Mijn kat van ongeveer 4 jaar heeft sinds 2 maanden een plek op zijn rug. Het was eerst een klein plekje en we dachten: dat komt wel weer goed. Nu zit er een vieze geel bruine korst op. Mijn moeder had de korst er een beetje afgehaald en daar onder zat eerst een cm lucht en daarna pas het echte wondje, het wondje is helemaal niet zo groot (doorsnede een cm ongeveer) maar hij geneest gewoon niet. Mijn ouders blijven denken dat hij vanzelf geneest, maar ik vermoed toch dat hij naar de DA moet. Voordat ik mijn ouders zover heb gekregen dat ze naar de dierenarts gaan, wat kan ik het beste doen nu?
even de dierenarts op bellen en aan hem advies vragen?
vanLotje
Geplaatst: 28-03-13 14:10
vraag aan je ouders wat ze zouden doen als zij een mysterieuze plek /open wond hebben die na 2 maanden niet weg ging. Ik gok een bezoekje aan de huisarts.
Ik zou idd op hetgeweten van je ouders in gaan spelen.. Dus zeggen, wat als jullie zoiets hadden, dier is afhankelijk van jullie zorg.
Verder kan het een beetje schoonhouden, met afgekoeld gekookt water. Maar het is lastig, is het niet groter onder de haren zeg maar? Dat het plekje doorloopt waar je het eigenlijk niet meer ziet?
Succes!
izzy1985
Geplaatst: 28-03-13 20:54
Waar op de rug zit het precies?
Het kan natuurlijk van alles zijn en om het juist te diagnostiseren moet je bij een dierenarts zijn.
Wil wel aangeven dat sommige katten last hebben van vlooien of een allergie daarvoor, mocht de plek op de staartbasis zitten toevallig.. Dan zou de kat door jeuk en prikkeling zelf het wondje onderhouden. Naast wondverzorging kan je ook een strikt ontvlooiingsbeleid toepassen.
Onze kat heeft dat ook gehad. De kat had een kogeltje in de rug. Deze wond was wel geïnfecteerd en heb ik elke dag uitgespoten en schoongemaakt. Uiteindelijk was de wond zo dicht.