Hond misselijk na enting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Hond misselijk na enting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 12:32

Ik ben net een anderhalf uur terug van DA, hondje moest zijn enting hebben. Daarna ben ik een stuk gaan wandelen met een vriendin en haar hond en op de terug weg werd puk wat misselijk. Hij heeft buiten 3x gespuugd en nadat we thuis waren heeft ie nog 3x gespuugd en een paar keer gekokhalst. Wat er uit komt is voor wat schuim/slijm en snoepjes die hij bij de DA heeft gehad. Is dit normaal? Ik heb het zelf nog niet eerder meegemaakt maar puk is een nogal nerveus dwangmatig typje en kan me ook voorstellen dat de stress van de DA er nu pas uitkomt.
Het is niet zo ernstig dat ik een DA ga bellen want hij is verder vrolijk en reageert goed, hoogstens wat misselijk dus ;)
Iemand wel eens zoiets meegemaakt?

Wilawander

Re: Hond misselijk na enting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:33

Kan hij niet wat vreemds gegeten hebben onderweg?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 12:36

Nee hij heeft de hele tijd bij me in de buurt gelopen dus dat weet ik eigenlijk wel zeker. Hij eet ook niet zomaar wat van straat bv dus dat kan ik me echt niet voorstellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:08

Hoe gaat 't inmiddels met je hond?
Ik heb er eentje die allergische reactie krijgt van inentingen, die wordt er ook altijd ziek van.
Voornamelijk van de inenting voor Leptospirose...

Er worden jaarlijks duizenden honden ziek door entingen, er zijn zelfs sterfgevallen door entingen.
Vaak wordt het over 't hoofd gezien, en eigenaren worden vrijwel nooit voorgelicht door dierenartsen over de mogelijke bijwerkingen en de risico's van inenten...

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:22

mijn hond is laatst ook geënt en ik zeg je! ik dacht dat mijn hond kapot ging..
die was verlamd die kon niet meer lopen had alles ongekotst en diaree jezus gek niet mormaal..

Zo een cocktail spuit is het ergste wat je een hond kan inspuiten als ze er niet tegen kunnen..

volgend x dus geen cocktail meer maar alle spuitjes fijn appart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:28

Mijn kleine reu heeft altijd spierpijn na de enting, de laatste keer viel het mee maar meestal is hij ook niet echt fit.
Het kan best zijn dat het stress is, kan ze wel goed tegen autorijden? Kan ook een combinatie zijn, als ze morgen nog spuugt zou ik de DA wel even bellen, maar voor nu even afwachten als ze wel goed drinkt en dat binnen kan houden.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:51

mijn hond is ook ziek van een enting geweest leek net alsof hij dood ging: kotsen, diarree, niet meer kunnen lopen, buikpijn (zelfs happen als ik al naar zijn buik wees... ) e.d. ;(
ik laat hem nooit meer inenten, wil zoiets niet meer mee maken. :)
heb toen nog de dierenarts s'avonds gebeld maar die zei dat het niet van de enting kon komen, yeah sure... moest hem maar een asperinetje geven ( = giftig voor honden.. )

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:56

Honden kunnen inderdaad ziek worden van enten
Net zoals mensen die wat grieperig worden na de griepprik,
Is die al weer wat opgeknapt? :)

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:07

Onze hond is helaas ook erg ziek geworden van een cocktail enting, diaree, overgeven en na een paar uur werden zijn ogen zo dik, rood en gezwollen en binnen een paar minuten kon hij moeilijk ademhalen. We zijn met spoed naar een dierenarts gegaan en daar aangekomen was zijn keel al zo opgezet dat hij vrijwel geen adem meer kreeg. Hij heeft toen een prik met tegengif gehad en een spuit tegen het overgeven, wij zijn ons echt helemaal lam geschrokken.

Volgens de dierenarts gebeurd het niet heel vaak maar kunnen ze echt een hele erge allergische reactie krijgen en onze hond mag het gebruikte merk enting ook nooit meer hebben.

Hij is er goed bovenop gekomen maar had letterlijk in die paar dagen herstel een paar jassen uitgedaan.

Mijn advies als je het niet vertrouwd gelijk een dierenarts bellen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 11:12

Oh hemeltje nee zo erg was het zeker niet! Hij is nog een half uurtje wat misselijk geweest en heb hem toen wat te eten gegeven en lekker in de bench gelegd en daar heeft ie een uur of 3 diep liggen slapen ;) Verder niks meer aan hem gemerkt dus ik denk dat het vooral de stress/overprikkelt is geweest dat eruit moest. Het is wat dat betreft een hele aparte :j

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:42

Gelukkig, super dat het weer goed gaat met hem :)