Jonge poes miauwt zodra ze je hoort.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolindaa

Jonge poes miauwt zodra ze je hoort.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 07:30

Hallo allemaal,

Sinds een aantal weken hebben mijn vriend en ik twee jonge poezen in huis gehaald. Ze kwamen uit een gezin met twee grote, kat-onvriendelijke pittbulls. Een van de poezen was eens gegrepen door de hond en je merkte ook erg aan haar dat ze erg wantrouwig was.

De eerste week kwamen de katten niet onder de keuken uit en zodra de deur open ging, vlogen ze allebei een andere hoek in. Duidelijk een trauma.

Nu zijn we een aantal weken verder en ze blijken echt hele lieve, aanhankelijke, maar ondeugende poezen te zijn. De een is echt een doerak en sloopt je plantjes, gooit beeldjes om, glazen van tafel, enz. De ander is een heeeeeeeele aanhankelijke schootkat.

Nu gaat het dus om de schootkat... Wij staan 's ochtends op, zoals iedereen, kleden ons rustig aan enzo, maar zodra die verdomde wekker is gegaan, zit mevrouw bij de deur beneden te schreeuwen alsof ze weken geen eten heeft gehad. Ze mogen overigens niet boven, want ik ben zo ongeveer allergisch voor katten. In huis beneden gaat het prima, maar ze mogen niet op mijn bed ;)

Je kleed je snel aan want die kat houdt haar klep niet, dus je snelt naar beneden, je doet de deur open en mevrouw is stil. Ze loopt gezellig met je mee naar de bank, waar jij je melk gaat drinken, komt bij je liggen, danst de gaten in je bank en is gewoon stil!

Waaaaaaaaarom roept ze ons zo? Ze hebben overigens de hele dag te eten en te drinken staan, dus honger kan ze niet hebben.

Ik hoor het wel!

Groetjes!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 08:35

Citaat:
Je kleed je snel aan want die kat houdt haar klep niet, dus je snelt naar beneden, je doet de deur open en mevrouw is stil. Ze loopt gezellig met je mee naar de bank, waar jij je melk gaat drinken, komt bij je liggen, danst de gaten in je bank en is gewoon stil!

Aangezien je allergisch bent voor katten vermoed ik dat je ook nooit eerder katten in huis/als huisdier hebt gehad?
Zoja... welkom in de onbegrijpelijke wereld van kattegedrag :p

Maar 'deze' is nog een makkelijke:
Kat hoort wekker... heeft geleerd dat zodra ze de wekker hoort baasjes naar beneden komen en ze aandacht krijgt...
Kat heeft gemerkt dat als ze gaat jengelen baasjes nog sneller beneden komen.. en ze aandacht krijgt!
'Cat rules the world'

Het wordt al iets lastiger te verklaren als katlief over een maandje begint met jengelen 10 minuten voor de wekker afgaat want daar lijken veel katten een talent voor te hebben.

justkid

Re: Jonge poes miauwt zodra ze je hoort.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:47

Of gewoon om 4 uur 'snachts -O-

Ze is je aan het africhten :j ze doet de wekker na en kijk eens, de baas komt er aan. gezellig!!!!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:54

Hihi get used to it.. toen wij onze katten als kitten uit het asiel haalden liep ik stage en stond ik iedere ochtend om 6 uur op.. t heeft een half jaar na afloop van de stage geduurd voordat ze NIET meer om zes uur s' ochtends begonnen te krijsen.. (Nu wachten ze keurig tot er een wekker gaat, want dan worden de bazen wakker en minder boos als je komt knuffelen / hun hoofden komt wassen, in hun oor gaat spinnen/ over hun heen gaat wandelen / een speeltje over het bed rondgooien en achtervolgen).
Om het af te leren hebben we een periode ze volledig genegeerd tot dat we zelf ontbeten hadden en ze daarna pas aandacht en eten gegeven.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 21:46

Het scheelt misschien dat wij wisseldiensten draaien, dus de wekker gaat nooit elke dag op dezelfde tijd! Ze komt inderdaad aaaaaltijd op schoot, cornflakes bietsen, e.d. Gekke beesten, hahaha!

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:48

die van ons zijn zo lui die mauwen alleen als ze een nachtmerrie hebben of als ze eten krijgen :') voor de rest slapen ze alleen maar. tjaa het leven van de verwende katten...

