Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Benfan schreef:Denk niet dat deze wel zo diervriendelijk zijn voor visjes. Een vis met wat groen in een bak is garantie voor een hele dooie vis.. en een aankoop waar je later spijt van hebt. Als je daadwerkelijk serieus visjes wil gaan houden zou ik me persoonlijk er toch eerst over inlezen. Komt meer bij kijken dan dat je verwacht.
Joolien schreef:Ik heb even t filmpje gekeken en idd is ie niet supergroot. Dus ik zal daar mijn vissenkeuze zeker op aanpassen. Ga er idd geen grote goudvissen in stoppen.
Overigens, als ik m morgen krijg en ik vind m echt te klein gaat ie terug.
Coconut schreef:Het ziet er leuk uit, maar voor vissen zeker niet prettig. Ze hebben al gauw veel ruimte nodig om rond te kunnen zwemmen. Ook goudvissen worden aardig aan de maat en kunnen door een te kleine ruimte vergroeiingen krijgen.
Zelfs guppen moeten in een grote bak gehouden wordenMisschien even goed inlezen? Er zijn diverse handige websites te vinden met informatie over het houden van vissen.
Heb je al nagedacht over een filter, bodembedekking etc? Je mag vissen ook niet gelijk in de bak stoppen, aangezien je de bak minstens twee weken moet laten staan voordat er vissen in kunnen.
Focussed schreef:De bak is 19 x 19 x 20 cm. Dat is 7 liter water als je hem tot de nok vol doet.
Voor een guppie houdt met 5 liter per vis aan, dus je zou er 1 guppie in kunnen houden.