Pup terug brengen naar de fokker.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Pup terug brengen naar de fokker.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 15:56

Omdat er in een ander topic toch enige discussie over was en ik de TS niet de grond wil stampen leek het mij handiger om even een topic te openen waar gediscussieerd kan over de volgende stelling.

Als een pup een paar dagen 's nachts jankt waardoor je niet de hele nacht door kan slapen, moet je hem dan meteen terug brengen naar de fokker.

Barst los zou ik zeggen, maar respecteer elkaars mening. :)

Tooske

Re: Pup terug brengen naar de fokker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:57

Als je het dan al niet meer ziet zitten is dat voor de hond denk ik beter ja.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 15:59

Tooske schreef:

Ja, dat ben ik ook van mening. Maar kun je dat niet van te voren bedenken? Ten minste, er staat in zoveel boeken en op zoveel sites dat een pup de eerste nachten wel eens kan gaan janken. Als je dan al weer, 'ik kan er niet tegen als ik een aantal nachten niet door kan slapen', waarom begin je er dan aan? Een pup wordt niet voor niets wel eens met een baby vergelijkt.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:01

pff, kan me daar niet in vinden ook omdat ik me dat niet in kan denken.. Ik zal het probleem aan gaan pakken waarom de puppy maar blijft janken.. terug brengen naar de fokker??? nee sorry.. Neem je verantwoordelijkheid zal ik zeggen..
Maargoed sommige mensen overschatten een hond nemen.. Dan is het soms maar beter voor de pup om weer bij (een goede fokker) terug te zijn!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 16:03

love_Soraya schreef:
pff, kan me daar niet in vinden ook omdat ik me dat niet in kan denken.. Ik zal het probleem aan gaan pakken waarom de puppy maar blijft janken.. terug brengen naar de fokker??? nee sorry.. Neem je verantwoordelijkheid zal ik zeggen..
Maargoed sommige mensen overschatten een hond nemen.. Dan is het soms maar beter voor de pup om weer bij (een goede fokker) terug te zijn!

Zo denk ik ook, waarom zomaar opgeven?

Ik vergeleek het dan ook met een baby, als je een baby krijgt en die huilt een paar dagen [in het topic was het 3 nachten], dan breng je die baby toch ook niet terug naar het ziekenhuis van 'ja eh, hij/zij huilt en hij/zij is hier geboren, veel plezier ermee en zoek maar een nieuw huisje'.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:03

Direct terug brengen, is de pup waarschijnlijk veel beter af. Als je al zo zwak bent om na een paar gebroken nachten zelf te gaan janken dan is het niet zo moeilijk om te raden wat er in de toekomst gaat gebeuren.

Liebje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:05

Dat moet je niet aan een pup beginnen! Wij hebben er nu 1 van 14 weken, eerste drie nachten inderdaad janken. Geen eens de hele nacht hooguit een uur tot twee uur ( geen eens aan 1 stuk door).. Janken was inderdaad niet prettig, niet omdat we niet konden slapen, maar omdat het echt door merg en been ging en hem het liefste wilde oppakken en knuffelen enz.. Zou hem nu echt niet meer kunnen missen en jankt niet meer ' s nachts

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:06

Het is voor deze situatie denk ook wel beter maar ik kan me daar gewoon niet in vinden.. Denken mensen dat puppies alleen maar schattig en leuk zijn.. Ik ben er de eerste nachten ook veel bezig geweest om plasje enzo te laten doen... dat weet je voordat je een puppenkind neemt.. Ik hoop dat ze ervan geleerd heeft

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 16:06

Liebje_ schreef:
Dat moet je niet aan een pup beginnen! Wij hebben er nu 1 van 14 weken, eerste drie nachten inderdaad janken. Geen eens de hele nacht hooguit een uur tot twee uur ( geen eens aan 1 stuk door).. Janken was inderdaad niet prettig, niet omdat we niet konden slapen, maar omdat het echt door merg en been ging en hem het liefste wilde oppakken en knuffelen enz.. Zou hem nu echt niet meer kunnen missen en jankt niet meer ' s nachts

Inderdaad doorzetten! Wij hadden geluk, die van ons deed het alleen de eerste nacht maar gewoon negeert en daarna niet meer gedaan! Alleen een keer toen er een kikker binnen zat. :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 16:07

love_Soraya schreef:
Het is voor deze situatie denk ook wel beter maar ik kan me daar gewoon niet in vinden.. Denken mensen dat puppies alleen maar schattig en leuk zijn.. Ik ben er de eerste nachten ook veel bezig geweest om plasje enzo te laten doen... dat weet je voordat je een puppenkind neemt.. Ik hoop dat ze ervan geleerd heeft

