ernstige bijtwonden, spierherstel, supplementen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

2005

ernstige bijtwonden, spierherstel, supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 14:40

Wie heeft er ervaring met het voeren van supplementen die spierherstel bevorderen. Mijn hond is zeer ernstig gebeten, tot op de vliezen bij darmen en longen. Hierbij heeft de andere hond letterlijk stukken huid en spierweefsel kapot gescheurd en weggebeten. Mijn hond staat nu onder toezicht da, maar ik probeer daarnaast zoveel mogelijk te doen om haar spieren te laten herstellen.

Ik ken voor de paarden msm, maar dat is toch vooral voor stijve spieren en gewrichten.

kimmie261

Re: ernstige bijtwonden, spierherstel, supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:44

phoe wat vreselijk zeg...

ik denk dat je echt goede eiwitten moet gaan voeren,spieren voeden zich met eiwitten,mss iets van muscle builder oid...

beetje sportschool achtige supplementen..

sterkte voor je hond,ik hoop dat het goed gaat komen...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:47

beterschap voor je hondje, ik heb er geen ervaringen mee, maar hoop op een snel herstel

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 14:57

Dit is pas de helft van de verwondingen... Van de da krijgt ze al voer wat bij operatiehersel wordt gebruikt. Ze mag ook alleen nat, zacht voer. Poedertjes of vitaminekorrels kunnen niet. Ze vecht er in ieder geval nu wel weer voor om te herstellen.

Dankjulliewel alvast

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:03

ik zou als ik jou was ( als tip) vers vlees geven ,kvv bv smuldier,hier zitten natuurlijke eiwitten in die goed opgenomen worden,dat is zacht en heel makkelijk te eten...en daar af en toe een ongekookt eitje doorheen mengen,hierdoor kan je ook heel makkelijk poeder doen..

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 15:11

Ik ga kijken! Als het poeder goed bind aan het voer dan kan het wel. Ze heeft ook een gat in dr bek. Met zacht voer komt er zo min mogelijk vuil in omdat ze dat zo naar binnen slobbert en het is veel makkelijker schoon te houden, dan als er brokjes in het gat gaan zitten. Het gat moet open blijven omdat vuil er uit moet kunnen.
We hebben overwogen haar 'op te laten nemen', maar dan wordt ze helemaal gek. Thuis is ze rustig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:17

Zo, wat zul jij geschrokken zijn, geen tips maar wil je wel veel sterkte wensen. Misschien als je wat verder bent met de genezing honingzalf op de wonden gaan gebruiken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:19

ja inderdaad mesitran zalf :j echt super spul,maar jeetje wat is je hond te grazen genomen...

pff,vreselijk...en vers vlees is nat en gemalen dus poeder plakt daar aan,en ze hoeven het in feite alleen maar door te slikken...zit geen kauw werk aan..

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 15:34

Mesitran? Ik geloof dat de da nu Vetramil al had gebruikt, nog niet op de hechtingen bij de buik maar op een andere verwonding. Ja, behoorlijk geschrokken. Heb de da geholpen. Op het moment zelf ging het allemaal wel ( heb een paar jaar diergeneeskunde gestudeerd), maar als je je daarna realiseert dat het jouw hond is, is dat wel even slikken (understatement). Ik heb echt nog nooit een andere hond zo zien aanvallen.
Laatst bijgewerkt door 2005 op 19-03-13 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:38

Wat moet dat een vreselijke ervaring zijn geweest! Dat hoor je bijna nooit inderdaad dat een hond zo aangevallen wordt! Ik zou ook zeggen kvv voeren, lekker fijn gemalen kan je hond het zo doorslikken. Veel sterkte en succes met het herstel van je hond!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:39

dermiel of mesitran zalf :j ,ik heb nog wel een website voor je waar je redelijk gunstig mesitran kan bestellen ( heb nl net een periode achter de rug waarin er bergen mesitran door zijn gegaan)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:42

jeetje...dat klinkt wel heel erg heftig wat betreft die aanval... hier is er ook 2 keer een hond op de mijne gevlogen, maar verder dan een schrammetje zijn we gelukkig niet gekomen.
shocking...
denk dat je idd vooral moet kijken naar goed opneembaar voer en hoogwaardig qua eiwit kwaliteit zeg maar.
vetramil is ook een honingzalf, net als mesitran. dus denk dat je wat dat betreft al goed zit, al hele mooie dingen van gezien, ook hier op bokt qua wondherstel :j
in ieder geval heel erg veel beterschap gewenst met je hond

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:56

Even over het bijtincident, je zult nu fikse da rekeningen krijgen, kun jij de andere eigenaar nog aansprakelijk stellen?

