Pup snel afgeleid tijdens eten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dancertje

Pup snel afgeleid tijdens eten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 09:35

Hoi,
Ik heb een pup van 5 maanden oud.
Ze krijgt 2 maal per dag eten aangeboden s'ochtends brok van royal canin en s'avonds smuldier(ben pas begonnen om vlees uit te proberen en deze eet ze tot nu toe).
Als ze eten krijgt maakt niet uit brok of vlees dan is ze snel afgeleid en stopt dus met eten.
Kwa tussendoortjes krijgt ze enkel beloning tijdens training en dit is even 5 min per dag tussen de middag.
Nu is het probleem dus dat ze stopt met eten en wat anders gaat doen of gewoon naast haar bak gaat liggen.
Dit kan gelijk als haar bak neer gezet wordt of dan eet ze 3/4 en gaat ze dus gewoon ook weg of gaat erbij liggen.
Maar merendeel komt dus voor dat ze niet begint met eten.
Pak het na 10 minuten weg iemand nog tips voor mij?
Water erover doen heb ik ook geprobeerd.

kimmie261

Re: Pup snel afgeleid tijdens eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 09:40

meer keren per dag nog voeren...maak er nog maar 3 of 4x per dag van,dan hoeft ze maar kleine beetjes te eten en zo kom je toch aan je hoeveelheid die je wil voeren per dag..

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 09:42

kun je het niet gewoon laten staan zodat ze zelf kan bepalen wanneer ze de rest opeet. dat is toch makkelijker

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 09:57

nee staan laten kan niet heb nog 2 katten rond lopen die het graag ook willen opeten.
als zij gaat eten dan stuur ik hun de kamer uit

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:00

ik zou het ook meerdere keren aanbieden! dat ze zo weinig intresseheeft zie ik juist als een goed iets :)
ze vertrouwd jullie dat ze haar buik wel rond krijgt en is daarom niet gefixeerd op het eten, alleen maar fijner
lijkt mij! Zet het bakje gewoon om de 2 uur ff op de grond neer voor 5 min, als ze niet wil eten, pak je het weer weg.
ze gaat ooit echt wel honger krijgen _/-\o_

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 10:03

vanmorgen heeft ze wel 3/4 van der voeding gegeten en dan denk och ja zal wel goed lopen.
Wat vinden jullie van de combinatie vlees en brokken?
Mijn reden hiervoor is dat ze soms mee gaat naar mijn ouders 2 uur in de auto waar vlees geen optie is en 2 keer in de week gaat ze naar de opvang waar ze ook brokken krijgt

En de reden geen 3 keer meer is dat ze s'middags de brokken helemaal negeert en er dus niet naar om kijkt en sinds ik naar 2 keer ging dan eet ze sóchtends wel ietsje meer

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:16

je kan ipv vlees ook bv renske of nature diet voeren,als je naar je ouders gaat??

dat is makkelijk mee te nemen :)

en ik zou zelf voor een betere brok kiezen als RC, als ik brok zou voeren,maar goed dat is aan jezelf...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:16

mischien zit haar buikje gewoon vol

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 10:20

heb eerst farmfood gevoerd maar hier is van de eerste op de andere dag mee gestopt en heeft toen dus dik 2 dagen niet gegeten toen ik haar dat bleef aan bieden dus snap je punt kimmie261
ga google naar renske of nature diet ken het niet

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:24

renske en nature diet is een soort hoogwaardig blik/vers voer,wel gekookt maar met 80% vlees erin..

hier vinden de honden het helemaal geweldig,maar ja tis een beetje duur voor grote honden :+

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 10:28

het is inderdaad een goed alternatief voor een dag kimmie261 en het is in de buurt verkrijgbaar.

blijf het toch een moeilijk punt vinden ivm met oppas waar gewoon brokken staan zou het liefst gewoon over willen op vers vlees

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:31

je kan natuurlijk thuis haar portie vlees voeren ,smorgens ,smiddags als je thuis komt en evt savonds nog een keer,dan voer je gewoon vers vlees dat ze tussendoor nog wat brokken snaait...ach...dat is dan extra :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:14

"Snel afgeleid" tijdens eten? Meestal is de meest simpele verklaring ook de waarschijnlijkste; Je pup heeft dan gewoon geen honger meer.
Oplossing, als je pup gewoon een goed gewicht heeft (en in mijn ervaring denken mensen veel té snel dat hun hond te mager is), je geen zorgen meer maken, eventueel het eten wegnemen zodra ze ophoudt te eten.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 12:19

kwa gewicht zit ze zeker goede das het probleem ook niet.
het zit er meer in dat als ik s'ochtends na de wandeling haar eten aan bied dat ze dan soms gewoon helemaal niet wil daar zat ik meer mee of 2 brokjes en dat was het

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:24

Ik zou er ook nog voor kiezen om een keer extra te voeren overdag, de hoeveelheid totale voeding dus wel gelijk houden maar dan verdelen over 3 of 4 voerbeurten.
Dan hebben ze mindere lange concentratieboog nodig tijdens het eten, maar krijgen ze wel voldoende binnen.
Eten laten staan zou ik niet doen, dan heb je ook kans dat het een "luie" eter word. Dan kunnen ze altijd 3 happen eten en weer wat anders gaan doen...

Heeft de pup wel een rustig plekje om te eten? Eventueel andere ruimte als de woonkamer oid?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:38

dancertje schreef:
kwa gewicht zit ze zeker goede das het probleem ook niet.
het zit er meer in dat als ik s'ochtends na de wandeling haar eten aan bied dat ze dan soms gewoon helemaal niet wil daar zat ik meer mee of 2 brokjes en dat was het

Dan vermoed ik dat je geen ander probleem hebt dan je eigen zorgzaamheid ;) .

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 12:42

zij eet in de gang de voeding s'middags laat ze gewoon compleet staan hoe graag ik ook 3 keer wil voeren.

Zou heel goed kunnen kugger ben ook af en toe een muts kwa brok wat zouden jullie aanraden aangezien vriendlief niet volledig op vlees over wil

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:53

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:06

Mijn teckel heeft altijd cavom junior gehad. Goede brok. Ze krijgt nu gewone cavom
En ook regelmatig vers.

Brok vond ze ook nooit zo interessant, andere dingen waren veel leuker.
Ondanks dat ze de brok lekker vind, is eten voor haar geen prioriteit.

Nog steeds niet trouwens. Vooral 's ochtends. Dan moet er eerst naar buiten geloerd worden om te kijken wat er 's nachts allemaal gebeurd is en dan vergeet ze haar ontbijt nog wel eens
Ik zeg altijd: Nou hup, ga eten. Meestal doet ze dit ook wel.
Ik zeg 3 keer ga nou eten, ze krijgt een kwartier de tijd. Eet ze dan niet, dan heeft ze pech. 's avonds nieuwe poging.

Vers gaat er wel meteen in! Sterker nog, als ze weet dat ze vers krijgt dan doet ze een mooi dansje en wordt alles achter gelaten waar ze mee bezig was.

En toen ze pup was deed ik het net zo. Maar dan bood ik het eten een paar uur later weer aan i.p.v. 's avonds pas.

Zolang als de pup goed gezond is en mooi op gewicht, dan zou ik mij er niet te druk over maken.
Gewoon om de zoveel uur aanbieden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:51

zwaait vriendelijk terug naar kugger,maar brokken vragen moet je mij ook niet stellen,heb geen ervaring met brokken voeren ...

hier is een brokken vergelijksite:
http://brokkenvergelijken.wordpress.com/

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 16:23