Help, wond drie weken na castratie kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

Help, wond drie weken na castratie kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 20:21

Hallo bokkers, ben net even flink geschrokken. Mijn poes is ongeveer drie weken geleden gecastreerd. Alles is super goed gegaan. Nu zag ik haar vanavond best vaak likken in die buurt. Toen ik goed ging kijken zag ik dat ze op de plek van haar hechting een bloedend wondje heeft en het dik is. Er zit echt een soort knobbeltje... Het rare is dat ik zaterdag nog heb gekeken en toen was het niet dik en een keurig streepje. Iemand hier ervaring mee? Bel morgenochtend de dierenarts maar ik snap er niks van. Ik heb nog antibiotica en pijnstilling over, denk dat ik dat maar alvast ga geven...

AfricanLady

Re: Help, wond drie weken na castratie kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:26

doe maar rustig dit had mijn poes ook dat wondje komt vast omdat je hecting heeft losgehaald dit is niet erg en die bobbel betekent dat ze allergies is van de hectingen je beschrijft precies wat die van mij ook had ik werd in de ochtend wakker en in een keer had ze een dikke bult bij haar operatie wondje had hou het wondje in de gaten de bobbel verdween binnen 2 maanden bij die van mij als het wondje langer dan 1 of 2 week nog steeds neit dicht is ga dan nog even langs de dierenarts

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:28

je kan ook wel even bellen want dit hoort bij de nazorg van de oparatie maar denk dat ze ook zeggen dat het door allergie komt

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 20:31

Bellen ga ik in ieder geval doen maar dit stelt mij wel een beetje gerust, dank je!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:35

geen probleem ik weet nog dat ik in paniek was wou gelijk naar dierenarts maar nu weet je wat het is mooie kittens had je zeg en vond die grijze hegt mooist en die tijgerbruin ook haha

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:36

Normaliter gaan 10 dagen na een operatie de hechtingen eruit, om irritatie te voorkomen.
Bij mijn kater heb ik afgelopen zondag ook het knoopje afgeknipt, zodat hij er niet aan kan gaan trekken.

In jouw situatie zou ik nu naar de DA gaan en deze vragen het knoopje te verwijderen en te ontsmetten.
Dan kan de rotzooi uit de wond en kan deze verder genezen.

Verder zou ik nu geen antibiotica gaan geven, maar afwachten wat je DA zegt..

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:39

dat is bij poezen moeilijk om zelf te doen want dit zit aan de binnenkant voornamelijk haha

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 20:48

Casarell schreef:
Normaliter gaan 10 dagen na een operatie de hechtingen eruit, om irritatie te voorkomen.
Bij mijn kater heb ik afgelopen zondag ook het knoopje afgeknipt, zodat hij er niet aan kan gaan trekken.

In jouw situatie zou ik nu naar de DA gaan en deze vragen het knoopje te verwijderen en te ontsmetten.
Dan kan de rotzooi uit de wond en kan deze verder genezen.

Verder zou ik nu geen antibiotica gaan geven, maar afwachten wat je DA zegt..

Dat knoopje is nu wel weg, het is nu drie weken geleden. Maar morgen bel ik nog voor de zekerheid. De antibiotica heb ik al gegeven, het is toch een wondje en met die vieze tong en gewoon kattenbak gebruik vind ik dat toch een fijn idee :o

@animalwoman, dank je! Een van die twee grijze kittens is gebleven, de andere grijze is naar mijn ouders. Alle andere zijn naar familie gegaan dus erg leuk om alles in de buurt te houden :D

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:49

gaaf je hebt echt goede rassen gekozen zelf vind ik noorse boskat en maine coon te gekkkkk ik heb nu wel spierwitte europees korthaar hihi

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:11

animalwoman schreef:
dat is bij poezen moeilijk om zelf te doen want dit zit aan de binnenkant voornamelijk haha

Dat is een onderhuidse hechting die langzaam oplost.. je moet ook alleen het knoopje eraf knippen ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:15

Casarell schreef:
animalwoman schreef:

Dat is een onderhuidse hechting die langzaam oplost.. je moet ook alleen het knoopje eraf knippen ;)

Dit inderdaad.

De antibiotica had ik zelf ook nooit gegeven, maar altijd in overleg met de DA, verkeerd antibioticagebruik werkt alleen maar resistentie in de hand. Waarschijnlijk is er helemaal niks aan de hand en heelt alles vanzelf :).