Honden agility

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Senna012

Honden agility

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 20:57

Hallo beste bokker! :D
Ik wil graag een topic openen voor mensen die een hond hebben en met zijn of haar hond agility doen. Zelf doe ik ook agility met mijn hond. Ze vind het super leuk! Dus heb jij een leuke foto, een vraag, opmerking of een tip over en/of voor agility laat dan een reactie achter. Hopelijk word het gezellig met veel mensen dat we elkaar allemaal kunnen helpen ;)
Dus post ze!!

Groetjes!!

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 00:11

Wat leuk :)
Ik heb een tijdje agility gedaan met mijn oppashond. Het was alleen echt niet zijn ding. Hij had er geen plezier in, dus zijn we er mee gestopt. Helaas.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 00:16

Ik doe agility met Jinx, onze boerenfox jack russel shi shu :D
Ze vind vooral de kattenloop geweldig om te doen, daar durft ze nogal eens overheen gaan als het niet de bedoeling is. Met de band hebben we nog wat moeite omdat ze daar nogal eens langs springt.
De slalom heeft ze ook lang moeite mee gehad tot we een andere lesgever kregen en die rade aan om haar te lokken met snoepjes en haar er ook héél vaak 1 te geven. Als je het 2x wegtrekt denkt Jinx al dat het niet voor haar is en laat ze het. Maar door haar echt elke seconde ongeveer snoepjes te geven en dat even vol te houden heeft madame de slalom wel doorgekregen en nu kan ze al een aantal paaltjes doen zonder fout te geen *\o/*
Het enige waar we mee blijven zitten is de vertesprong. Jinx kan echt geweldig hoog en ver springen, maar ze vind het gewoon de moeite niet en ik weet totaal niet hoe ik haar kan motiveren om over de vertesprong te springen ipv erop. We hebben al geprobeerd met een (grote) aanloop, met de lijn aan, met haar iets lekkers te laten zien en het over de sprong gooien,... Maar ze blijft het aantikken. Tips?

Verder vind ik agility echt geweldig om te doen. Ik heb geen ambities maar vind het gewoon heerlijk om te trainen, en Jinx vind het ook super. We zijn wel al lang niet meer geweest omdat er een winterstop gehouden wordt op de hondenschool maar hopelijk gaan we volgende week terug :)

Afbeelding

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:03

Leukleuk!
Mag over 2 weken eindelijk beginnen met trainen :D

Beau (border collie x catalaanse herder) is nu 1,5 jaar. Mama (de bc) loopt behoorlijk hoog en daar hebben e ook eigen trainingveld en alles. Daar hebben we dus als puppy getraind, maar aangezien we het handiger vonden om gewoon gehoorzaamheid te starten daar gestopt en bij een club begonnen. deze zaterdag de laatste training en volgende week (30 maart) landelijk examen SHH (clubexamen voor geslaagd :D ) En dan daarna eindelijk behendigheid :D Kan niet wachten!
Hebben al een aantal keer ná het trainen nog een paar hindernisjes meegepakt. En in het begin een proeflesje gehad, waarbij iedereen versteld stond wat hij al kon :')
Kan niet wachten !

edit:
niet zo heel actief, maar toch leuk af en toe filmpjes van andere te zien
[HK] Agility liefhebbers?

Shaya_

Re: Honden agility

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:29

Ik doe ook met mijn 2 border collie's agility. Afgelopen weekend mijn 1e landelijke wedstrijd gelopen met degene die ik nu een jaar train en ook gelijk mijn 1e U'tje gelopen!!
De andere train ik pas 3 maanden maar leert ook al zo snel!!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:36

ik train agility met mijn mechelaar, vorig jaar begonnen met wedstrijden. op t moment ff een dip, maar hoop dit jaar toch wel te promoveren naar de volgende klasse.

Afbeelding

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:41

Je loopt dan nog in de A?? Misschien kom ik je dan nog ergens tegen :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:43

Jupjup

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:44

Dit zijn overigens mijn 2 toppers!
Happy Feet
Afbeelding
Jade van 't Vlassenhout
Afbeelding

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:46

Wat super leuk! ik heb het met mijn vorige hond even gedaan.
Maar die vond andere dingen belangrijker :')
Dus mee gestopt.
Nu wil ik in mei beginnen met mijn goldenretriever! We zijn nu bezig met gehoorzame hond.
Als ze daar voor slaagd gaan wij ook! en ze is dan ook 1.. Dus kunnen we rustig aan beginnen! ik lees mee *\o/*
Laatst bijgewerkt door rakkertjuuhh op 21-03-13 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:48

Shaya_ schreef:
Ik doe ook met mijn 2 border collie's agility. Afgelopen weekend mijn 1e landelijke wedstrijd gelopen met degene die ik nu een jaar train en ook gelijk mijn 1e U'tje gelopen!!
De andere train ik pas 3 maanden maar leert ook al zo snel!!

