Inboedelverzekering Aegon: inclusief huisdieren. Ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Inboedelverzekering Aegon: inclusief huisdieren. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 12:52

Zoals de titel zegt, mijn kat zou dan meeverzekerd zijn. Heeft iemand toevallig ervaringen? Er staat bijv. ook dat je een nieuwe uit zou mogen zoeken bij overlijden, niet dat ik daar nu zwaar aan denk maar ik heb een Heilige Birmaan waar ik compleet aan verslingerd ben, normaal gesproken zou ik dat ras niet aanschaffen voor die enorme prijzen.

En ervaringen m.b.t. vergoedingen bij dierenarts?

Mijn kat mankeerd niks, zit mij gewoon te orienteren op nieuwe verzekeringen en kwam 't tegen :)

Dani

Re: Inboedelverzekering Aegon: inclusief huisdieren. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:59

Er staat wel "in geval van overlijden van kleine huisdieren de kosten van aanschaf van een naar soort, ras en leeftijd vergelijkbaar huisdier." Bij overlijden door ouderdom zal je dus nooit genoeg krijgen om een kitten van hetzelfde ras aan te schaffen. En dierenartskosten tot 1000 euro per jaar.

Verder zitten er in de voorwaarden geen uitsluitingen, al zou ik wel uitzoeken of je bij elke willekeurige dierenarts langs mag. En 't kan natuurlijk dat je de verzekering niet mag afsluiten als je dier al ziek is, dat weet ik niet.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 14:06

Oh... ben benieuwd of mijn kat dan ook verzekerd is via de inboedel. Ga eens kijken of ik daar iets over kan vinden en wat de voorwaarden dan zijn.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 14:23

Ik heb de vraag even aan mijn tussenpersoon voorgelegd (is al een inboedel dingetje voor ons aan het regelen ivm een inbraak dus moest hem toch mailen anders had ik dat niet zomaar gedaan :+ ) , ben benieuwd wat hij me voor antwoord gaat geven. ook de vraag of het ongeval binnen of buiten gebeurd moet zijn vind ik wel een interessante :j

Zodra ik meer weet zal ik dit ook hier posten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 14:28

maar als je googled op 'horen huisdieren bij inboedel' dan lees je al snel dat het vrij standaard is dat kleine huisdieren daar wel degelijk bijhoren.

De verzekering van TS lijkt dus een niet heel apart iets.

Ik denk echter niet dat je na ziekte een nieuwe mag uitkiezen (klinkt even cru maar jullie snappen wel wat ik bedoel). Echter als bijvoorbeeld door brand je inboedel weg is incl huisdieren dan zal het er wel bijhoren.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 14:32

Nee maar ik heb dit echt nooit geweten hoor :o ASR heeft het dus blijkbaar ook

Was gewoon jammer voor mijn bankrekening dat mijn kat zijn poot brak en daar nog veel meer ellende achterweg kwam waardoor we nu dus 900 euro verder zijn en nog niet klaar met de behandeling. Als ik dan de eerste 1000 euro vergoed kan krijgen dan heel graag natuurlijk :j

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 14:46

Mja, maar een inboedelverzekering valt onder de zng 'brandverzekering':

Citaat:
In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden (en vaak wordt gedacht), zijn brandverzekeringen veel meer dan een verzekering tegen brand. Verzekeringen voor opstallen, inboedels en inventarissen vallen onder de brandverzekeringen. Naast brand dekken brandverzekeringen ook onder meer storm, blikseminslag, ontploffing, inbraak, diefstal enz. Bij particuliere verzekeringen is vaak dekking tegen alle onheilen mogelijk.

Als een kat dus 'stuk gaat' door een van die oorzaken, dan heb je denk ik wel kans op vergoeding, maar dat zal in de praktijk zelden voorkomen.

Wel vreselijk interessant dit, want ik heb ook nooit geweten dat huisdieren onder inboedel vallen. Met twee katten van elk rond de 500,- is dat toch nuttige info.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 14:54

Nou ik vind het wel de moeite om het uit te (laten) zoeken :j
het is geen raskat, maar heeft wel een ongeval gehad waardoor ik hoge DA kosten heb. Ben dus benieuwd wat zij onder de definitie "ongeval van een huisdier" zien. Is dat idd door de dingen die jij noemt of is dat bijvoorbeeld ook doordat de kat door de open trap glijdt en naar beneden valt (is even een voorbeeld hoor is hier niet zo gebeurd) en daarbij zijn poot breekt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 14:55

Dat is zeker de moeite waard om uit te laten zoeken! Ben zeer benieuwd waar de grens ligt.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 19:55

Ik ben ook zeker benieuwd naar het antwoord :) .

Er zal toch wel ergens een bokker met ervaring zijn :) ?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:09

Goed, ik heb antwoord.

Om een ongeval of een diefstal van een klein huisdier vergoed te krijgen, moet er een aanschafwaarde en daarmee dus een dagwaarde aan het dier geplakt kunnen worden.
Als jij dus een kat uit het asiel haalt voor 100 euro dan is de aanschafwaarde en daarmee dus ook de dagwaarde zo klein dat ze niet gaan uitkeren.
Voor bijvoorbeeld raskatten of honden is dit dus anders.

Gewoon apart verzekeren dus je huisdier :j