Is hier iemand dierenarts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Is hier iemand dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 01:04

Hoi ik heb een probleem heb het idee dat mn kat pijn heeft aan haar achterpoot ze krijst harder als normaal en is van slag , wat nu

Anoeska27

Re: Is hier iemand dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 01:06

Wij kunnen vanuit hier niet zien waar ze last van heeft, dus ik zou de dierenarts bellen.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 01:08

Ze krijst harder dan normaal? Jouw kat krijst dus standaard? :+

Ik zou even de dierenarts bellen, die kan dan beslissen of je er meteen naartoe moet, of dat het kan wachten tot morgen. Succes! :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 01:08

Ga het spoednummer van je dierenarts dan even bellen?
Zelfs al zou er hier een dierenarts zijn, hoe moet die nu weten wat er mis is met je kat die 'harder krijst dan normaal'?

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 01:10

Staat ze nog wel op de poot, of bungelt de poot er een beetje bij?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 01:11

Ik zou ook wel even goed nadenken voordat je de da uit zijn bed belt...

Met deze omschrijving kan niemand hier iets... Snap wel dat het soms lastig inschatten kan zijn, je wilt niet voor niks bellen...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 01:13

als een kat krijst, heeft ie pijn. de DA word er ruimschoots voor vergoed om uit zn bed te worden gebeld, dus laten we de medelij voor de kat overlaten...
zeker als ie normaal ook al krijst :')

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 01:16

Ik zeg niet dat je de da niet moet bellen he...
Ik zeg dat je er wel goed over moet nadenken. :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 01:17

Nou heb wel net gebeld ze kan er niet op steunen en ze kan niet op de bank springen , kan ze normaal wel en ze heeft een hernia dat betekend iets anders als bij mensen maar ze kan dus ook moeilijk poepen daar door en ik moet haar laxeren en ze houd hem anders als haar andere poot. morgen kost het al 80 euro om te komen. Ik heb ook haar nagels geknipt want ze zat telkens vast aan de de vloerbedekking en dan gaat ze trekken om los te komen , heb niet te diep geknipt maar zat wel iets zwarts in haar nagel leek op droog bloed. en ze vecht als een bezetene voor zover ze die kans krijgt.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 01:17

spicegirl schreef:
als een kat krijst, heeft ie pijn. de DA word er ruimschoots voor vergoed om uit zn bed te worden gebeld, dus laten we de medelij voor de kat overlaten...
zeker als ie normaal ook al krijst :')

haha inderdaad maar niet door mij, nou bromt ze altijd hoor tis best een muts maar dit is geen brommen meer, tis de aanrechtkat

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 01:25

Hopelijk valt het mee dan. Ik heb een kitten gehad die plotseling met een gebroken pootje rondliep, en die krijste toen ook behoorlijk (logisch). Die liep ook echt op drie pootjes.. ;(

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 01:28

Hoi nou dat is het niet maar ze wil niet dat ik het aanraak of even kijk want dan gaat ze grommen van rot op. tja ff aankijken maar, ze ligt nu lekker op de bank.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 01:37

toen mijn kat haar kruisband scheurde jammerde ze en ging ze veel liggen, was heel zielig :(:)

ik zou het even aankijken morgenochtend :j

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 02:09

hee lifaya ja ik merk duidelijk dat ze er niet goed op kan loppen ik denk dat het niet hoog zit, maar dr poot zelf. en niet dr heup heeft een kat van ons ook eerder gehad.
en ze zit wel gewoon op de bank nu met hulp want wilde haar laten lopen maar dat wil ze niet vrijwillig terwijl ze normaal meteen wegrent, is dat normaal 80 euro alleen maar komen. ok een die is luxe maar zo luxe

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 02:41

bij ons is een consult alleen 35 euro.
dan hebben ze enkel gekeken..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 07:32

franka75 schreef:
hee lifaya ja ik merk duidelijk dat ze er niet goed op kan loppen ik denk dat het niet hoog zit, maar dr poot zelf. en niet dr heup heeft een kat van ons ook eerder gehad.
en ze zit wel gewoon op de bank nu met hulp want wilde haar laten lopen maar dat wil ze niet vrijwillig terwijl ze normaal meteen wegrent, is dat normaal 80 euro alleen maar komen. ok een die is luxe maar zo luxe

Het is weekeinde en TS belde ook nog eens 's nachts. Dan is 80 euro heel normaal.

Kirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 07:53

Dan vind ik 80 euro nog redelijk goedkoop! Nacht+weekend consukt is hier rond de 145..

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 07:58

franka75 schreef:
Nou heb wel net gebeld ze kan er niet op steunen en ze kan niet op de bank springen , kan ze normaal wel en ze heeft een hernia dat betekend iets anders als bij mensen maar ze kan dus ook moeilijk poepen daar door en ik moet haar laxeren en ze houd hem anders als haar andere poot. morgen kost het al 80 euro om te komen. Ik heb ook haar nagels geknipt want ze zat telkens vast aan de de vloerbedekking en dan gaat ze trekken om los te komen , heb niet te diep geknipt maar zat wel iets zwarts in haar nagel leek op droog bloed. en ze vecht als een bezetene voor zover ze die kans krijgt.

ze zegt dat het morgen al 80 euro kost, daar hoeft ze dus niet eens de DA voor uit zijn bed te bellen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 08:03

Maar is nog wel weekeinde tarief.

Kirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 08:08

Het is vandaag sowieso weekend. Nou ja bij 90% vd DA's is zaterdags ook weekend tarief.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 08:11

heeft ze niet haar kootje gebroken?Daar kunnen ze toch niets aan doen,dat heelt vanzelf weer.
Voorzichtig haar voetje voelen,als ze daar reactie op geeft is het bijna zeker een kootje.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:35

spicegirl schreef:
de DA word er ruimschoots voor vergoed om uit zn bed te worden gebeld

nee, dat wordt de dierenarts niet, die wordt alleen betaald als hij daadwerkelijk het betreffende dier behandeld.
Als de TS het gevoel heeft dat dit een noodgeval is, moet ze zeker bellen, de kat inpakken en naar de praktijk gaan.

En natuurlijk betaal je weekend tarief, waarom wordt dáár over gezemeld?

NB. Geen dierenarts die zijn vingers eraan brandt een diagnose via een internet forum te geven. Maakt niet uit, zijn genoeg bokkers wél toe bereid (ik zou er echter niet al te veel vertrouwen in stellen...).

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 13:37

Kuggur schreef:
spicegirl schreef:
de DA word er ruimschoots voor vergoed om uit zn bed te worden gebeld

nee, dat wordt de dierenarts niet, die wordt alleen betaald als hij daadwerkelijk het betreffende dier behandeld.
Als de TS het gevoel heeft dat dit een noodgeval is, moet ze zeker bellen, de kat inpakken en naar de praktijk gaan.

En natuurlijk betaal je weekend tarief, waarom wordt dáár over gezemeld?

NB. Geen dierenarts die zijn vingers eraan brandt een diagnose via een internet forum te geven. Maakt niet uit, zijn genoeg bokkers wél toe bereid (ik zou er echter niet al te veel vertrouwen in stellen...).

er zijn ook mensen die steeds hetzelfde posten....copie/past verhaal misschien? ;)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 13:45

Sorry hoor, maar als je echt om je dier geeft dan is het toch niet erg om het weekend tarief te betalen? Tja, ik zou er niet lang over twijfelen..

Maar bellen zou ik dus doen, wij kunnen het vanaf hier moeilijk beoordelen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:07

Als een kat zijn poot niet gebruikt is dat een zeer slecht teken. Dat zullen ze bijv. niet snel doen als het alleen gekneusd is, dan manken ze wel maar gebruiken ze de poot nog.
Dus hup naar de DA! Ja, dan ben je eenmalig maar wat meer kwijt, maar je slaat jezelf voor je kop als je na pasen (want dat telt ook als weekend) bij de DA komt en die zegt: we kunnen er nu niets meer aan doen, je had eerder moeten komen.