Vissenappartement

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vissenappartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:21

Gister zag ik bij iemand op FB een vissenflat. Ik was verkocht, dat ding is zo gaaf! :D Dus heb ik m ook besteld en krijg ik m morgen binnen. Ben er helemaal verliefd op. Morgen ook meteen 2 vissen halen en wat groen etc. Zo leuk! Je kunt ze dus ook stapelen, dan krijg je nog een gaver effect!

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-03-13 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Re: Vissenappartement :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:22

Ik vind ze akelig klein ogen, wel ontzettend leuk! Dat wel, maar zo klein. Misschien vergis ik me, maar waarschijnlijk is er eigenlijk alleen ruimte voor nepvissen.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:23

Haha wat grappig! Hebben ze dan wel de hele bak om te zwemmen of zitten er binnen ook afscheidingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:25

Nee ze hebben de hele bak. Mizora ik denk dat t wel meevalt. Als ik de foto op fb zie waar de vissen in zitten hebben ze ruimte zat. Ik neem wel kleine vissen voor de zekerheid. Goed dat je t zegt :)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:26

Denk niet dat deze wel zo diervriendelijk zijn voor visjes. Een vis met wat groen in een bak is garantie voor een hele dooie vis.. en een aankoop waar je later spijt van hebt. Als je daadwerkelijk serieus visjes wil gaan houden zou ik me persoonlijk er toch eerst over inlezen. Komt meer bij kijken dan dat je verwacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:27

Benfan schreef:
Denk niet dat deze wel zo diervriendelijk zijn voor visjes. Een vis met wat groen in een bak is garantie voor een hele dooie vis.. en een aankoop waar je later spijt van hebt. Als je daadwerkelijk serieus visjes wil gaan houden zou ik me persoonlijk er toch eerst over inlezen. Komt meer bij kijken dan dat je verwacht.

Ik heb al eerder vissen gehad die het een paar jaar hebben volgehouden dus ik weet wel een klein beetje hoe het werkt.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:29

Ziet er grappig uit, maar vind het nou niet bepaalt vis vriendelijk :o

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:29

Het ziet er grappig uit, maar ik krijg niet echt de indruk dat ze ook geschikt zijn om levende vissen in te houden :o Weet niet wat de afmetingen zijn, maar het lijkt me echt aan de krappe kant...

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:32

Als ik 't zo bekijk, zou je d'r makkelijk een stuk of 3 guppies in kunnen doen, maar geen goudevissen.

'T is wel een heeel leuk idee :)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:32

Het ziet er leuk uit, maar voor vissen zeker niet prettig. Ze hebben al gauw veel ruimte nodig om rond te kunnen zwemmen. Ook goudvissen worden aardig aan de maat en kunnen door een te kleine ruimte vergroeiingen krijgen.

Zelfs guppen moeten in een grote bak gehouden worden :) Misschien even goed inlezen? Er zijn diverse handige websites te vinden met informatie over het houden van vissen.

Heb je al nagedacht over een filter, bodembedekking etc? Je mag vissen ook niet gelijk in de bak stoppen, aangezien je de bak minstens twee weken moet laten staan voordat er vissen in kunnen.

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:33

Een aquarium heeft sowieso de tijd nodig om op te starten pas dan kun je er vissen in doen. Ze zien er ook wel leuk uit, maar ik denk inderdaad niet dat ze visvriendelijk zijn.

Ayasha
Blogger

Ik heb ze al zien staan en ik vind ze ronduit sneu. Zeker dat ze daar die kempvissen in houden die juist plek en verstopplaatsen nodig hebben "omdat ze zo mooi zijn". :x

De afmetingen zijn trouwens; 19 x 19 x 20cm
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 27-03-13 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Ik heb even t filmpje gekeken en idd is ie niet supergroot. Dus ik zal daar mijn vissenkeuze zeker op aanpassen. Ga er idd geen grote goudvissen in stoppen.
Overigens, als ik m morgen krijg en ik vind m echt te klein gaat ie terug.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-03-13 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Authentic

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:34

Guppen inderdaad liefst in minimaal 60 cm houden, heb even gekeken en deze is 20x20x20.
Misschien wel super leuk voor garnaaltjes of slakken?