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 16:11

Dat is geregeld, maar dat zet ik liever niet op internet. Ik hoop nu vooral dat ze weer pijnvrij en zonder trauma kan leven. Ze is vanuit het niets van achter aangevallen, staart is er ook afgebeten. Werkelijk onvoorstelbaar. Het is dat ze nu weer vecht en levenslust heeft, ben heel bang geweest dat ze het op had gegeven (dan was ik hier ook niet mee door gegaan).
Laatst bijgewerkt door 2005 op 19-03-13 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:23

staart eraf gebeten??

dat moet een bloedbad zijn geweest,mijn honden hebben vooral in het verleden ( even afkloppen) echt flink gevochten en heb ook wel regelmatig bij een dierenarts gezeten om het een en ander aan scheuren en wonden te laten hechten...

het ergste was dat 1 hond geprobeerd heeft een andere hond zijn voorpoot eraf te bijten...pfff,echt drama,de ellende was dat er een bacterie onder de huid zat welke echt broeide en dat maakte dat er uiteindelijk echt hele gaten in de hond vielen...

maar zo erg als jouw hond is toegetakeld hebben ze gelukkig niet gedaan...

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:34

jeetje ik schrik er van zeg, hoe zal jij dan wel niet geschrokken zijn :oo .. Mag ik vragen wat voor hond jou hond zo toe heeft getakeld?
Vreselijk om dit mee te moeten maken! Ik wil je veel succes wensen en een dikke knuffel aan je kanjer van een hond!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:42

Eigenlijk zou ik nu juist geen kvv als smuldier etc. gaan voeren, doordat we hier nog met open wonden werken. Eerder zou ik gaan voor dingen als Renske, runner?, rodi-worsten. De spullen die buiten het vriesvak bewaard kunnen blijven en dus al voor een groot deel van zijn bacteriën ontdaan is.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:49

Als je het vlees van Duck goed ontdooit vermengd met wat water, wordt het erg dun. Dit zou je ook eens kunnen proberen.
Beterschap met je hond, ik hoop dat ze er goed bovenop komt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:50

Ik zou dus wel voor rauw gaan als bv kvv, en niet voor het veredelde blikvoer als een Renske etc.
Persoonlijk zou ik kiezen voor een Carnibest, Haaksbarf of Kivo. Neem wel de compleet varianten van een kvv (kant en klaar vers vlees)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:55

Ik denk dat je niet nu moet over gaan op een compleet andere voeding, lijkt me nu niet het moment. Zit hier niks voor je tussen: http://www.medpets.nl/spieren+pezen+botten+hond/

Onze oude hond kreeg vroeger wel het een en ander voor zijn gewrichten, dat was iets met een groene dop. Maar daar heb je weinig aan. Heel veel sterkte met je hond

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:00

in voorgekookt voedsel zitten ws minder bacterien,maar ook minder kwalitatief hoogwaardige natuurlijke eiwitten ( kapot gekookt) ,ik zou voor een zwakkere/zieke/gewonde hond juist kiezen voor het voer waarvan een hond het meeste kan gebruiken ,en dat is kvv...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:25

kimmie261 schreef:
in voorgekookt voedsel zitten ws minder bacterien,maar ook minder kwalitatief hoogwaardige natuurlijke eiwitten ( kapot gekookt) ,ik zou voor een zwakkere/zieke/gewonde hond juist kiezen voor het voer waarvan een hond het meeste kan gebruiken ,en dat is kvv...

Ongegronde onzin, worden jullie nooit moe van dat gepush? Je zou gaan denken dat jer er aandelen in hebt.
Ik ben het met een eerdere poster eens, nu is niet de tijd met het dieet van je hond te gaan rommelen.
Krijgt je hond nu voer van de dierenarts speciaal voor herstel, dan is dat goed genoeg.
Beterschap voor je hond TS.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:34

kuggur ik weet dat je tegen vers bent,maar in vers vlees ( ook voor ons ) en in ongekookte groente zitten meer vitamines als in wel verhit voedsel,is gewoon algemeen bekend hoor...

dus ik zou zeker vers onverhit vlees geven,ja en nee ik word er zeker niet moe van :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:55

kimmie261 schreef:
kuggur ik weet dat je tegen vers bent,

Ik ben niet tegen vers. Vaak uitgelegd, zonder veel resultaat. Maar goed, ware discipelen willen "echte" tegenstanders, een subtielere mening dan "voor" of "tegen" kunnen jullie je blijkbaar niet voor stellen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:05

als je dan goed opgelet zou hebben,zou je mij niet onder discipelen voegen,daar ik regelmatig mensen alternatieven als blikvoer of bv renske aan raadt,dus ik snap je hele aanval tegen mij niet zo..

mss je huiswerk een beetje beter bij gaan houden...

wil niet zeggen dat ik wél een voorstander ben om honden vers te voeren overigens.. ;)

bij deze stel ik dus ook vers voor omdat naar mijn mening hier de beste voedingswaarde inzit wat een zieke /gewonde hond kan gebruiken,dat liever als blik,maar als TS blik blijft voeren lig ik er niet wakker van hoor,moet ze zelf weten.