2 nieuwe kippen bij een groep in doen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dess

2 nieuwe kippen bij een groep in doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 18:36

Heehee :D
Mijn vader had 8 kippen, maar een tijd geleden zijn er 2 vermoord door een vos/marter.
Maar mijn vader is maandag jarig, en het leek mij leuk om hem 2 nieuwe kipjes te geven!
Een vriend van mij werkt in de veehouderij, dus die kon wel makkelijk aan 2 kipjes komen.
Wij hebben van die bruine legkippen,en daar kan die vriend ook aan komen.

Maar voor dat ik het doe is mijn vraag, kan dat wel zomaar?
Vallen ze die nieuwe dan niet aan?
En hoe kan je ze het beste 'koppelen' zegmaar?

Bedankt alvast!

_Tara_

Re: 2 nieuwe kippen bij een groep in doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:50

's Nachts als de kippen op stok zitten de twee nieuwe kippen erbij doen. Bij de kippen van m'n ouders is dat tot nu toe altijd goed gegaan.

Merlesophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:53

_Tara_ schreef:
's Nachts als de kippen op stok zitten de twee nieuwe kippen erbij doen. Bij de kippen van m'n ouders is dat tot nu toe altijd goed gegaan.

Aha bij ons ook maar als we het in de middag de deden vielen ze elkaar aan :=

Laptopmuis

Re: 2 nieuwe kippen bij een groep in doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:09

Als je genoeg ruimte hebt, zou dit geen probleem zijn. Minimale ren van 25 m2 is toch noodzakelijk voor 10 kippen.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:12

_Tara_ schreef:

Zo doe ik het ook. Gaat echt prima. Eerste dagen is er wat meer getok en zitten ze gespreid over de stok. Eenmaal gewend kruipt het allemaal weer tegen elkaar :D

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:15

Ze kunnen vreselijk buitengesloten worden, maar met 2 hebben ze nog wel wat steun aan elkaar. Zelf heb ik 1 haan met 3 hennen die op een stuk van zo'n 45m4 rondlopen. Maandje of 2 terug liep er een vreemde hen rond het verblijf rond die na 2 dagen zelf het verblijf in is gehups. De pack heeft haar vanaf die dag al gelijk geacepteerd en ze mocht diezelfde avond (wel een dik kwartier na de laatste) ook gewoon plaatsnemen in het hok. Inmiddels dekt de haan haar ook en is ze niet eens meer de onderste in de hiërarchie. Het kan dus verschillende kanten opgaan, dieren zijn niet altijd te voorspellen.