4 mnd oude pup eet niet, overgeven.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zahlina

4 mnd oude pup eet niet, overgeven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 13:50

Sinds vrijdagmorgen eet onze pup van 4 mnd niet meer en spuigt hij al het water wat drinkt eet uit.
Omdat ik dacht dat hij verhoging had vrijdag avond heb ik hem een lichte pijnstilling geven waarna hij wel wat kattebrokjes at.
Gisterenochtend wilde hij weer niets hebben en was hij nog steeds aan het overgeven dus naar de DA geweest.
De DA kon niets vinden (ik dacht dat hij misschien stiekem steentjes heeft zitten eten), hij had geen verhoging, klinische deed hij redelijk aan.
Voor de zekerheid wel antibiotica en een middel om zijn maag te kalmeren meegekregen.
Sinds we gisteren thuis kwamen ligt hij als een hoopje ellende op zijn plekje.

Omdat ik de hoop had dat de antibiotica zijn werk over de nacht wel zou gaan doen hem maar met rust gelaten.
Wel heb ik hem extra water gegeven (tis hier overdag 28 graden).
Vanmorgen kwam ik overal plasjes water tegen in huis, hij geeft nu zijn water dus ook over.
Wel weer eten aangeboden voordat ik hem zijn medicijnen gaf, hier wil hij echt niets van weten, dus de medicatie gegeven en 5 minuten laten loopt hij weer over te geven, wel heeft hij tussen door wat gedronken.

Ik word er eerlijk gezegd een beetje wanhopig van en maak me flinke zorgen, klinische is hij niet slechter geworden dan zaterdag ochtend maar vrees dat het niet veel langer zo door kan gaan.

Ik heb hem echt van alles aangeboden, normaal gesproken is hij een echte schrokop maar zelfs leverworst, gekookte kip met rijst en kattevoer wil hij niet.

Nu zijn zijn kiezen aan het doorkomen en ik vroeg me af of dit misschien de oorzaak kan zijn van zijn ellendige toestand, volgens de DA was dit niet het geval omdat het overgeven niet in dit beeld past.

Ik twijfel ook heel hard om nu de DA weer te bellen of om het nog een dagje af te wachten.

femo

Re: 4 mnd oude pup eet niet, overgeven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:52

heeft hij alle entingen gehad? is hij om een een of andere reden in het buitenland geweest?

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:53

en zijn ontlasting?
Anders een foto laten maken of er niets verstopt zit ofzo?

(ik ben geen dierenarts en noem maar iets)

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:53

Ik zou nogmaals naar de dierenarts gaan. Een pup die niet eet en zijn drinken u Ik zou nogmaals naar de dierenarts gaan. Een pup die niet eet en zijn drinken uitspuugd met hoge temperaturen is vragen om uitdroging.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 13:57

Hij is volledig geent.
We wonen in het buitenland (Curacao), dus hebben ziektes die niet voorkomen in nederland.
Hij is een straat pup die op 4 weken oud samen met zijn zusjes gedumpt is en bij mij in de foster zorg is gekomen, toen ze oud genoeg waren om te worden geplaatst hebben we hem gehouden.

Foto's laten maken zou een optie zijn, alleen heeft mijn DA geen apperatuur (tis hier niet zo modern als in nederland).
Om utdroging te verkomen geef ik hem elk uur water dmv een spuitflesje maar hij gaat zelf ook naar zijn waterbak.
Ontlasting heb ik sinds vrijdag niet meer gezien, hij heeft vannacht ook niet geplast en heb getracht hem in de gaten te houden maar hem ook nog niet zien plassen (heb nogal een dikke buik 33 week zwanger en volg hem niet om het huis nu hij weer buiten is)

Mijn twijfel zit hem in het feit dat ik de antibiotica wel een kans wil geven te gaan werken.

