Hallo, Onze teckel begon vannacht hard te piepen. Hij lag toen al te trillen enhad al een harde buik en trok zijn buik in. Ik ben vanmorgen naar de da geweest en die zegt dat hij gevoelige darmen heeft en dus buikpijn heeft nu. Hij heeft toen een spuit met koortsremmer + pijnstiller gekregen. Maar daar heeft hij helemaal niet op gereageerd. Ook heeft hij niet gespuugd en zijn poep is helemaal in orde. Hij heeft ook alleen vanmorgen gedronken. Ik heb zelf het vermoedde dat de da een totaal verkeerde diagnose heeft gesteld. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnn zijn?
Dat lijkt mij meer richting hernia gaan... Volgens mij staan teckels daar bekend om. Als het heel plotseling is, hij eet en drinkt goed, en zijn ontlasting en plas zijn goed, dan neig ik meer naar iets in het bewegingsapparaat. Vanwege de ingetrokken buik denk ik aan een hernia.
Toch denk ik een een of andere ziekte omdat hij van jongs af aan hier al een beetje mee loopt. Maar de 'aanvallen' komen steeds sneller achter elkaar..
Hier niet blijven twijfelen maar gewoon naar een andere DA gaan voor een second opinion. Daar doe je de hond een groter plezier mee dan hier een antwoord proberen te krijgen.
Wij zien je hond niet, kunnen niet voelen aan hem, beoordelen... Dat kan niet vanaf internet. Ik snap dat je hoopt op een antwoord, maar mijn inziens kan een DA dat beter.
Hier een chihuahua die scheef liep en pijn had. Ze dachten aan een hersenbloeding wilde allerlei scans iets neurologisch dachten ze in ieder geval. Mijn moeder naar een andere arts gegaan oh die zegt een hernia ik zie het al tijdje pijnstiller gehad was zo over.
dan zal je dus wel verbetering moeten gaan zien met pijnstillers zal je denken toch? een hernia zal ook best kunnen hoor.. ik ben met mijn hond onder behandeling bij Aharon www.kreupeldier.nl en zei behandelt heel veel teckels met hernia's..