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:53

Die van mij komt altijd onder de heg vandaan gerend, en gaat op de stoep naast mijn auto zitten miauwen.
En dan doe ik de deur van de auto open en dan rent hij als een idioot naar het hek en gaat daar zitten kijken hoe ik de auto op slot doe.
Vervolgens open ik het hek, rent hij niet door het hek... nee moet persee onder de heg door en gaat vervolgens bij de schutting zitten kijken hoe ik het hek weer dicht doe, en de sleutels zoek in mijn tas.
Schutting open meneer rent als een mafkees naar de achterdeur en springt dan via het tuinbankje op het randje naast de achterdeur en gaat daar staan wachten op me.
Maak de achterdeur open, maar meneer gaat niet naar binnen voor dat ik binnen ben. Wat galant he, een echte heer!
(Wij hebben met opzet geen kattenluikje ivm grote aantalen buurt katten.)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:54

haha die is ook leuk

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:57

Mijne zit om die tijd wakker in het tuinhuisje, als ze het rolluik hoort komt ze aanrennen (wakker voor de deur gaan zitten is te koud in verband met de wind), ze zijn best slim eigenlijk.
Als het niet waait zit ze trouwens rond 8 voor de deur te mauwen :')

maria_62

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:01

Niet alleen jonge katten doen dit. Die van ons is al 15 jaar en maakt ons rond 7 uur s morgens wakker. Volgens mij komt het doordat ze dan haar zakje voer krijgt. Er staat altijd droog voer maar omdat ze wat schraal werd ben ik haar bij gaan voeren. Dit is het resultaat! Ze krijst ook als de deur niet snel genoeg open gaat of als ze alleen is, dat vind ze ook niet leuk. Het is wel erger geworden nu ze ouder is.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:03

Hier ook een kat die nu nog steeds elke dag om 7 uur herrie maakt, 's winters wel wat minder als het buiten donker is is hij 's ochtends rustiger maar in de zomer maakt hij me elke ochtend wakker.
Mijn oplossing is mopperen, buitendeur open en kat naar buiten en dan ga ik mijn bed weer in ('s zomers komt hij soms al om half zes).
Niet dat het enig verschil maakt, hij blijft het doen. Onze andere kat houdt zich gelukkig rustig en kopieert het gedrag niet.
Je hebt nog geluk dat ze pas begint bij het horen van de wekker :')

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:07

Een van onze 3 katten racet altijd met topsnelheid dwars over ons heen als de wekker is gegaan en we er niet meteen uitkomen, met van die harde pootjes. De anderen jammeren ook wel wat omdat ze eten willen, maar die ene is echt erg. Ach ja zo kunnen we in ieder geval nooit per ongeluk te lang snoozen. Honden hebben een baasje, maar katten hebben nou eenmaal personeel...

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:08

Cerilene_ schreef:
Een van onze 3 katten racet altijd met topsnelheid dwars over ons heen als de wekker is gegaan en we er niet meteen uitkomen, met van die harde pootjes. De anderen jammeren ook wel wat omdat ze eten willen, maar die ene is echt erg. Ach ja zo kunnen we in ieder geval nooit per ongeluk te lang snoozen. Honden hebben een baasje, maar katten hebben nou eenmaal personeel...

Hahahaha die laatste zin! :D

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:08

Annemiek80 schreef:
Maar 'deze' is nog een makkelijke:
Kat hoort wekker... heeft geleerd dat zodra ze de wekker hoort baasjes naar beneden komen en ze aandacht krijgt...
Kat heeft gemerkt dat als ze gaat jengelen baasjes nog sneller beneden komen.. en ze aandacht krijgt!
'Cat rules the world'

Het wordt al iets lastiger te verklaren als katlief over een maandje begint met jengelen 10 minuten voor de wekker afgaat want daar lijken veel katten een talent voor te hebben.

_O- _O- _O- _O- _O- Briljant beschreven, en geheel correct.
Al heb ik er zelf 1 tussen zitten die echt niet spoort. Die ligt nl altijd te wachten tot ik de paarden ga doen, en gaat dan mee. Hij wacht echt tot ik mijn jas aan heb. De deur open doe, dan gaat hij erdoor. Gaat dan mee naar de honden (al mijn andere katten durven daar niet te komen) wacht dan tot ik de honden eruit laat, en wandelt dan mee naar buiten en de stal in. Ga ik de paarden halen van de wei of paddoc, hij loopt mee. Ben ik aan het uitmesten, en de honden liggen op hun plek in het stro, hij gaat ertussen liggen. En als ik de honden dan roep als ik weer naar binnen ga, loopt hij net als de honden weer mee naar huis. Gaat ook dan via de honden mee naar binnen, en wacht net zo lang tot ik de deur weer open doe zodat hij het huis inkan. Ik noem hem dus ook mijn woefmiauw :D En alleen als het echt koud is doet hij net alsof hij een kat is en blijft op de bank liggen als ik naar buiten ga _O-
De anderen hier zijn echte katten, incl het proberen mij af te richten :')

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:10

@rina kwispelt hij ook?