Gaaf hoor!! super knap

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:49

Merken jullie ook dat het ene ras er beter/sneller er mee is dan andere hond?
of maakt dat weinig uit.

(je moet ook snelheid hebben toch? dat bedoel ik)

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:51

Het uiteindelijke doel is foutloos rond te komen. Hoe meer snelheid, hoe sneller je in de fout gaat ;)

En zolang je als combi er plezier in hebt is het toch goed?

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:53

ja de plezier is het aller belangrijkste! *\o/* Kan niet wachten om te beginnen! :j

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:56

Plezier is indd het belangrijkste, maar wil je een beetje meedingen op wedstrijd moet je wel snelheid hebben. Vooral als je in de b komt

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 15:04

Ja precies! lijkt mij erg gaaf wedstrijden maja eerst maar zien of mijn golden het leuk vind! En er toch beetje aanleg voor heeft..
En ik zelf ook natuurlijk! volgens mij is dat nog belangrijker.. dat je zelf goede aanwijzingen kan geven aan je hond..
Band tussen jou en de hond moet ook erg goed zijn,

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 15:22

Band wordt steeds beter door de agility, je traint op vertrouwen en zelfstandig heid

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:14

rakkertjuuhh schreef:
of maakt dat weinig uit.

het maakt wel degelijk uit wat voor ras je hebt. neem beijvoorbeeld een bordaeux dog... die is te log en lomp en niet geschikt voor agility. verder kun je in principe met iedere hond agility trainen, mnaar wil je echt meedoen op wedstrijden merk je wel dat er bepaalde rassen vaak bovenaan staan.... maar zelfs dan nog ligt het ook heel erg aan de handler. ik heb in februari een workshop gehad van Roger van laarschot. hij loopt nu wedstrijden mt een kelpie, van nature een langzamere hond dan bijv collies en mechelaars, maar toch is zijn kelpie vaak sneller, puur door training, controle en handlen

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 19:39

Ik doe met mijn havanezer agility. Maar heeft er misschien iemand nog een agility toestel te koop staan? Ik zoek namelijk nog het een en ander :D

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:16

EmptyWords schreef:
rakkertjuuhh schreef:
of maakt dat weinig uit.

het maakt wel degelijk uit wat voor ras je hebt. neem beijvoorbeeld een bordaeux dog... die is te log en lomp en niet geschikt voor agility. verder kun je in principe met iedere hond agility trainen, mnaar wil je echt meedoen op wedstrijden merk je wel dat er bepaalde rassen vaak bovenaan staan.... maar zelfs dan nog ligt het ook heel erg aan de handler. ik heb in februari een workshop gehad van Roger van laarschot. hij loopt nu wedstrijden mt een kelpie, van nature een langzamere hond dan bijv collies en mechelaars, maar toch is zijn kelpie vaak sneller, puur door training, controle en handlen

Jaa precies!! ik snap het! En wat mooi zeg een workshop van Roger.. Gaf hoor dat die dan toch hondje heeft dat sneller is enz..
en door de goede training! leuk!!

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:17

sennag schreef:
Ik doe met mijn havanezer agility. Maar heeft er misschien iemand nog een agility toestel te koop staan? Ik zoek namelijk nog het een en ander :D

Op zooplus heb je ook wel die toestellen te koop! was ook al rond neuzen ahha

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:19

Ben ook al een tijdje rond aan het zoeken.
Heb nu een soort van slurf (niet zo'n fijne, erg lange slurf), hindernis gekocht op Crufts en daar kan ik ook evt een hoepel van maken dmv zo'n flexibele buis in elkaar te knutselen _O-

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:22

Ik heb de toestellen laten maken door iemand. Die van zooplus vind ik niets...
Heb nu een aardig parcourtje staan. Nu nog maar hopen op de zomer zodat hij ook echt optimaal gebruikt kan worden!

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 09:31

Shaya_ schreef:
Ik heb de toestellen laten maken door iemand. Die van zooplus vind ik niets...
Heb nu een aardig parcourtje staan. Nu nog maar hopen op de zomer zodat hij ook echt optimaal gebruikt kan worden!

Wat is er mis met zooplus product dan ? :)
Ik Zat er aan te denken om te bestellen maar als tegenvalt kan ik beter ff veder kijken!
Wat leuk dat iemand de toestellen maakt!!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 09:34

mijn hond verrekt dit, maar ik vind het altijd geweldig om naar te kijken.
Die honden doen dit zo graag, ze zijn zo enthousiast.
Lachwekkend hoe snel ze dit kunnen, top!