Vind het idee wel leuk, alleen jammer dat ze er niet in stukken groter zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:35

Ik vind het er veel te klein uit zijn, zelfs guppen hebben 60 cm lengte nodig. Bovendien mis ik verlichting (daglicht alleen doen de planten het niet zo denderend op) en een goede pomp. Goudvissen horen er al helemaal niet in thuis.

Leuk voor nepvissen :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:35

oei dat is erg klein 19*19*20, ook kleine goudvisjes groeien. Zit er geen pompje oid bij?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:36

Joolien schreef:
Ik heb even t filmpje gekeken en idd is ie niet supergroot. Dus ik zal daar mijn vissenkeuze zeker op aanpassen. Ga er idd geen grote goudvissen in stoppen.
Overigens, als ik m morgen krijg en ik vind m echt te klein gaat ie terug.

In 20*20*20 kun je helaas geen vissen houden, dus als ik heel eerlijk ben zou ik het nu nog annuleren als het kan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:36

Brrr ik krijg echt de kriebels van dit soort bakkies. Vissen houden gaat iets verder dan bak kopen, water en planten erin en vis erbij gooien. Dit soort uitvindingen zijn vooral erg leuk voor mensen en minder voor dieren. Een aquarium moet om te beginnen al een aantal weken indraaien met filter aan, zodat de goede bacterien zich kunnen vormen in je filtermateriaal. Tijdig water verversen en de waterwaarden meten is van belang om je vissen gezond te houden, je bak in balans en alg vrij.
Er komt echt heel wat bij kijken...

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:37

Coconut schreef:
Het ziet er leuk uit, maar voor vissen zeker niet prettig. Ze hebben al gauw veel ruimte nodig om rond te kunnen zwemmen. Ook goudvissen worden aardig aan de maat en kunnen door een te kleine ruimte vergroeiingen krijgen.

Zelfs guppen moeten in een grote bak gehouden worden :) Misschien even goed inlezen? Er zijn diverse handige websites te vinden met informatie over het houden van vissen.

Heb je al nagedacht over een filter, bodembedekking etc? Je mag vissen ook niet gelijk in de bak stoppen, aangezien je de bak minstens twee weken moet laten staan voordat er vissen in kunnen.

Ach mijn guppies zwemmen gewoon in zo'n kom rond hoor:
Afbeelding en geloof me, ze leven echt al heel lang! Zit groen in de kom en steentjes bodembedekking, niks moeilijk doen met filter, wel schoonmaken natuurlijk! Visjes in een ander bakje, steentjes+kom schoonmaken en er weer terug in, niks moeilijkdoen!
Volgensmij is het appartement (wat is zo op google zie) nog groter dan zo'n kom ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:38

De bak is 19 x 19 x 20 cm. Dat is 7 liter water als je hem tot de nok vol doet.
Voor een guppie houdt met 5 liter per vis aan, dus je zou er 1 guppie in kunnen houden.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:38

Dat ze bij jou nog niet dood zijn wil nog niet zeggen dat het goed voor ze is :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:39

Tja, een paard kan ook prima 24/7 op een stal staan voor de rest van z'n leven :) overleven doet ie wel als je maar het dier voorziet van water en eten.
Maar welzijn vind ik onwijs belangrijk, ook voor vissen. Ik vind het ook jammer om te lezen dat er mensen zijn die nog steeds zo'n slechte vissenkom gebruiken.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 27-03-13 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:39

20x20x20? :oo Dat is idd veel te klein.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:41

Focussed schreef:
De bak is 19 x 19 x 20 cm. Dat is 7 liter water als je hem tot de nok vol doet.
Voor een guppie houdt met 5 liter per vis aan, dus je zou er 1 guppie in kunnen houden.

Nope, want je moet je bodemmateriaal, planten, filter etc er allemaal nog af trekken. Daarbij is een gup een groepsvisje, als je die alleen gaat houden doe je zijn welzijn dus ook geen goed.

20x20x20 is inderdaad geen afmeting om een vis in te houden. Dwerggarnaaltjes zou nog kunnen, maar dat is niet zo simpel als je je verder niet ingelezen hebt in wat je koopt. TS als je graag een aquarium wilt begin dan met minsten 80cm bak. Hoe meer water, hoe makkelijk stabiel te houden. Dit soort bakjes zijn leuk voor mensen om te zien, maar niet voor dieren om in te leven.