Blijkbaar is het nodig dat dit nog meer onder de aandacht komt als er nog zo vaak het foute advies wordt gegeven en zelfs sommige dierenartsen geven nogsteeds dit advies!
kamatz
Geplaatst: 22-03-13 12:01
essiesilly
Geplaatst: 22-03-13 12:02
top! idd mensen geven zomaar "adviezen" maar snappen niet de consequenties daarvan..
kamatz
Geplaatst: 22-03-13 12:22
En zo zijn er wel meer misverstanden Paracetamol geven bijvoorbeeld, is ook giftig.
Wat werkt om een hond te laten braken is waterstofperoxide 3%, verkrijgbaar bij de apotheek. Ongeveer een ml per kg gewicht, evt. na 20 minuten herhalen als dat nodig is. Zo heb ik van de zomer de chocola die de hond had gegeten er weer uit gekregen.
Nooit laten braken als de hond scherpe voorwerpen of etsende/bijtende vloeistoffen heeft binnengekregen.
Ja, ook scholen geven helaas vaak achterhaalde informatie. Ibuproven is trouwens ook giftig.
Hhilde
Geplaatst: 22-03-13 16:33
kamatz schreef:
En zo zijn er wel meer misverstanden Paracetamol geven bijvoorbeeld, is ook giftig.
In grote hoeveelheden. Een of twee paracetamolletjes zijn niet giftig
Zo vind ik het meest grappige advies nog steeds ontbijtkoek/peperkoek geven als de hond iets scherps heeft gegeten. Dat dat gewoon verteerd komen ze niet op
Bij de konijnen op mijn oude school lagen ook knaagstenen in....... tja. Scholen hebben het echt niet altijd bij het juiste eind.
kamatz
Geplaatst: 22-03-13 17:36
Er zijn van de winter zelfs twee honden overleden aan het feit dat er zoveel gepekeld is geweest, dat de honden met het likken van hun poten zoveel zout binnen hebben gekregen dat de dood daarop volgde.