Ik maak mij zo ongerust

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ik maak mij zo ongerust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:55

Hallo allemaal,

gister ging ik onze Berner uitlaten. En liepen mijn 2 kleine katjes mee. Alleen toen ik thuis kwam, waren ze nergens meer te bekennen. Ben nog een stuk terug gelopen. Maar zag niks. Het was intussen ook al donker. En de hele avond niks gezien.

Ik ben gewoon gaan slapen en hoopte dat ze vanochtend met zijn tweetjes weer terug waren. Maar weer niks. Ben intussen het hele dorp door gefietst en langs de plekken waar ik gisteren ben langs geweest met de hond. En heb de voerbak meegenomen, zodat het voer konden horen. Maar weer geen kleine katjes.

Maar mij intussen erg ongerust. Ze worden eind april 1 jaar. Dus het zijn geen grote katten. En weet intussen niet meer wat ik moet doen. Nog een dag afwachten? Of ze overal vermelden als vermist? Ze zijn beiden gelukkig wel gecastreerd (poes en kater). Dus kunnen sowieso niet voor nakomelingen zorgen.

Ga straks weer rond met de berner. Misschien dat ze dan te voorschijn komen. Mijn gevoel zegt dat ze hier verderop op het fietspad rondlopen. Maar hoevaak ik ook roep of met de voerbak schud. Ik zie gewoon niks. Ben gewoon bang dat ze verdwaald zijn. Terwijl ze hier de omgeving wel kennen.

Enigste wat mij een beetje rust geeft, dat ze met zijn tweetjes zijn.

Zal ik nog een dag wachten en dan ze overal als vermist melden? Of nu? Hoop zo dat ze straks miauwend voor de deur staan.

love_Soraya

Re: Ik maak mij zo ongerust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:37

jeetje wat vervelend zeg, snap dat je ongerust bent !
Ik zal ze melden als vermist, mischien ook even de dierenambulance bellen ? Heb er verder geen ervaring mee, maar ik hoop echt dat ze straks of thuis komen aanlopen of dat je ze gezond en wel vindt!

Sterkte!!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:39

Jeetje meid, wat rot. Logisch dat je hartstikke ongerust bent. Ik zou ze gewoon alvast aanmelden op amivedi.. Sterkte iig, hoop dat ze alsnog gewoon aan komen lopen vandaag.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:40

zijn ze vaker buiten geweest? m.a.w. kennen ze de omgeving?
If so dan heb je grote kans dat ze aan komen wandelen straks. Ik zou er alleen niet op vertouwen dat ze bij elkaar blijven, katten gaan meestal ieder een kant op.
Success!

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:40

Gewoon direct rondbellen, ook inderdaad dierenambulance bellen. Kan allemaal geen kwaad en als ze terug zijn bel je weer ff om te melden dat het allemaal goedgekomen is.

Hopelijk vind je ze snel terug :(

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:42

katten bak buiten neer zetten.... zit een sterke geur aan

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:45

Aanmelden bij Amivedi, bellen naar asiels in de buurt, bellen naar de dierenambulance en aanmelden bij de wijkagent ?

Zou in elk geval wel iets doen :j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:49

Als ze niet gewend zijn om veel buiten te komen zou het kunnen dat ze bang zijn voor alle mensen, geluiden, fietsen enz en dat ze zich ergens verstopt hebben. De eerste paar keer dat mijn kater op pad ging in de Grote Wereld vond ik 'm meestal onder een struik of een auto weer terug, en altijd 's avonds. Dan is het rustiger en durfde hij te voorschijn te komen. Gelukkig miauwt hij dan wel als je 'm roept (overdag doet hij dat ook niet als hij buiten is) Hij blijft wel altijd in de buurt, meestal op het parkeerplaatsje of om de hoek van de flat. Hopelijk zijn je katjes gauw weer terecht, heb je hun chips laten registreren bij de databank? En Amivedi bellen zou ik ook even doen, beter wel bellen en dan vanmiddag je katjes weer vinden dan niet bellen en dat je dan misschien lang moet zoeken...

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:53

Sterkte hoop dat je ze snel vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:21

Ze komen al een geruime tijd buiten. En kennen de omgeving hier aardig.
Heb ze intussen aangemeld op amivedi. En heb deze nog nooit apart van elkaar zien lopen. Ze gaan nog net niet samen naar de kattenbak.

Maar vind het raar dat ze ineens allebei tegelijk weg zijn. Moet wel zeggen dat het vreemde katten zijn. Zijn wilder dan de andere katten die wij hebben (gehad) Vermoed gewoon dat ze de hort op zijn gegaan. En ergens anders een plek hebben gevonden waar ook eten is.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:25

mischien zijn ze ergens flink van geschrokken omdat ze zo plots weg waren? mischien kan je foto's /advertentie ophangen in de buurt?

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:27

echt vervelend zeg, kan het me zeker voorstellen dat je ongerust bent. als ik jou was zou ik ze wel nu al als vermist opgeven, dan heb je nog meekijkende ogen. ik hoop voor je dat je ze snel weer terug vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:27

love_Soraya schreef:
mischien zijn ze ergens flink van geschrokken omdat ze zo plots weg waren? mischien kan je foto's /advertentie ophangen in de buurt?

Ja zou kunnen, maar heb iig niks gemerkt aan de berner. Ga morgen eens kijken om posters te maken. Meeste weten hier wel dat we een rode en grijze kat hebben. Wonen in een klein dorpje met veel bossen erom heen. Werden vorig jaar ook telkens gebeld, toen de buuf haar rode kat kwijt was (was een maand ouder als deze)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:55

De katjes zijn terug :D Ze zaten verstopt en bang achter een trekkertje halverwege fietspad. Het is dat onze hond erg overdreven reageerde op de hond die daar woont. Is nichtje van onze hond. En we laten ze altijd samen spelen. En opeens zagen we 2 paar grote bange ogen.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:04

aaah gelukkig zech :D

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:09

Ah gelukkig is alles goed!
Zaten ze toch op het fietspad :')

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:11

Gossie! Gelukkig zijn ze er weer!

nimue2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:14

Toen mijn katten jong(er) waren gebruikten ze mij en de hond ook om hun territorium op een veilige manier te vergroten :-) Eerst een stukje meelopen en dan zelf op pad gaan...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:27

Fijn !
Gefeliciteerd ... je bent vast enorm opgelucht :D

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:32

Gelukkig! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:30

Ben zeker opgelucht :D De katjes ook volgens mij. Heb nog nooit zulke angstige oogjes gezien. Gelukkig zijn ze verder ook niet verwond. Alleen ik en mijn zusje. Ze vonden het niet zo leuk toen ze werden opgepakt.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:46

ooww wat fijn dat ze weer terecht zijn :D! alleen minder dat jullie onder de schrammen zitten :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:50

love_Soraya schreef:
ooww wat fijn dat ze weer terecht zijn :D! alleen minder dat jullie onder de schrammen zitten :o

Die schrammen gaan wel weer over :) Heb ik nog een paar dagen een mooi aandenken

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:53

fijn dat ze weer terecht zijn...pak van je hart, eh? :j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:55

Wat fijn dat ze er weer zijn! Niet vergeten om ze af te melden bij amivedi ;)