AMSTERDAM - Een ernstig verwaarloosde hond is maandagochtend (01-04-2013), vastgebonden aan een boom, gevonden in het Sloterpark in Amsterdam. Agenten vonden de hond. Het dier heeft ongeveer 40 dagen geen eten gehad. De politie is op zoek naar de eigenaar van het ongechipte hondje. Zo meldt AT5. De hond krijgt twee maal per dag eten via een infuus. En het gaat beter met het dier dan men (gezien zijn toestand) had verwacht. Buurtbewoners van het Sloterpark zijn inmiddels een inzamelingsactie gestart voor de gouden tip die leidt naar de eigenaar van de hond.
Mensen die meer informatie hebben over de hond of de eigenaar kunnen contact opnemen met de politie via 0900-8844. Boze buurtbewoners loven beloning van €1000 uit voor de tip die leidt tot het vinden van de eigenaar!
Het Sloterpark is een vrij overzichtelijk park. Niet een of ander diep donker bos waar je zo'n hond niet gauw ziet zitten. Ik denk dus dat die hond al zeer sterk vermagerd was voor hij überhaupt aan een boom werd gebonden.
Hoe kan je dat aanzien? Hoe kan je dat volhouden en jezelf nog recht in de spiegel aankijken?
Saskia
Geplaatst: 03-04-13 09:16
Wat een vreselijke eigenaars heeft dit dier getroffen Arm ding!
Hopelijk komt hij er weer helemaal bovenop! Hij heeft een mooi zachtaardig snoetje.
Arrabel
Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-13 09:17
Citaat:
Hoe kan je dat aanzien? Hoe kan je dat volhouden en jezelf nog recht in de spiegel aankijken?
Je hebt veel gekke mensen in de wereld...
Laatst bijgewerkt door Arrabel op 03-04-13 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Shirley
Geplaatst: 03-04-13 09:17
Uitermate triest ... maar 40 dagen ? Dat overleeft toch geen enkel dier zonder verzorging ?
Niet te geloven, he Lente ? Zou m'n laatste boterham nog delen, of misschien wel helemaal weggeven ...
Locanda
Geplaatst: 03-04-13 09:18
Mensen zijn echt erg... Als ik deze hond zijn/haar mens voor m'n auto zou krijgen, GAS!
Edit; dat 'overleven' is ook maar net aan, had niet langer moeten duren.
Als je in contact komt met een auto, ben je toch ook niet meteen dood? Maar ik heb wat dit soort dingen betreft een minder genuanceerde mening dan de meesten.
En nee, we hoeven ze ook niet een aai over de bol te geven en te zeggen 'goed geprobeerd'. Maar haat lost niks op, daar is al genoeg van in de wereld.
Shirley
Geplaatst: 03-04-13 09:31
Ik heb met dat soort mensen ook totaal geen medelijden
Kijk, iedereen kan in een rotpositie komen zitten, maar er is geen enkel excuus om een dier zo te behandelen en achter te laten.
Wees dan eerlijk en breng het naar een asiel, zodat het de zorg krijgt die het nodig heeft. En wel op tijd
Kentaro
Geplaatst: 03-04-13 09:32
Arm, arm, arm beest...... Ik vermoed ook dat het dier daar nog niet lang heeft gestaan. Hoorde het toevallig gister op de radio, dat er nu door de crisis zo veel doodzieke dieren bij het asiel aangeboden worden, omdat de mensen de zorg niet meer op zich kunnen nemen Maar dat iemand het zó ver laat komen.........
F_Orumster
Geplaatst: 03-04-13 09:33
Ik hoop dat hulp nog op tijd is voor dit dier.
Anoniem
Geplaatst: 03-04-13 09:34
Nou ja in die zin herken ik het wel... Ineens financiële tegenslag. Ben gek op mijn katten maar de vraag is; hoe lang kan ik ze allemaal de verzorging geven die ze verdienen? Naar een asiel brengen kost ook geld en bovendien wil ik ze helemaal niet kwijt want ze zijn de perfecte roedel (hoe noem je dat bij katten? ).
Maar goed, zo ver als dit zou ik het never laten komen.
Dan zou je ook nog kunnen overwegen om 'm anoniem aan het hek te binden ( niet jouw katten, maar deze hond heb ik over ) ben je eerlijker dan hem in deze toestand te laten komen en dan ergens achter te laten om te sterven
SAKKIA
Geplaatst: 03-04-13 09:37
OMG!! En dan die blik in zijn ogen
Kan me zulke dingen gewoon niet voorstellen. Hoop dat ze de eigenaar vinden en hiervoor straffen en dat ze de hond kunnen redden en dat hij straks een heel mooi nieuw mandje krijgt bij iemand.
Anoniem
Geplaatst: 03-04-13 09:38
Hihi mijn katten aan het hek van het asiel Ik zie het voor me
Misschien bang dat ze bij Ookmeerweg gezien zouden worden? Het ligt nogal open, geen beschutting, auto's vallen daar op...
Sloterpark is 'veiliger'.
Ben het met je eens hoor, daar niet van! Dat was voor de hond een heel stuk eerlijker geweest.
Kentaro
Geplaatst: 03-04-13 09:41
Zat toevallig laatst een artikel in Vriendin te lezen. Een vrouw had daar met een kennis een voedselbank voor dieren opgericht!!! Wat een práchtig initiatief en wat zou het fantastisch zijn als zoiets in het hele land zou komen!!!