De katten springen soms naar de buren wanneer we niet kijken.
Nu de tijd van de tuindeuren open er weer aan komt willen we ze constant open kunne zetten zonder de katten steeds in de gaten te moeten houden of boven te doen.
Ik kwam op onderstaande site terecht en vroeg me af of het ook zonder stroom kan. We hebben namelijk aan 2 kanten schutting en aan de achterkant een hoge muur. Het wordt dan wel een erg duur grapje met 2x een stroomkastje. De kabels over de muur willen we niet.
Nu wil ik ze aan gaan brengen dwars. Dit valt wat minder op en de buren hebben er geen hinder van.
Maar nu mijn vraag. Zullen ze hierdoor niet meer op de schutting kunnen klimmen?
Ja dat moet zeker kunnen, denk er wel om dat het wel iets naar binnen moet steken, ik heb 50cm maar 35 a 40cm zou genoeg moeten zijn, anders kunnen de hele lenige katten er alsnog langs klimmen.
gaas kan zeker wel of gewoon een plank (plantenbakken met hangplanten??) aan de binnenzijde. Alleen draad gaat niet want als er geen stroom op zit kunnen ze net zo lang klieren totdat ze er tussen door kunnen.
Wat je kan proberen is deze isolatoren met 2 of 3 bevestigen en dan buisjes er overheen zodat ze er niet tegenop kunnen klimmen. Zorg dan wel dat ze zo dicht bij elkaar zitten dat ze er niet tussendoor kunnen kruipen.
Wij hebben in de tuin nu zelf gemaakt schrikdraad. De eerste week wel stroom op gehad en daarna os het niet meer nodig. Als ze al een keer er tegen zijn gelopen
Anoniem
Geplaatst: 02-04-13 21:14
Shirley schreef:
Je kunt de stroom toch ook langs het huis laten lopen ?
Dus : schutting - huis - schutting
Dan blijft de achterste muur dus vrij van draden.
Ook dat gaat niet ivm de glazenwasser. die kan dan de aanbouw niet meer op.
Ik heb in het vorige huis vanalles geprutst in de tuin om de poezels binnen te houden...maar het was net Prison-Break hier, alles dat ik bouwde, vogelden zij na een poosje weer uit hoe ze er toch weer overheen konden komen Beesten hebben ook alle tijd natuurlijk om naar een uitweg te zoeken
Met een randje naar binnen hangend gaas van een halve meter op schuttinghoogte kwamen ze ook nog naar buiten Was echt zonde van m'n tijd en geld om dat te maken. Net zoals het kattenschrikdraad, die schokken namen ze ook wel voor lief om buiten te komen
Uiteindelijk toch uitgekomen op een net over de gehele tuin... en dat werkte in principe wel.