Ashkerlon schreef:ik heb altijd vrouwtjes gehad (met uitzondering van 1 castraatje) dus weet niet hoe het met mannen zit. Maar van de vrouwtjes die ik had, is er geen enkele haar leven doorgekomen zonder tumoren. 1 met tumoren op de eileiders, de anderen tumoren op de melkklieren. Ik vermoed dus dat mannetjes veel minder last hebben van die ondingen... want uiteindelijk kosten ze toch het leven van je rat. Of je ze nu laat weghalen of niet, die krengen blijven terug komen.
Nu heb ik geen ratten meer, maar ik denk wel, als ik ooit zou herbeginnen, dat ik deze keer mannen zou nemen. En dan neem ik het lelijke zicht op de ballen er wel bij.
Mijn tamme mannetjesmuizen zijn beiden ook aan tumoren overleden. Dat is vrees ik niet beperkt tot vrouwtjes. Komt vooral omdat (geloof ik...) celdeling wat op hol slaat bij ouder worden, en in het wild muizen/ratten niet zo'n hoge leeftijden halen, en dus ook geen last krijgen van tumorvorming (of toch veel minder alleszins).
TS: ik heb gestemd op vrouwtjes, heb twee mannetjesmuizen gehad (is wel anders dan ratten, maar vergelijkbaar) en het waren schatjes, heel tam ook, maar ze roken idd wel. En de ballen waren niet het meest charmante zicht