Niesziekte

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Niesziekte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 22:38

Er is een kitten (van zomer 2012) waar ik helemaal gek mee ben op het asiel. Nu zit hij apart ivm met niesziekte. Ik vroeg me af of dit ooit helemaal geneest?
Ik lees dingen als chronische niesziekte als ze het als kitten oplopen, ik lees herpes virus wat altijd aanwezig blijft (net zoals een koortslip bij mensen. Af en toe duikt het op en dan is het besmettelijk). Ik lees volledige genezing.
Wie kan mij hier meer over vertellen?

Loeky01

Re: Niesziekte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:40

Die van ons is volledig genezen na behandeling met medicijnen :). Althans, geen klachten en de dierenarts merkt ook niks tijdens de jaarlijkse controle. Dus naar mijn idee zit dit goed :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:41

Het wordt in de meeste gevallen alleen chronisch als het een verwaarloosde niesziekte is, kittens die dus al binnenkomen met enorme dichte ogen, verstopte neus en een flinke rochel.
Kleine uitzondering heb je altijd maar als het gewoon meteen vanaf het begin goed intensief behandeld wordt is de kans aanzienlijk kleiner.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:42

Het is te genezen maar bij oudere katten kan er ook nog cronische dingen bij komen het virus komt van het herpus virus die kat moet zo snel mogelijk naar de dierenarts en medicijnen krijgen want het is zeer besmettelijk

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:42

moet je dat niet behandelen met doxycyline?

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:46

dit verschilt. door een fout van het asiel met de entingen heeft mijn ene kat nadat we een andere erbij namen de niesziekte gekregen... (in het paspoort waren verkeerde entingdata's opgeschreven) we zijn nu bijna een jaar verder en hij is nog steeds niet helemaal beter, we gaan nogsteeds afentoe naar de da om te kijken of er weer verbetering in zit, als het nu verslechterd gaat het (bij mijn kat) nooit meer over, maar wss geneest ons katje ervan, want het verbeterd zich keer op keer!

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:49

Antibiotica los je het virus niet mee op wel de bacteriële infectie die kan ontstaan kan je ermee aanpakken!
niesziekte is namelijk een groot begrip er zijn vele varianten! Het is dus een virus en die kan je alleen symptomatisch aanpakken!

merelj93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 23:17

Wij hadden 3 pleegkittens uit het asiel met allemaal niesziekte. Eentje was niet meer te redden en hebben we moeten laten inslapen. De andere is met medicijnen vrij snel genezen en naar een nieuw baasje gegaan. En de derde die heeft nog 3 weken in quarantine boven in de bench gezeten en veel medicatie. Ze is nu weer helemaal gezond al zal ze wel vrij klein blijven door de slechte start en is ze heel druk door de quarantine, en we hebben besloten haar te houden!

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:20

Een van mijn katten adopteerde ik op latere leeftijd uit het asiel waar hij niesziekte had opgelopen. Hij heeft er altijd een beetje last van gehouden; traanoogje en af en toe niesen. Niets ernstigs hoor, hij was super happy.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 19:58

Meestal loopt het goed af dus :D

Hoe is de besmettelijkheid in het geval van Abacab?

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:44

Dit geval was niet besmettelijk. Hij heeft de andere poezels ook niet aangestoken.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:52

Onze kitten heeft het ook gehad toen hij nog bij mijn ouders in de opvang zat. Doodziek is hij geweest. Die hebben de echt voor de doodweggesleept.
Nu heeft hij nergens meer last van........ Heel af en toe nog een traanoogje als hij hard aan het rennen is geweest of zich heel druk heeft gemaakt, maar dat is met verloop van tijd ook veel beter geworden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:55

Wij hebben er ook een in huis gehaald.. Hij was er net vanaf.. Heel jong en was er slecht aan toe. Gelukkig is hij nu helemaal gezond. Af en toe een niesje maar geen ziekteverschijnselen .

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:00

Ik heb een kitten/jonge kat die ook last heeft van de niesziekte. We hebben nu voor de 2e x antibiotica. Dat helpt, maar na de kuur krijgt ze er wel weer wat last van. Ze is echt superactief, maar het is gewoon verschrikkelijk sneu.

Dus als iemand de gouden tip heeft???

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:02

Volgens mij hebben bijna alle katten in het asiel wel niesziekte gehad. Die van mij ook, af en toe krijgt ze nog een niesbui, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ze voelt zich prima verder :) ze heeft antibiotica gehad. Asiel zei dat het bij stress of veranderingen terug kon keren, dus mocht ze bij ons weer opnieuw niesziekte krijgen, dan konden we van het asiel medicijnen krijgen :).

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:03

Even googlen doet wonderen.

Je hebt twee soorten niesziekte, de virusversie en de bacterieversie.
Je hebt ook verschillende entingen: de 'levende' enting en de 'dode' enting.

Een kat met chronische niesziekte heeft met AB de bacterien overwonnen, maar slaagt er niet in het virus helemaal weg te krijgen.

Hier vind je alle info:
http://www.dekattensite.nl/html/artikel ... atten.html

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:06

Ok, dank je wel. ik ga eens kijken!