Sinds een week of 3 merk ik dat mijn hond bepaalde momenten heeft waarbij hij neerzit op zijn kont, geslachtsdeel naar buiten steekt en zo over de grond verder kruipt alsof hij jeuk heeft aan zijn kont.. dit kan natuurlijk maar waarom steekt zijn geslachtsdeel dan uit ??
Onze kat deed dat om de anaalklieren leeg te maken en de hond van mijn broer deed dat ook (al rook je dat wel direct natuurlijk haha)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 04-04-13 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt
kohtje
Geplaatst: 04-04-13 16:17
Anaalklieren zijn waarschijnlijk vol. Even langs dierenarts of trimsalon om te laten legen.
Boheme
Geplaatst: 04-04-13 16:17
Last van zijn anaalklieren misschien? Meer mensen hetzelfde idee zag ik. Haha
Memere
Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-13 16:19
WinSel schreef:
Heeft ie geen wormen ?
hij is net ontwormd
wat zijn anaalklieren bij een hond ( wat voor nut) ?
MirandaNH
Geplaatst: 04-04-13 16:19
Onze hond heeft dit ook gehad.. conclusie: volle anaalklieren Even langs de dierenarts om te laten legen, is die er zo vanaf. Niet te lang mee blijven doorlopen want dan kan er een infectie opsteken (dit hebben mijn ouders gehad omdat ze het niet doorhadden - hond deed helemaal normaal)
Anaalklieren zit bepaald stofje in, wat mee door de anus naar buiten gaat tijdens de ontlasting. Weet het nut even niet, geloof dat het te maken had met territorium afbakenen
Volgende week komt de DA voor de dieren te vaccineren , zal hem meteen ook dit laten nakijken !
Kimbers
Geplaatst: 04-04-13 16:24
Het nut van de anaalklieren is geurverspreiding. vaak als honden niet heel stevige ontlasting hebben legen deze kliertjes niet voldoende (bij druk legen ze ) waardoor ze dus vol raken en de hond er last van krijgt. Op naar de da om ze te laten legen! Zal er zelf niet aan gaan beginnen, zijn ze straks ontstoken
_Annemiek
Geplaatst: 04-04-13 16:24
Het zullen waarschijnlijk de anaalklieren,de meeste honden lossen dat zelf op door te likken (bah dat klinkt vies) maarnonze hond doet net als de jouwe "sleetje rijden" en dan is het weer tijd voor een retourtje naar de dierenarts,kost rond de 5euro en duurt 1minuut.
Miryamk
Geplaatst: 04-04-13 16:30
Ik was destijds 45 euro kwijt bij de da Ik ga voortaan naar de trimsalon als ie last heeft, kost het me niks (ben daar klant)