Hond en peesblesure?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

plientjedres

Hond en peesblesure?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 05:39

Zoals de titel al zegt, kan dit?
Wij zijn gister heerlijk op de veluwe wezen wandelen met de honden en vrienden.
Zware paden en toch lekker crossen en dan loop je mank :$
Niks in het pootje ook niet echt dikker ofzo maar er ook niet op willen staan:(
Vanmiddag gaan we naar de dierenarts hoor dan weten we het, maar ik vroeg het me af.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 06:56

Hier heeft ons kleintje zaterdag zijn kruisbanden licbtjes verrekt en lager in de poot de boel wat steviger verrekt. Niet er op willen steunen. Piepen bij belasting en ook echt kwijlen als een dolle van de pijn/stress. Toen ik de boel navoelde kreeg ik ook echt een hele pittige reactie op de aangewezen plek. En aangezien het nogal een bikkel is (rottweiler) zijn wij ook direct naar de DA gegaan . daar was hij gelukkig heel braaf.
Maar wel dus een hele lichte en een flinke verrekking van de banden. Shotje AB en ontstekingsremmer en een doos pjjnstillers zodat hij wel zijn beweging afmaakt. En het advies rustig aan te doen weer op weg naar huis.
Gaat een week of vier duren voor we weer op kunnen bouwen , tot die tijd twee keer zoveel rondjes van de helft van de normale tijd, drukke routes en momenten wat betreft andere honden vermijden en beest kalm zien te houden... Trust me, that's one hell of a challenge . Maar ja... Noodzakelijk, verrekken geeft haarscheurtjes in de bandenn. Die moeten wel blijven bewegen. Maar rustig ivm risico op erger.

Op telefoon getiept, kans op typos erg groot.

Edit: poot is hier ook niet dik. Maar op de plek van de verrekking( vooral op de hak) daar kun je wel voelen dat de banden gezwollen zijn. Dus plaatselijk wel iets zwelling maar dat is voor het oog minimaal.
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 08-04-13 07:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Hhilde

Re: Hond en peesblesure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 07:05

Ja, dat kan :) Even niet belasten en naar de DA inderdaad. Succes en hopelijk knapt hij snel op!

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 13:13

Ja stomme vraag maar je hoort het eigenlijk nooit.
Het is een labrador en laat alles over zich heen komen.
Maar hij is wel echt super zielig, dat laat hij wel merken.
Kan om half 5 bij de da terecht.
Ik hoop toch niet het zelfde als jou arme rottweiler te hebben.
Ik krijg hem niet in een benche en hij klimt op de bank enzo, dat mag hij altijd dus nu helemaal bind hij zelf.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:49

hier loopt ie ook gewoon los door huis hoor, bewegen is juist goed, maar wel met beleid :j
al het speelgoed waar ie echt mee uit zijn dak gaat ligt achter slot en grendel, alles waar hij een beetje beschaafd mee speelt ligt er gewoon nog (veel knaagwerk, kongetje, kongbot etc)
wandelen doen we hier nu twee keer zo vaak als normaal, maar dan wel half zo lang als normaal per rondje en alleen aan de lijn, gewoon op het gemak . grootste gedeelte andere honden even vermijden want daar word ie BLIJ van ;)
hij heeft ook pijnstillers zodat hij zijn bewegingen wel goed afmaakt, want dat is juist goed, je moet ze alleen afremmen , dus niet als een dolle de bank op en af etc , niet als een debiel rondjes sjezen etc ...
benchrust is weer te veel rust ;)
hier ligt ie nu ook naast me op de bank op zijn kluif te knagen :j

succes bij de DA, hopelijk valt het mee :j
was voor mij de eerste keer dat ik er 1 met verrekte banden had, maar ik stond er van te kijken hoeveel pijn hij aan gaf :(:) dacht bijna aan echt iets stuk zeg maar (alsof verrekken al niet stuk genoeg is , maar dacht aan gebroken middenvoetsbeentje of iets dergelijks)
nu met pijnstillers gebruikt hij zijn poot normaal, maar hij voelt hem nog wel(gelukkig) als je de pijn helemaal stilt gaan ze er weer te makkelijk te ver mee.

toevoeging, mocht ie pijnstillers krijgen, ik doe wat goedkope saksische leverworst op een theelepel, druk het halve tabletje wat ie 3 keer daags moet er in en hij slobbert het zo op :+

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:43

He Paulien, balen joh!
Wat vond de dierenarts ervan? Sterkte voor Dex!

Even geheel offtopic; leuk nieuw paardje heb je :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:05

ben idd ook wel nieuwsgierig ;)
hoop dat het allemaal meevalt, hier vliegen de kongetjes etc er in ieder geval door heen. bezigheidstherapie ;)