Nu loopt hij een beetje te struinen in de tuin.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:59

Als je zijn huid optilt, blijft deze dan rechtop staan of zakt die meteen weer terug?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:00

Hoe is zijn ontlasting? Een pup dat overgeeft en verhoging heeft zou ik meteen meenemen naar de dierenarts ivm uitdroging, dit gaat snel bij jonge dieren. Een rontgenfoto zou dan een optie kunnen zijn maar een bloedonderzoek lijkt me zowieso verstandig.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 14:05

Hij is nog niet uitgedroogt, dit check ik zelf ieder half uur, met uitzondering van de nacht.
Ontlastig heb ik al 2 dagen niet gezien, aan zijn buik te zien zit daar ook niets meer in, darmgeluiden waren gisteren nog wel goed.
Ik denk dat ik zo toch nog maar ga bellen

Hij heeft geen verhoging, zit op 39 met zijn temp.

Bloedonderzoek heb ik gisteren ookal geopperd bij de DA maar die vond het toen nog niet nodig.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:11

Heeft de DA op parvo getest?

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 14:18

Er is nog nergens opgetest, alleen een klinisch onderzoek gedaan.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:23

geen dag meer aankijken, maar nu naar de dierenarts. Moet in iedergeval flink onderzoek gedaan worden en toch maar even aan het infuus denk ik zo.
Testen op parvo is geen verkeerd idee, maar ook een foto of echo maken. Als dat bij die van jou niet kan moet je overwegen om de hond open te maken om te checken. Heb al zoveel pups gezien die van alles hadden opgevroten en maar bleven braken. Dat is 1 van de eerste dingen waar ik ook wel aan denk eerlijk gezegd.

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:23

Ik zou toch even terug naar de Da gaan en wat meer laten onderzoeken. Bloedtest etc.
Voor nu gewoon goed in de gaten houden dat hij niet uitdroogt, dat kan ontzettend snel gaan.
Eten proberen wat gekookte rijst met boullion geweekt. Eventueel wat meer boullion zodat hij ook weer vocht binnenkrijgt.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:30

Sorry Zahlina lees het nu ook.
Was aan 2 dingen tegelijkertijd aan het doen, nooit handig.

Ik zou idd nu die DA weer bellen en vragen om een echo en bloedonderzoek. Zo heel veel weerstand hebben die kleintjes niet en dit is echt niet goed.
Daarbij moet je ook om jezelf denken he? Stress moet je nu ook vermijden en als het mijn pup geweest was had ik nu echt wel stress (denkt terug aan een poezenbevalling die niet zo goed ging terwijl ik 37 weken zwanger was....)

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 14:31

Net de Da gesproken, ik ga meneer daar naartoe brengen en dan blijft hij zodat hij in elk geval aan het infuus kan en zo vocht en medicatie krijgt.

Was hem net kwijt en toe lag hij als een hoopje ellende in de tuin en wilde niet meer op staan.
Dus opgetild en op de bank gelegt, na 10 minuten stond hij weer op en ging weer overgeven.

Gekookte rijst met boullion eet hij ook niet.

Ikke heb ook stress Dais, vandaar ook dat hij nu naar de kliniek gaat, gewoon het zekere voor het onzekere.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:35

je zegt dat je hem AB hebt gegeven en hij 5 minuten daarna weer heeft overgegegeven?
hij spuugt de AB dus ook weer uit dus je hoeft niet te wachten tot de AB gaat werken dan kan je heeeeel lang wachten :+ (flauw)

sterkte bij de DA hopelijk knapt hij snel op!

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:36

Heel verstandig je moet ook om jullie denken!
Sterkte! Ik hoop dat Gordon zich snel beter voelt!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:48

Klinkt alsof hij iets niet verteerdbaars heeft gegeten. Sterkte

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:59

Zahlina schreef:
Hij is volledig geent.
We wonen in het buitenland (Curacao), dus hebben ziektes die niet voorkomen in nederland.
Hij is een straat pup die op 4 weken oud samen met zijn zusjes gedumpt is en bij mij in de foster zorg is gekomen, toen ze oud genoeg waren om te worden geplaatst hebben we hem gehouden.

Foto's laten maken zou een optie zijn, alleen heeft mijn DA geen apperatuur (tis hier niet zo modern als in nederland).
Om utdroging te verkomen geef ik hem elk uur water dmv een spuitflesje maar hij gaat zelf ook naar zijn waterbak.
Ontlasting heb ik sinds vrijdag niet meer gezien, hij heeft vannacht ook niet geplast en heb getracht hem in de gaten te houden maar hem ook nog niet zien plassen (heb nogal een dikke buik 33 week zwanger en volg hem niet om het huis nu hij weer buiten is)

Mijn twijfel zit hem in het feit dat ik de antibiotica wel een kans wil geven te gaan werken.

Nu loopt hij een beetje te struinen in de tuin.

heeft hij geen smerige bacterie of een infectie?

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 16:46

Gordon, onze pup, ligt nu aan het infuus in de kliniek. Hij begon toch symtomen van uitdroging te krijgen. Nog even zitten brainstormen wat het zou kunnen zijn. Onze kat heeft vorige week een blauwe hagedis gevangen en half opgegeten en het kan zijn dat gordon de ander helft heeft gegeten, wilde dit opruimen en kon het niet meer vinden. Deze blijken giftig te zijn voor honden.
Hij is nu in goede handen en nu maar hopen dat het goed gaat komen.

Ook parvo nog genoemd, het lijkt er niet op vooral omdat hij geent is wel 1 kanttekening op de entingen: gordon was vermoedelijk 4 week toen hij zijn eerst prik kreeg en het kan zijn dat deze niet goed werkte omdat hij nog te jong was.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:51

Een obstructie klinkt veel logischer dan Parvo, bij Parvo zie je diarree, en in dit geval is er al geen ontlasting meer gezien sinds vrijdag. Wat braakt hij? Water, gal? Stinkt het? En waarna? Hoe vaak braakt hij? Wanneer braakt hij? Hoe ziet het er uit, wat voor vorm?

Infuus geven is altijd goed maar als het inderdaad een obstructie is dan moet je heeeel rap zijn.

Bij intoxicatie zul je puntbloedingen zien op het slijmvlies. Wat is zijn tempratuur?

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 16:57

Hij spuigt water, slijm en een heel klein beetje gal. Het is geurloos wit en doorzichtig van kleur. Naar obstructie zal ook gekeken worden. Ik ga ervan uit dat de da weet wat hij doet. Tis gewoon raar dat gordon geen verhoging heeft maar klinisch toch wel slecht is.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:01

Zahlina schreef:
Hij spuigt water, slijm en een heel klein beetje gal. Het is geurloos wit en doorzichtig van kleur. Naar obstructie zal ook gekeken worden. Ik ga ervan uit dat de da weet wat hij doet. Tis gewoon raar dat gordon geen verhoging heeft maar klinisch toch wel slecht is.

Kan je ergens een foto laten maken? Als er iets in de darm of maag zit moet dat er asap uit want anders kan de darm afsterven.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 17:06

Foto's gaat hem niet worden of we moeten kijken of hij bij het ziekenhuis terecht kan. Daarnaast is lang niet alles zichtbaar met xray. Ik geloof wel dat ze hem indien nodig wilde gaan scannen maar dan moeten ze een echo lenen.
Qua dierenverzorging leven we hier in een derdewereld land.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:08

Zahlina schreef:
Foto's gaat hem niet worden of we moeten kijken of hij bij het ziekenhuis terecht kan. Daarnaast is lang niet alles zichtbaar met xray. Ik geloof wel dat ze hem indien nodig wilde gaan scannen maar dan moeten ze een echo lenen.
Qua dierenverzorging leven we hier in een derdewereld land.

Echo kan ook maar Rontgen is makkelijker te zien...

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 17:28

Tja Horsiex het kan zijn maar wij moeten hier echt roeien met de riemen die we hebben.
Ben al heel erg blij dat ik een nederlandse dierenarts heb die zijn opleiding in Utrecht heeft gedaan en niet aan een of andere vage zuid amerikaanse uni.