Wat te doen met deze hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kriistellx

Wat te doen met deze hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 18:31

Hoi bokkers,

Mijn overburen hebben een grote zwarte hond (denk een vuilnisbakkie) Hij is hartstikke vies en het leek wel alsof hij iets aan zijn pootje had want hij liep helemaal mank. Ze laten hem nooit uit. Ze laten hem alleen even in de straat lopen, wat mij hartstikke gevaarlijk lijkt, laten hem MIDDEN op straat zijn behoeftes doen en ruimen dit niet op. Na 10 minuten door de straat te hebben gelopen doen ze de voordeur weer open, roepen hem en laten hem weer binnen. Ik wil echt iets voor dat beestje doen want volgens mij is het een schat van een hond. Ik zat er echt aan te denken om gewoon iets als de dierenbescherming ofzo te bellen want vind het zo zielig!
Wat zouden jullie doen?

Groetjes Kristel

Goof

Re: Wat te doen met deze hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:34

Waarom? Omdat hij vies is? Omdat hij midden op straat poept?

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 18:37

Goof schreef:
Waarom? Omdat hij vies is? Omdat hij midden op straat poept?

Omdat hij er helemaal niet verzorgd uit ziet en ze geen aandacht aan die hond besteden. En hij ziet er ook nog is vermagerd uit.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:38

Kan het zijn dat het een (zeer) oude hond is?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:38

Gaan klagen bij de wijk agent dat de hond los op straat loopt en schijt. Als er dan echt wat aan de hand is komt het balletje wel aan het rollen.

Noek_Bronco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:40

Je kan altijd gewoon eens bellen naar de dierenbescherming en je verhaal doen, zij zullen dan wel uitmaken of het een zaak voor hun is. Beter een keertje teveel gebeld dan een keertje te weinig denk ik dan :).
Wij kunnen wel oordelen dat het niet zo erg is op de manier waarop jij het beschrijft, maar we zien het natuurlijk niet ;)

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 18:40

Brainless schreef:
Kan het zijn dat het een (zeer) oude hond is?

Ik weet niet hoe oud hij is, maar ik denk nog niet zo heel oud

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:43

Als je echt iets voor 'm wilt doen, kun je misschien eens aan de overburen vragen of je met de hond mag wandelen en/of spelen :j

Dan heb je gelijk ook een mogelijkheid om naar zijn pootje te kijken of misschien heeft hij wel een gebrekje, dan kun je dat ook gelijk aan die mensen vragen ;)

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:36

Een wijkagent vind ik wel een goede. Schrijf anders ook op wat en wanneer je iets ziet. Hond heeft dus last van de voorpoot, als dat aan blijft houden en de buren doen er niks aan kan je wel 144 bellen omdat de hond van medische zorg wordt onthouden.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:51

Shirley schreef:
Als je echt iets voor 'm wilt doen, kun je misschien eens aan de overburen vragen of je met de hond mag wandelen en/of spelen :j

Dan heb je gelijk ook een mogelijkheid om naar zijn pootje te kijken of misschien heeft hij wel een gebrekje, dan kun je dat ook gelijk aan die mensen vragen ;)

Ben ik het ook wel mee eens, probeer eens een gesprek met deze mensen aan te gaan, op een vriendelijke manier..

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:15

Half Nederland zou eigenlijk geen hond mogen hebben. Ik ken zoveel mensen die een blokje om door de woonwijk 'uitlaten' noemen...
Ik zeg bellen, dan kan de dierenbescherming beslissen of ze er iets mee doen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:32

wees voorzichtig met te snel oordelen. Toen wij in ons huidige huis gingen wonen was mijn hondje bijna 16 jaar, liep niet zo hard meer enzo, en zag er ook niet uit (heeft plukvacht maar dat wilden we haar niet meer aandoen, gevolg was allemaal bruinige punten aan het zwarte haar, en een overall onverzorgd uiterlijk. Ze was ook draadharig dus toch al een vuilnisbak om te zien wat dat aangaat).
Ik liet haar eerst nog wel rond de vijver uit, maar op een gegeven moment wilde ze ook dat niet meer en deed ze het met twee keer vijf á tien minuutjes per dag, even de behoefte doen en dan gauw weer naar binnen. Bij uitzondering wilde ze weleens iets verder nog, of een keertje extra, maar over het geheel hoefde het voor haar allemaal niet meer zo, ze vond het veel fijner om lekker op de bank te liggen kroelen dan een uur te lopen of te spelen meest van de tijd.

Ik kan me voorstellen dat mensen dan al snel iets denken, maar wij hadden er dus goede reden voor en deden juist wat hondje het liefste had. Inmiddels is zij overleden (16,5 geworden!), en ik heb nu een driejarig hondje. Hij wil wel veel rennen en lopen en spelen en eruit, dus hij gaat elke dag vijf keer aan de wandel waarvan minstens één keer per dag langer dan een uur.

Ik vind het advies om eens te vragen of je met de hond mag spelen en zo een beetje in gesprek te geraken wel een goede.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:26

Ik zie dat je 14 bent.
Misschien kun je een keertje aanbieden om de hond uit te laten omdat je je verveelt?
Heb ik jaren geleden ook wel eens gedaan.
Zo kun je beter inschatten of ze nou echt niet voor hun hond zorgen en daarna kun je idd eventueel de wijkagent inschakelen.