DOGTRAIL 2013

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

DOGTRAIL 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 09:26

yeahhhhh vannacht was het zo ver, je kon je inschrijven voor de dogtrail van 2013.. een weekend van hard bikkelen, dagen van 12 uur lopen en vele opdrachten uitvoeren met je team

"Een dogtrail is een meerdaagse tocht met je hond door een natuurgebied waarbij je van tevoren niet precies weet wat je moet doen. De trail bestaat uit verschillende routes. De routes worden bepaald door verschillende opdrachten, bijvoorbeeld kompas route, geurspoor route, punaise route, foto route enz.

Een dogtrail is in ieder geval geen survivaltocht, wat sommige mensen denken. Een survivaltocht wil zeggen dat je helemaal op je zelf of je groep bent aangewezen en totaal geen contact hebt met de buitenwereld. Je moet je redden met de materialen die je onderweg vindt en je eten zelf bij elkaar moet scharrelen. Ook moet het gebied zo groot zijn dat je geen mensen kunt tegenkomen en tussentijds geen contact hebt met de organisatie. Dus een echte survival of overlevingstocht is niet in Nederland te houden.

Er zijn ook opdrachten bij controle posten. Dit kan zijn bijvoorbeeld. een kabelbaan, een apenbrug, vlotoversteek en een touwbrug. Maar ook kunnen dit behendigheidsopdrachten zijn. "

ons team heet the happy shepherds en bestaat uit 5 mensen en 5 honden, waarvan mijn 2 beaucerons, waarvan 1 dus met een andere handler gaat lopen. mijn collega met haar duitse herder, vriendins vriend met hun beauceron en nog een mechelse herder die alles heeft behaald op het gebied van speuren, gehoorzaamheid, sport etc

http://www.dogtrail.cunos.nl/index.php

het word hard bikkelen maar o wat heb ik er zin in!

Mlies

Re: DOGTRAIL 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:22

Oooh dit klinkt heel leuk!
Kun je er wat meer over vertellen?
Voorbereiding, samenstelling teams, wat "moet" je kunnen, wat "moet" je hond kunnen?
Uit hoeveel combinaties moet een team bestaan?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:24

Dit klinkt inderrdaad geweldig, maar niet iets wat je met ee gemiddelde htk hond doet, of wel? Echt een leuk idee!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 10:30

ja super :)
allereerst moeten jij en je hond een gouden conditie hebben, je loopt tot wel 12 uur op een dag! je overnacht in een tent. samenstellen van de teams moet je zelf doen, die moet uit min. 4 en max 6 personen bestaan en er mogen wel meer honden meedoen dan mensen
het is handig als ieder een eigen "talent" heeft. zo heeft bijv. mijn reu de kracht, mijn teef veel uithoudingsvermogen en een echte waterrat. de duitse herder van mijn collega kan erg goed speuren, en we hebben een mechelse herder die alle certificaten heeft op speur gebied, en allerlei sporten heeft beoefend, ook ipo. de andere beauceron die meedoet heeft snelheid conditie en kracht zijn baasje is politie agent.

het is erg leuk maar wel echt afzien, als je zomaar een uurtje/2 uurtjes op een dag met je hond loopt moet je hier niet aan mee doen

hier kan je een verhaal van een team lezen van vorig jaar http://www.dogtrail.cunos.nl/verslagen/ ... s_2012.pdf

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:23

Superleuk dat jullie door de inschrijving gekomen zijn Es :D Lijkt mij waanzinnig leuk om eens te doen :D

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:59

Lijkt me onwijs gaaf!
Is dit jaarlijks?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 14:22

Oooh wat leuk!! Lijkt me ook heel tof om een keer aan zoiets mee te doen, het lopen is het probleem niet hier^^