Wat te doen met onze poes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sandros

Wat te doen met onze poes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 08:25

Mijn allerliefste stalkat van 19 jaartjes jong word steeds blinder en dover.
Vragen jullie je af hoe kun jij dit zien? Nou sinds kort moet ik der steeds vaker helpen met dagelijkse dingen.
Tot een paar weken geleden kon ze nog zelf naar de voerplaats ( is wat hoger ivm honden ). Sinds kort help
ik der 2 x per dag op en zorg dat ze savonds als de honden toch niet meer naar buiten gaan water en voer bij
der slaapplekje heeft. Eergisteren liep ze bijna aan de andere kant van de verhoging af en heb ik der voor der veiligheid
der afgehaald en in een lege stal eten gegeven en die stal dicht gedaan tegen de honden. ( ze kunnen boven door de spijlen der uit)
Ze gaat nog wel eens de zolder op en komt dan via de trap naar beneden alleen je ziet gewoon dat ze meer op gok/gewoonte naar
beneden komt dan dat ze bewust is van wat ze doet. Meestal als ik t zie help ik der.

Ze word niet graag vast gehouden, bij mij vind ze het soms wel fijn maar dat heeft dus 17 jaar geduurd. Ze is nog nooit binnen geweest
dus in huis nemen is ook geen optie.

Gister stond ze pal voor me neus ( gezicht naar me toe ) en toen wou ze "door me heen" lopen maar zag op t laatste moment pas dat ik daar
dus stond. Omdat ze niet meer buiten komt had ik der gister even mee naar buiten genomen maar daar was ze zo onrustig dat ik der weer terug
in de stal heb gezet. Omdat ze niet meer goed hoort kun je der ook niet op die manier helpen.

Mijn grootste angst is dat ze ergens vanaf valt en iets breekt. Ik wil der niet op sluiten want dat is ze nooit gewend.
Ik vind het zo moeilijk wat ik der mee aan moet.

lisetteexx

Re: Wat te doen met onze poes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 08:28

poeh lastig zeg!
denk je dat ze haar zelf niet meer kan redden?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 08:32

Het is dus een stalkast en geen binnenkat?
Dan komt er toch heel gauw een tijd dat ze geen moment meer zonder je zal kunnen, zonder zichzelf in gevaar te brengen.
Natuurlijk kun je haar opgesloten houden in een stal met haar natje en droogje en een plekje om te slapen, maar ik weet niet of dat nou een poeswaardig bestaan blijft...
Het is hard, het hoort bij het goed verzorgen van al je dieren, maar ik denk dat je binnenkort wel een beslissing moet gaan nemen...
Sterkte er mee :(:)

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 08:33

Ik zou haar laten gaan. Ze heeft een lang leven gehad. Beter gaat het niet worden en je kunt er niet de hele dag bij zijn om letsel en lijden te voorkomen. Met alle capriolen die ze nu uithaalt en eigenlijk niet meer kan is het gewoon wachten op brokken.

Sandros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 12:26

Ik vraag vanavond nog even de mening van het aan de vrouw die bij ons in stalling staat met der paard.
Het antwoord van mijn moeder weet ik al... Aaahhh dat zal wel mee vallen.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:44

Toen onze vorige kat zo oud was, moesten we op den duur met alles helpen.. Ze werd elke week gewassen, geschoren (want ze kon haar vacht niet meer zelf onderhouden), alles stond dicht bij elkaar (eten, kattenbak, mandje enzo). Op den duur liep ze zo stijf en moeilijk dat we haar in hebben laten slapen. Ik vind het lastig hoor, zeker met een stalkat. Onze kat woonde binnen op de begane grond dus ze kon nergens op klimmen of vanaf vallen. Dat is met een stalkat die nog avontuurlijk is, anders. Sterkte!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:50

19 jaar is een mooie leeftijd en de kans dat het gaat verbeteren is nihil... Ik vind het eerlijk om de kat te laten gaan voordat er ellende van komt (want kat kan ook zeer angstig gaan worden als zicht en gehoor sterk afneemt).

Sandros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 10:19

Vorig weekend toen ze even door de stal mocht scharrelen is ze toch naar boven gegaan. ( vraag me nog steeds af hoe )
Toen ik de stal weer in kwam zag ik der op de zolder lopen en 10 sec later lazerde ze naar beneden.
Gelukkig had ze niets en heb ik der weer kunnen kalmeren, maar dat was voor mij echt de druppel, dit kan zo niet.
Gister moest onverwachts de dierenarts komen voor een spoedje bij een paard en heb ik de beslissing genomen om
der te laten inslapen. Eerst nog even met der gekroeld en der vast gehouden tot ze is gegaan.
Ga me poezenkopje toch wel missen ;(

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:22

Sterkte!

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:33

Het is sneu maar de kat heeft een goed leven bij jullie gehad en als je hem later of helemaal niet had in laten slapen was het miss een hele bange angstige kat geworden.
Nu heb je het beestje waardig laten gaan hoe moeilijk als het ook is.
Super hoor.

Sterkte met het verlies.