Geest van mijn hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kriistellx

Geest van mijn hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 19:47

Hoihoi bokkers,

Ik heb gister toch wel wat aparts meegemaakt. Ik had een dwergpoedeltje, Nina, maar zij is gister op 17 jarige leeftijd ingeslapen. Toen we weer thuis waren zonder onze kleine Nina hadden we haar mandje nog even laten staan. Toen ik in de avond met mijn vader en stiefmoeder (dat klinkt trouwens zo gemeen hè :P ) tv zat te kijken, hoorden we ineens gerommel in het mandje. We keken elkaar allemaal op hetzelfde moment aan. Het klonk precies zo als Nina altijd deed. Ik vond het wel een beetje scary! En ik denk natuurlijk gelijk weer dat het haar geest is, maar eigelijk geloof ik daar niet in.
Nou dit wilde ik ff vertellen :P

Rust zacht lieve Nina
Afbeelding

maj0

Re: Geest van mijn hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:50

Mijn schoonoudeers hebben nadat ze de hond in hebben laten slapen nog wekenlang zijn voetstapjes op het parket gehoord

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:57

Sterkte!

Wij (ik althans, ma ook geloof ik) hebben na het inslapen van onze 19jr oude kat nog heel vaak 'haar' geluidjes gehoord. Het op de grond springen vanaf het dressoir (bonk), trippel geluidjes over de houten vloer, trippelgeluiden op de trap etc.

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 21:14

Mijn vader heeft vanmiddag ook haar eetbakje horen rommelen, terwijl die er nieteens staat..
En 's nachts horen ze op hetzelfde moment gepiep van haar. Echt raar!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:17

Ik wil niks cru's zeggen of iemand voor het hoofd stoten hoor, maar zijn het niet gewoon de geluiden die je denkt te horen, omdat ze zo gewoon zijn geworden de afgelopen 17 jaar? Dat je ze denkt te horen, omdat jullie dat allemaal gewend zijn?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:17

Ja dat herken ik ook de deur die open ging op een kattenkiertje. Is nu minder

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:18

itsmi schreef:
Ik wil niks cru's zeggen of iemand voor het hoofd stoten hoor, maar zijn het niet gewoon de geluiden die je denkt te horen, omdat ze zo gewoon zijn geworden de afgelopen 17 jaar? Dat je ze denkt te horen, omdat jullie dat allemaal gewend zijn?

Uiteraard, zit er dik in :j

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 21:19

itsmi schreef:

Dat dacht ik eerst ook, maar we horen het allemaal op hetzelfde moment! :j

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:20

Mandje van riet? Dat zet namelijk uit bij warmte en dan hoor je het dus kraken ;) heb ik ook vaak bij de mand van mijn hond als die er niet is. Toch veel sterkte, 17 jaar is een mooie leeftijd!

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 21:24

cinn87 schreef:
Mandje van riet? Dat zet namelijk uit bij warmte en dan hoor je het dus kraken ;) heb ik ook vaak bij de mand van mijn hond als die er niet is. Toch veel sterkte, 17 jaar is een mooie leeftijd!

Nee een plastic mandje
Dankje! Is zeker een mooie leeftijd, aangezien ze al een paar keer heel ziek is geweest: ze heeft 3 tumors gehad, maar allemaal 'overleefd' zegmaar. Ze was nu gewoon te oud :(

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:25

Allereerst, sterkte :(:)

Ik denk inderdaad ook dat je dat denkt te horen, je eigen hersens kunnen je flink voor de gek houden. :D Maar ik geloof ook niet echt in geesten...

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 21:26

Eileen_ schreef:
Allereerst, sterkte :(:)

Ik denk inderdaad ook dat je dat denkt te horen, je eigen hersens kunnen je flink voor de gek houden. :D Maar ik geloof ook niet echt in geesten...

Bedankt! Ik geloof er ook helemaal niet in, en zeker van een dier niet. Maar vond het toch wel apart haha :)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:31

Dat jullie het allemaal horen is dan te verklaren door het feit dat jullie allemaal ook gewend zijn gegraakt aan die geluiden en dat het dus logisch is dat jullie ze allemaal horen.
Nogmaals, wil niemand voor het hoofd stoten hoor! Ik geloof zelf niet in geesten dus zoek ik vaak verklaringen ervoor.. Maar als jij er wel in geloofd is dat prima toch? Zeker als die gedachte dat ze weer bij jullie is, je rustig m aakt..

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 21:42

itsmi schreef:
Dat jullie het allemaal horen is dan te verklaren door het feit dat jullie allemaal ook gewend zijn gegraakt aan die geluiden en dat het dus logisch is dat jullie ze allemaal horen.
Nogmaals, wil niemand voor het hoofd stoten hoor! Ik geloof zelf niet in geesten dus zoek ik vaak verklaringen ervoor.. Maar als jij er wel in geloofd is dat prima toch? Zeker als die gedachte dat ze weer bij jullie is, je rustig m aakt..

Haha is niet erg hoor! Ik geloof er ook niet in en ik vind het eerder doodeng dan dat het me rustig maakt :o

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:44

Als je het eng vindt, moet je misschien maar gaan denken aan dat het dus de geluiden zijn die jullie denken te horen! Dus dat je hersens je een beetje voor de gek houden! want dat kan heel goed het geval zijn. Dan is er niks engs aan... En praat er eens over met je ouders?

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:58

Het kan ook wel degelijk de ziel van je hond zijn. Maar denk dat je er blij mee moet zijn, is hij/zij toch nog een beetje bij je

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:03

Ik heb ook het idee dat mijn hondje er soms nog is.
We hebben een tafeltje met zijn foto, pootafdrukje en urn op een plateau staan.
Heel soms gaat mijn pup daar ineens voor zitten, heel strak er naar staren en zachtjes blaffen.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:45

Wij hebben het ook weleens gehad toen 1 van onze katten net dood was. Lig je lekker op je waterbed te slapen, hoor je in 1x piepend de deur opengaan. Met een duf ochtendhoofd mopper ik op de kat dat hij de kamer niet op mag komen en even later voel ik het waterbed golven. Stoute kat, mag niet op het bed. Tegelijkertijd als ik dat denk realiseer ik me dat de kat een paar dagen terug overleden is. Bizar. Mijn partner voelde het ook en na deze keer nog meerdere keren.
Dezelfde kat is vorig jaar ook nog even komen "spoken" toen 1 van de andere katten ziek werd. De katten zaten telkens naar de plek te kijken waar bovenstaande kat altijd graag lag. Eentje zelfs met grote pupillen en ze gromde ook naar die plek. De zieke kat stond dan op en ging naast die plek liggen alsof ze naast haar vriendje wilde liggen. Zij werd helaas niet beter en we hebben haar 2 weken later aan een tumor in moeten laten slapen. De oude kat is niet meer op bezoek geweest. Echt alsof hij haar op kwam halen, heel bizar.