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:11

hier slaapt de jongste van de 2 wel op bed, die begint als hij het beu is ook te spinnen in je oor en je neus blauw te beuken aan lieve kopstootjes of het vrouwtje toch echt al niet van plan was om uit bed te komen?
hup kat plat duwen even kroelen en weer verder slapen, kat ook weer tevreden spinnen en verder slapen.

of blijven jengelen om te drinken, staat altijd vers water, maar uit de kraan is 10x beter natuurlijk. dus jengeljengel miauwmiauw, vrouwtjes hoofd gaat omhoog : ja wat dan....? hup op de wastafel ( in slaapkamer) verder jengel oke even kraan open, drinken, kraan weer dicht en meneer gaat weer liggen, dus vrouwtje ook hihi

katten zijn zulke leuke beesten!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:13

Hier heb ik er een die rustig je ogen gaat aantikken en dan heb je een oog open dan gaat ze uit der dak, eerst een koprol op bed dan gauw dan bij de deuropening gaan zitten mauwen tot ik beneden ben dan komt mevrouw 2 erbij die ook even wil klagen over het personeel (wat weer schandalig laat was :Y) !

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:19

zo heeft die van mij heel slim door dat wanneer ze het piepje hoort van de telefoon die weer in de oplader gaat ( ik draag een bril en kijk s,nacht als ik wil weten hoe laat het is op m,n huistelefoon, aangezien m,n wekker verder van m,n bed afstaat), dit inhoud dat het personeel wakker is en je dus wel even een knuffel kan gaan halen...
ene kennen jullie deze :dogs do come when the,re called, cats takes the message and get back to you later!!

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:25

Een van de twee hier is doof en lijkt zich soms ineens plompverloren te voelen, mauwen joh!
Bij voorkeur 's nachts, dan ga ik uiteindelijk naar beneden, krijgt ze een mep/zet (als ze nog niet weggerend is, want ze weet het dondersgoed) en ga ik weer slapen.
's Morgens zit ze wel eens bij de deur van de woonkamer te krabbelen, die gooi ik dan extra hard open *toink* en druipt ze meteen af.
Tsja, noem me een katten'mishandelaar', maar het werkt! Tot de volgende avond/ochtend ^^

OT: geen positieve aandacht geven. Ofwel negeren, of als je kat er van leert: kort terechtstellen en dan negeren.
Maar sommigen interesseert het geen hol, die gaan gewoon lekker door!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:29

Hier ook zo'n kletskous :j Ze miauwt/mekkert bij werkelijk alles wat zij of wij doen :') Ze mogelijk ons uiteraard niet op het aanrecht, maar af en toe probeert ze het toch.. Zeggen wij EH, en dan druipt ze echt met zo'n klaaglijk gemekker af _O-
Katten zijn gewoon de baas in huis, daar ontkom je haast niet aan :n :')

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:33

sommige katten zijn nu eenmaal meer vocaler als andere :')
maar het is niet perse aandacht. ze heeft het wss erg naar haar zin, en wil dat bevestigd zien. ze begroet je. en aangezien je naar werk/school gaat na het opstaan, moet ze het van dat korte moment hebben. mss onhandig voor jullie, omdat je bezig bent, of haast hebt, maar het heeft voor haar geen zin om te bleren als je er niet bent. dus geef maar een lekkere kroel,of geef haar 5 minuutjes extra aandacht.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:39

ik kan niet douchen of na de wc of er zit een voor de deur te krijzen..

ik had ze ook beneden voor de deur, later al krabbent aan de slaapkamer deur.. en toen ze 5 maand waren sliepen ze op bed, tot ze me wakker maakten ging de slaapkamer deur dicht, en tegen woordig ze zijn nog geen jaar liggen ze heel de nacht bij me. word wel tegen 5 uur wakker gemaakt door een spinnende kat als die merkt dat ik half wakker ben..

en anders tikt hij met een pootje in mijn gezicht.. tegen 7 uur.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:05

jorika1986 schreef:
@rina kwispelt hij ook?

Alleen als de hond van de buren hier op visite is :+ Die mot hij niet.
Maar tis ook mijn eigen schuld hoor dat hij woefmiauw doet. Wie geeft z'n kat nou ook een hondenaam, hij heet nl Idefix :')

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:17

Katten.. Ja ik hou van die dieren en dan vooral als ze om 6 uur 's ochtends zo hard tegen de deur krabben, miauwen en beuken tot ze aandacht krijgt :+

Of het moment dat ze stiekem je laatste avondeten dat over is van het aanrecht willen stelen en als je dan langs de keuken komt zo stil blijven staan zodat mevrouw denkt dat niemand haar ziet. Hier in huis speelt mevrouw dan ook erg de baas...

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 09:30

Klinkt heeeeel erg herkenbaar, of als je in het weekend wat langer in je nest blijft liggen blijft ze maar mauwen totdat je je slaapkamerdeur opendoet of zelf maar beneden gaat. Gewoom omdat ze niet alleen wilt zijn denk ik.