen dat de banden gezwollen zijn. Dus plaatselijk wel iets zwelling maar dat is voor het oog minimaal.
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 08-04-13 07:08, in het totaal 1 keer bewerkt