Ik hoop inderdaad ook dat ze geen nieuwe nemen. Of een kleine, want de meeste mensen denken dat kleine honden echt oh zo veel makkelijker zijn. :')

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:07

Tooske schreef:

Denk het ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:08

Puppies zijn baby`s. Ze komen net van hun moeder af, nieuwe omgeving. Tuurlijk moeten ze dan wennen, s nachts janken is nog niet eens het ergste. Wat dacht je van het s nachts uitlaten om de hond te laten plassen of poepen? Als je het nu al niet trekt breng hem dan terug en begin nooit aan kinderen :=

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 16:09

Blingh schreef:
Puppies zijn baby`s. Ze komen net van hun moeder af, nieuwe omgeving. Tuurlijk moeten ze dan wennen, s nachts janken is nog niet eens het ergste. Wat dacht je van het s nachts uitlaten om de hond te laten plassen of poepen? Als je het nu al niet trekt breng hem dan terug en begin nooit aan kinderen :=

Hahaha! _/-\o_

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:09

xPure schreef:
love_Soraya schreef:

Ik hoop inderdaad ook dat ze geen nieuwe nemen. Of een kleine, want de meeste mensen denken dat kleine honden echt oh zo veel makkelijker zijn. :')

Dan kunnen ze beter een herplaatser nemen.. maargoed om zo snel op te geven? je komt meestal wel wat tegen wat je niet had verwacht met dieren, daar moet je tegen kunnen en ik ga er altijd voor de volle 100% voor..
Maar al bij al, is het ook zielig voor haar.. Gewoon heel heel fout ingeschat..

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:09

xPure schreef:
Ik vergeleek het dan ook met een baby, als je een baby krijgt en die huilt een paar dagen [in het topic was het 3 nachten], dan breng je die baby toch ook niet terug naar het ziekenhuis van 'ja eh, hij/zij huilt en hij/zij is hier geboren, veel plezier ermee en zoek maar een nieuw huisje'.

:=

Maar idd, dan kun je beter niet aan een pup beginnen. Mijn hond was ook heel erg jankerig de eerste week en ik dacht soms ook wel eens :x maar jeetje, je kiest voor zo'n dier en dan moet je ook de minder leuke kanten aanvaarden.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:11

Onze pup die we vanaf woensdag hebben, heeft 2 nachten 1 keer gepiept, en vannacht (derde nacht) alleen beneden geslapen. Dus misschien hebben we geluk, maar als ze wel bleef janken hadden we niet opgegeven. Als je een pup neemt, bereid je dan ook voor.. terugbrengen om deze reden.. een beetje zwak, maar als je dan van jezelf weet dat je het niet aankunt en er geen neemt is het wel beter.

Liebje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:13

Het is ook niet erg als je niet tegen dat janken kan, maar dan hadden ze goed de voor en nadelen op een rijtje moeten zetten. Misschien is een oudere hond beter voor hun

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:15

vind het ook wel erg kort hoor de tijd, las 3 nachten? en de buurvrouw begon ook te klagen? ik zal zeggen geef ze een doos gebak :) dan vinden ze het meestal al niet meer zo erg..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:17

Liever nu terug naar de fokker dan dat hij een half jaar is en verknipt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:18

Ja breng hem dan maar terug naar de fokker en begin er vooral nooit meer aan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:19

Linea recta terug naar de fokker die er dan iemand voor kan vinden die wel een hond wil.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:22

inderdaad ben ik het ook mee eens..maar toch kan ik het niet begrijpen om zo snel weer 'je eigen puppenkind' weer terug te brengen.. waarschijnlijk echt heel heel erg fout ingeschat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:23

Blingh schreef:

Precies en lekker bij je op de kamer in een bench

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:24

En beter gelijk terugbrengen dan na 8 maanden naar het asiel

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:24

Pffff daar gaan ze weer hoor. -O- herkauwtopic....
Allemaal elkaar weer napraten en zeggen hoe zwak het is van dat meisje.

Tja waarschijnlijk kan ze niet zoveel hebben.
Ik hou me vast voor haar geestelijke gesteldheid als ze in haar leven voor ECHTE problemen komt te staan.Maar wat weten wij van dat meisje af?

Maar wat is nu het doel van dit topic dan?Gewoon even dat meisje weer een trap nageven?en even vertellen aan elkaar dat WIJ wel helemaal geweldig zijn en het NIET zo maar opgeven?

Nou knap hoor.Wie wil er allemaal een digitale veer in zijn reet? :roll: