Wat doe jij als...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mellow

Wat doe jij als...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 23:28

Je een beest dood rijd. Heb nu al verscheidene keren een dood dier aan de kant gelegd die ik niet aangereden heb. En ja als ik er langs rijd keer ik er voor om om het te doen. Alleen vind ik eigenlijk dat diegene die het aan rijd het fatsoen mag hebben om dat te doen. Wat doe jij en waarom??
Aanleiding, net erg geschrokken, in het donker zie je wat liggen op de weg zie je dat het een eend is. Dan word ik gewoon kwaad dat je die niet even aan de kant legt.

belle_boef

Re: Wat doe jij als...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:29

Sommige zullen het niet eens door hebben.
Ik heb ook een keer een haas doodgereden. Zat met hartkloppingen achter het stuur. Op dat moment ben ik niet in staat om zo'n dier netjes aan de kant te leggen. Ben de hele week omgereden omdat ik niet durfde te zien wat er op de weg lag.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 23:33

Snap ik, maar als ik het niet had gezien had ik er ook raar vanaf kunnen komen misschien. Ik heb me nu over iets heen moet en zetten oor wat een ander heeft gedaan. Het is ook niet mijn hobby. ;-) :=

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:35

Ik heb ooit een kat aangereden, gelukkig op slag dood, en daarmee ben ik naar het dichtstbijzijnde huis gegaan.
Bleek ook hun kat te zijn, en alhoewel zijn baasje erg verdrietig was, vond ze het wel heel fijn dat ik het ben komen melden(en ze het lijkje konden begraven).
Ik heb me flink gehouden totdat ik weer in de auto zat en toen heb ik de rest van de rit naar huis lopen brullen.
Wat een ellende was dat ;(
Dode dieren op de snelweg bel ik de dierenambulance voor, dode konijnen/eenden/katten leg ik indien ik veilig kan stoppen in de berm, bij katten en andere echte huisdieren bel ik wel de dierenambulance ivm evt chip.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:36

Ehm ligt aan de staat van het dier; ik heb geen schep in de auto dus ik ga geen dieren van het asfalt schrapen. Als ik op de fiets toevallig langs een bv dode eend kom, dan duw ik die met mijn voet wel richting berm. Maar als ik in de auto zit, rijd ik wel door (de wegen zijn niet geschikt om even te stoppen: eigen veiligheid en van de medeweggebruikers gaat voor mij absoluut voor een dier dat al dood is). Meestal zijn de dieren ook al ehh uitgesmeerd...

De eend die nog half leefde (die lag gunstig zeg maar ivm parkeren auto) heb ik toen de dierenarts voor gehaald en die heeft hem de nek omgedraaid. Bewust het dier daarna daar gelaten, zodat andere dieren er weer van konden eten.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 23:41

Wildgirl schreef:
Ik heb ooit een kat aangereden, gelukkig op slag dood, en daarmee ben ik naar het dichtstbijzijnde huis gegaan.
Bleek ook hun kat te zijn, en alhoewel zijn baasje erg verdrietig was, vond ze het wel heel fijn dat ik het ben komen melden(en ze het lijkje konden begraven).
Ik heb me flink gehouden totdat ik weer in de auto zat en toen heb ik de rest van de rit naar huis lopen brullen.
Dode dieren op de snelweg bel ik de dierenambulance voor, dode konijnen/eenden/katten leg ik indien ik veilig kan stoppen in de berm, bij katten en andere echte huisdieren bel ik wel de dierenambulance ivm evt chip.

+ 1, zo doe ik het ook. Vorig jaar jong katje, nu weer een eend, alle beide in 30 zone, maar word hier veel te hard gereden. Heb deze eend aan de kant gelegd met een leeg plastic zakje, liggen nog wel wat resten maar grootste deel is iig weg. Als het al helemaal "uit gesmeerd is dan laat ik het wel voor wat het is.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:48

Ik heb nog nooit een dier dood gereden. Afhankelijk van wat het is en hoe "plat" het dier is. Als die helemaal op de weg geplakt zit ga ik dat niet opruimen. Een groter dier, hond, ree of vos zou ik sowieso wel stoppen om even te kijken en aan de kant leggen. Hond helemaal dan zou ik toch even melding maken. Kat eigenlijk niet hier lopen erg veel verwilderde katten. Ik denk wel dat ik ooit een kat aangereden heb toen ben ik gestopt maar het was donker en ik zag niets op de weg of berm. Was waar mijn paard stond heb toen de volgende dag daar nog even rond gekeken maar niets gezien.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:01

Een vogel als een eend in jouw geval, daar stop ik niet voor. :o Voor huisdieren wel in het mogelijke, ik vind het sneu als het baasje een finaal platgereden dier terugvindt. Maar daarin gaat verkeersveiligheid bij mij ook voor. De meeste wegen lenen zich er niet voor om zomaar te stoppen. Voor een huisdier zou ik ook wel even de politie inseinen als het in eigen dorp is (daar heb ik het telnr van :+ )

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:06

Laatst onderweg naar school lag en een dode ree midden op de weg, mn maag draaide om.. Om nou een eend of haas te zien oke, kan gebeuren maar ver***** een hert? Dat merk je zeker wel! Beest was aan alle kanten helemaal kapot, je kon zo naar binnen kijken zegmaar.. Vriendin van mij heeft toen onderweg de dierenambulance gebeld en die middag was de ree weg, gelukkig.. Dat arme ding :( Ik heb vaker een dode eend oid aan de kant geschoven maar voor dit soort praktijken bel ik toch liever 144 :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:16

Ik leg een dood dier, als het veilig is, altijd in de berm. Ik heb eigenlijk altijd bouwhandschoenen in de kofferbak liggen.
Als een dier al verreden is niet meer hoor en ik stop ook niet zo op een 100 km weg.

Ik ben wel 1 maal expres over een buizerd heen gereden. Het dier was al aangereden en lag op de snelweg precies in het midden te creperen en angstig te wezen. Ik ben er over heen gereden, vond ik het humaanste om te doen, beter dan nog een tijd laten liggen.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:20

Mindim schreef:
Ik leg een dood dier, als het veilig is, altijd in de berm. Ik heb eigenlijk altijd bouwhandschoenen in de kofferbak liggen.
Als een dier al verreden is niet meer hoor en ik stop ook niet zo op een 100 km weg.

Ik ben wel 1 maal expres over een buizerd heen gereden. Het dier was al aangereden en lag op de snelweg precies in het midden te creperen en angstig te wezen. Ik ben er over heen gereden, vond ik het humaanste om te doen, beter dan nog een tijd laten liggen.

En op zo'n moment vind ik het dan weer niet erg als mensen over een dier rijden. Beter uit zijn leiden verlossen als daar laten creperen :j

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 00:24

Mindim schreef:

Snap je helemaal. Is ook niet meer dan het laatste wat je kan doen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:29

Ik zat naast mn vriend in de auto en zag aan zijn kant in de berm van een meter en vangrails in een flits twee levende ganzen lopen. of die het overleefd hebben? In het donker ook nog

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:34

Wildgirl schreef:

Zo dat vind ik wel heel goed van je, helaas weet ik hoe het voelt als een poes word doodgereden , ik zorgde voor de buurkat want baasje moest telkens ver weg. maar het was wel snel gegaan. Knap van je dat je daar aangtebeld hebt.
Wij reden ooit een keer op de oostvaardersdijk en daar stond in de bocht van de weg een trotse meeuw, we konden niet meer ontwijken en pang. Ik heb niet meer omgekeken en we konden niet stoppen, mn vader keek in de spiegel en zag dat het een hoopje veren was, ik zie hem nog staan zo trots.

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 09:49

Het ligt bij mij ook aan wat voor weg het is en hoe druk. Hoe gek ik ook van beesten ben, ik ga geen andere weggebruikers waaronder mijzelf in gevaar brengen om een dood dier van de weg te halen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 09:56

Nooit een dier aangereden, let altijd heel goed op (woon op platteland) maar vorige week 's nachts toch een ree tegen de auto op een onverlicht, smal landweggetje. Aantal malen heen en weer gereden om het dier te zoeken (ik loop heel slecht). Met als gevolg dat ik vast kwam te zitten in zo'n dammetje naar een akker (links, rechts en achter diepe sloot) en wat ik ook deed, ik kwam er niet uit. Om 1 uur 's nachts politie gebeld en om 2 uur 's nachts was ik er eindelijk weer uit. Ree niet gevonden, ook volgende dag niet.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:00

Laat in nou net vorige week een dode ree tegenkomen, op een onverlicht landweggetje :+

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:14

Nog nooit een dier doodgereden. Wel al veel doodgereden dieren gezien. Meestal liggen ze al in de kant of zijn ze al goed plat. Op een grote weg stop ik niet. Laatst lag er zo een vos op een doorgaande weg, was al vrij plat maar nog herkenbaar als vos. Toen ik een uur later weer passeerde lag het er nog steeds maar was niet meer herkenbaar als vos.
Op een kleinere weg ook wel eens een dode vos gezien, die heb ik aan de kant gelegd. Ook een keer een everzwijn, maar dat raak ik niet aan. Die zijn niet gauw dood maar eerder bewusteloos en je wil geen everzwijn wakkermaken (hij was ook niet beschadigd op het eerste zicht). Dus ben er rond gereden zonder te stoppen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:24

xStephanie schreef:
Laat in nou net vorige week een dode ree tegenkomen, op een onverlicht landweggetje :+

Tenzij je erg ver uit de richting was is het vast niet de 'mijne'; bij Delfzijl :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:28

NesG schreef:
Het ligt bij mij ook aan wat voor weg het is en hoe druk. Hoe gek ik ook van beesten ben, ik ga geen andere weggebruikers waaronder mijzelf in gevaar brengen om een dood dier van de weg te halen.

Eens.
Als ik een dood dier zie liggen ga ik daar niet mijn auto voor stilzetten langs de weg. Als het een huisdier betreft bel ik er later wel de dierenambulance voor op.
Heb gelukkig nog niet zelf mee mogen maken dat ik een dier dood reed. In dat geval zou ik denk ik wel even stoppen als ik de mogelijkheid heb.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:38

RosiePosie schreef:
xStephanie schreef:

Tenzij je erg ver uit de richting was is het vast niet de 'mijne'; bij Delfzijl :)

Das niet echt in de buurt zegmaar :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:20

Ik heb geen rijbewijs en geen verhalen , wel eens een geknalde gans zien spartelen op de weg (Scheelt er was een fanatiek jager achter het stuur , lekker stukkie vlees zegt ie en even de nek omdraaien :=). Zou niet weten wat ik zou doen als ik iets voor mijn wielen krijg later...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:23

Me pa zat achter het stuur en ik zat er naast. Rent er opeens een rat, echt een grote, over de weg. Ik gillen en stop roepen. Gadverdamme reed me pa erover heen en je voelde t gewoon! Niet iets waar je op zat te wachten. Helaas rat aan de zijkant leggen had geen zin want hij was plat... :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:29

Heb nog niks aan gereden maar zou ook niet stoppen om het aan de kant te leggen als dat wel het geval zou zijn. De banen waar ik 90% van de tijd op zit, lenen zich niet echt tot veilig stoppen.
Voor groot wild moet je hier volgens mij een boswachter bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:51

RosiePosie schreef:
xStephanie schreef:

Ik zal eens rondkijken, ik zit daar namelijk ook :D