Hondendeken/jassen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BloHal

Hondendeken/jassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 23:41

Hoi,

Ik heb een teckeltje die het heel snel koud heeft maar omdat ze dus een wat langer lichaam heeft pas niet elke jas goed waardoor ze het nog deels koud heeft.
Heeft iemand een idee waar ik een leuk passend jasje of dekentje voor haar kan kopen?

groetjes

Mizora

Re: Hondendeken/jassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 10:02

Voor onze hond heb ik er zelf één gemaakt. Ik heb de onderlengte gemeten (net als bij een paard) en daarna de de benodigde hoogte (en dan ruim keer 2, ik heb hem over zijn rug gelegd en dan afgeknipt op de juiste lengte). Daarna heb ik het rechthoekige dekje dubbelgevouwen, aan de voorkant van onderaf (dus de waar de twee losse puntjes bij elkaar komen) tot halverwege dichtgenaaid. En achteraan heb ik een elastiekje onder de staart door gedaan. Blijft prima liggen! En door er geen model in te knippen verder krijg je een halve hals (ook afgekeken van een paardendeken). Gewoon van fleece gemaakt, dus het rafelt ook niet, kost nauwelijks iets en is super makkelijk om in elkaar te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 10:09

Zooplus heeft jassen, agradi ook, als je even op internet zoekt naar jas teckel oid kom je vast een passende jas tegen, voordat je besteld de hond even opmeten zodat je haar maat weet.

BloHal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 10:09

Mizora schreef:
Voor onze hond heb ik er zelf één gemaakt. Ik heb de onderlengte gemeten (net als bij een paard) en daarna de de benodigde hoogte (en dan ruim keer 2, ik heb hem over zijn rug gelegd en dan afgeknipt op de juiste lengte). Daarna heb ik het rechthoekige dekje dubbelgevouwen, aan de voorkant van onderaf (dus de waar de twee losse puntjes bij elkaar komen) tot halverwege dichtgenaaid. En achteraan heb ik een elastiekje onder de staart door gedaan. Blijft prima liggen! En door er geen model in te knippen verder krijg je een halve hals (ook afgekeken van een paardendeken). Gewoon van fleece gemaakt, dus het rafelt ook niet, kost nauwelijks iets en is super makkelijk om in elkaar te zetten.

hoi!

Bedankt voor de tip, maar zo handig ben ik niet haha!
Ben dus echt opzoek naar een jasje/deken die ik kan kopen.

groetjes

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 12:28

Ik verkoop ze, kijk maar even op mijn site www.ilove-dogs.nl ik weet niet waar je vandaag komt maar ik sta ook op markten en ook met honden jasjes van groot tot klein..

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 18:13

ik heb best veel jassen voor mijn duitse dog, allemaal gekocht op www.dursydog.nl daar staat ook een matentabel bij kan je zelf handig opmeten..

Laura1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 09:39

Wij hebben de jasjes voor onze teckel gewoon in de dierenwinkel gekocht.
Je kunt het beste voor een jasje gaan, dat je met klittenband vastzet. Dan kun je hem strakker aantrekken.
Die truien passen vaak niet, omdat de lengte van de rug dan wel klopt maar de gaten voor de poten veeeeeeeeeeeel te wijd zijn.

Jettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:38

BloHal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 22:38

Willeke12 schreef:
Ik verkoop ze, kijk maar even op mijn site http://www.ilove-dogs.nl ik weet niet waar je vandaag komt maar ik sta ook op markten en ook met honden jasjes van groot tot klein..

ik heb je een pb gestuurd :)