Zieke geest vergiftigd honden in het Amsterdamse bos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Zieke geest vergiftigd honden in het Amsterdamse bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 13:08

Hallo! Hier regio Amsterdam zijn in korte tijd drie honden vergiftigd in het bos. Twee ervan zijn overleden. Er wordt onderzoek gedaan om wat voor gif het precies gaat en de bowaswachter en politie surveilleren extra in het bos. Ik wandel elk dag met mijn honden in het bos en nu is het er heel rustig omdat veel mensen niet meer in het bos durven lopen. Ik hou mijn honden goed inj de gaten maar verder lopen ze gewoon los want ze moeten wel gewoon hond kunnen zijn. Ik vermijd wel het gebied waar de vergiftigingen plaats hebben gevonden zoveel mogelijk.
Het zal je hond maar overkomen! Ongelooflijk toch?

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:15

Misschien is het gif er gelegd voor vossen. maar dan nog mag het niet natuurlijk!
Ik hoop dat ze de persoon vinden die dit gedaan heeft, maar daar vrees ik wel wat voor :(

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 13:27

Er zijn wel wat vossen in het Amsterdamse bos, maar niet erg veel. Als je niet heel ervaren bent krijg je die nooit te zien. Dus ik denk niet dat iemand last heeft van de vossen (meeste mensen weten niet eens van hun bestaan af). Het Amsterdamse bos is een druk recreatief bos waar je veel harlopers, fietsen, honden en ruiters hebt. En de verschillende groepen ergeren zich nog al eens aan elkaar. De boswachterij vermoedt dat er worsten met gif zijn neergelegd door een hondenhater.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:29

:r Walgelijk!!! Je moet er toch niet aan denken........
Is het heel misschien een idee om voor voorlopig je honden met een snuitje los te laten daar?? dan ben je in het ieder geval een stuk zekerder dat ze niets binnen krijgen!

ESSIE70

Re: Zieke geest vergiftigd honden in het Amsterdamse bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:44

Oh verschrikkelijk -:(- Daar loop ik ook wel eens met de hond.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:56

verschrikkelijk!
maar als ik jou was ts zou ik of daar niet meer lopen of mijn honden niet los laten lopen hoor.. als die gek ineens een andere route gepakt heeft met zijn gif dan zijn jou honden straks ook de klos ;(

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:35

Nikass schreef:
Er zijn wel wat vossen in het Amsterdamse bos, maar niet erg veel. Als je niet heel ervaren bent krijg je die nooit te zien. Dus ik denk niet dat iemand last heeft van de vossen (meeste mensen weten niet eens van hun bestaan af). Het Amsterdamse bos is een druk recreatief bos waar je veel harlopers, fietsen, honden en ruiters hebt. En de verschillende groepen ergeren zich nog al eens aan elkaar. De boswachterij vermoedt dat er worsten met gif zijn neergelegd door een hondenhater.

Is er wel een groep die daar jaagt, of in de buurt jaagt?
Ik weet dat jagers alles doen om van vossen af te komen hoor. Vossen kunnen nl nogal ver dwalen en daar wild doden, wat de jagers niet leuk vinden. Vandaar dat er vaak vergif gelegd wordt.
Gebeurt hier in de buurt zo vaak, hier moet je ook echt je hond goed in het oog houden :j

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:42

Ik vind het echt vresenlijk, zo sneu boor de getroffen baasjes.. :(
Ik durf er ook echt even niet meer te lopen..
Aangezien mij beagle alles ruikt en eet..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 12:04

essiesilly schreef:
verschrikkelijk!
maar als ik jou was ts zou ik of daar niet meer lopen of mijn honden niet los laten lopen hoor.. als die gek ineens een andere route gepakt heeft met zijn gif dan zijn jou honden straks ook de klos ;(

Tja maar zo werkt het niet. Ik heb een jonge hond en die heeft echt haar beweging nodig >> ik loop 's ochtends een wandeling van 2 tot 3 uur door het bos met haar. Als ik haar moet gaan aanlijnen dan kan ze echt haar energie niet kwijt. Ergens anders lopen, dan heb ik als enige optie het park, waar ze uberhaupt niet los mogen, en dan zit ik dus met hetzelfde probleem.
Daarnaast: als je nou weet dat het voor een week is ofzo, maar dat weet je dus nooit. Als er straks geen nieuwe slachtoffers zijn gevallen en het nieuws raakt op de achtergrond, dan weet je niet of er toch nog ergens wat ligt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 12:06

Feria schreef:
Nikass schreef:

Is er wel een groep die daar jaagt, of in de buurt jaagt?
Ik weet dat jagers alles doen om van vossen af te komen hoor. Vossen kunnen nl nogal ver dwalen en daar wild doden, wat de jagers niet leuk vinden. Vandaar dat er vaak vergif gelegd wordt.
Gebeurt hier in de buurt zo vaak, hier moet je ook echt je hond goed in het oog houden :j

Nee, je kunt het Amsterdamse bos niet vergelijken met de grote bossen in Belgie. Het is echt een recreatief bos, relatief klein (midden in de randstad) en er mag zeker niet gejaagd worden want dat is veel te gevaarlijk met alle mensen die er komen. Veel meer dan hazen en eekhoorns is er ook niet om op te jagen :D (groot)wild komt in dit bos niet voor.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 12:10

Ik vind het onbegrijpelijk. _-:( Het is in de buurt van de bult, daar waar ik altijd ga wandelen. Ik denk niet dat het voor de vossen is... En als dat wel zo was denk ik dat er overal bordjes met waarschuwingen zouden staan.

Ik ga in ieder geval even niet meer naar het bos. Die van mij (LaBeagle) is ook erg zoekerig, en het gebeurd met regelmaat dat ze al kauwend uit de bosjes komt...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 12:14

Het amsterdamse bos is bijna meer asfalt dan bos dus om de vossen gaat het zeker niet. :)
Het is ook een aangelegd bos.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 18:15

-:(- walgelijk!! Hoop dat die zieke gast snel gepakt wordt, bah bah! Het zal je maar overkomen ...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 20:23

moonfish13 schreef:
Het amsterdamse bos is bijna meer asfalt dan bos dus om de vossen gaat het zeker niet. :)
Het is ook een aangelegd bos.

Nou dat is ook weer overdreven. Het is in de jaren dertig aangelegd ja, maar het is uitgegroeid tot een prachtig bos waar je nagenoeg overal je hond los mag hebben het hele jaar door. Ideaal wandelen dus.