Vogeltje, wat zing je vroeg!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Vogeltje, wat zing je vroeg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 09:03

Het is nog vroeg, buiten is enkel een eerste glimp van de dageraad te zien. De wereld is stil. Dan, in zijn eentje, begint 1 vogeltje zachtjes te fluiten. Een tweede vogeltje volgt, en nog een. Al snel is daar het meest magische moment van de dag: De dageraad met 100den vogeltjes die rustig tsjirpen. Liggend in je warme bed draai je je nog eens om. Het is nog vroeg, genietend bedenk je dat je er nog lang niet uit hoeft. Langzaam soezel je weer in slaap, luisterend naar de vogeltjes.

TuTuTu-TuuTuu-TuTuTu!!!!
hè? Wat?

TuTuTu-TuuTuu-TuTuTu !!!
Dat kan niet. Niemand hier heeft dat geluid op zijn telefoon....

Wie-oe-Wie-oe-Wie-oe!!!!! Wat krijgen we nu? Een auto-alarm?
Rakketakketak. TakTak!!!!! ARGHH!!!!

De geluiden zijn schel, hard en doordringend. Slapen is er niet meer bij. What's up? Nee, geen telefoon. Geen auto-alarm. Geen ander elektrisch apparaat. Het is... en vogel. Een vogel die vanaf een half uurtje na zonsopkomst begint te tetteren met geluiden door mensen gemaakt. En daarmee doorgaat tot een uur of 8. Zoals gezegd, luid, schel en doordringend. Ik word helemaal knettergek van dat ding, want het is echt elke ochtend raak en elke ochtend word ik er wakker van. -O-

Iemand een idee hoe ik een vogel weer als vogel kan laten klinken? Of hoe ik hem zo ver kan krijgen dat hij niet binnen 5 meter van mijn slaapkamerraam gaat zitten?

troi

Re: Vogeltje, wat zing je vroeg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 09:05

De klassieke cartoon oplossing is het smijten van een oude schoen...

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 09:06

Hahaha, sorry moest er toch wel om lachen :D

Zou best eens een spreeuw kunnen zijn. Die kunnen erg goed geluiden imiteren. Bij ons doen ze dat ook, alleen doen ze dan meestal een buizerd na of zo, geen autoalarmen of zo.

Volgens mij is de beste oplossing om oordopjes in te doen. ;)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 09:06

hier zaten ooit heel veel kraaien, toen zijn ze een keer sochtends vroeg met 2 pannendeksels op elkaar gaan slaan onder die boom en toen zijn ze niet meer terug gekomen... misschien dat eens proberen? Verder succes, ik zou er hardstikke gek van worden!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 07:48

:D haha wat herkenbaar en als je het eenmaal hoort dan kun je het ook niet meer negeren. Heb je wel eens een holenduif/houtduif op de nok van je dak gehad, mèn die gaan ook maar door :roll:

roekoekoekoekoeroekoekoekoekoeroekoekoekoekoeenzenz

maar wat FlyAway zegt oordoppen :j ik heb ze ook.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 07:55

De cartoonoptie gaat helaas niet werken... ik heb een hor voor mijn raam die van buiten er voor weg moet. Ik zie mezelf al gaan, in mijn Tshirtje naar buiten, hor er voor weg, weer naar binnen (snel nog even een schoen meegraaien, want die staan niet standaard naast mijn bed) raam open en dan.... Geen vogel :') Tegen die tijd is hij vast al weg, plus dat ik hem sowieso niet kan zien uit mijn raam.

Oordopjes zitten er helaas ook al niet in.... dan slaap ik helemaal niet meer, want om de minuut trek ik er eentje uit "Hoor ik iets???" waarbij ik rechtop in mijn bed zit. :o

Wij hebben houtduiven hier justkid, die koeren ook wat af maar daar heb ik gelukkig minder last van.

Misschien dan toch de twee pannendeksels een proberen.....

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 09:14

Je iPod buiten het raam zetten met het geluid vaan een buizerd..of andere roofvogel? Of kat? Ik kan er juist zo van genieten, en het duurt maar een paar weekjes joh.