Pup wil niet uit bakje eten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Pup wil niet uit bakje eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 17:30

Mijn pup van nu 9 weken heeft om een of andere reden heel veel moeite met uit een bakje eten. Ik heb al verschillende bakjes en schaaltjes geprobeerd maar ze blijft het spannend vinden.
Ze drinkt wel uit een bakje of schaaltje, en de brokjes eet ze wel uit de hand of van de grond, dus aan de brokjes zelf ligt het niet.
Iemand enig idee?

kohtje

Re: Pup wil niet uit bakje eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:32

Ieder geval niet uit de hand gaan voeren. Wat van hond is het?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 17:34

Boerenfox

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:35

Wie weet is die gewent om het van de grond te eten. Zet een bakje brokjes neer en strooi er wat brokjes omheen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:39

Hoe lang houd hij het vol? Ik zou geloof ik iets extra lekkers in een bakje doen en desnoods een dag laten staan..

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:40

Wat voor bakje gebruik je? Maakt het misschien herrie als ze eet of kan het bakje over de grond schuiven waardoor het eng kan zijn?
Kan zijn dat ze idd gewend is van de grond te eten natuurlijk.
Uit de hand voeren voor even geeft op zich niet hoor, heb ik ook wel ff gedaan in het begin, gewoon van lieverlee je hand steeds dichter bij het bakje houden en uiteindelijk je hand in het bakje houden en vanuit je hand laten eten. Dan brokjes in het bakje met je hand erin zodat ze dan uit het bakje eet met je hand erin en dan langzaam je hand steeds verder weg halen zodat ze uiteindelijk zelfstandig uit het bakje eet.
En als je dat niet wil idd iets super lekkers erin doen en tijdje laten staan, geeft niks als ze er wat langer over doet.

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:44

:o als ze honger krijgen eten ze echt wel uit de bak, niet verwennen met iets apparts of extra lekkers

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:52

Op mijn werk in het pension hebben we ook zo'n hond. Wij gebruiken ijzeren bakken en deze hond is bang voor het geluid dat de bak maakt als hij verschuift. Als we hem te eten geven in een plastic voerbak is er niets aan de hand :)

Misschien dus eens zo'n voerbak proberen?
Afbeelding

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:57

MrTut schreef:
:o als ze honger krijgen eten ze echt wel uit de bak, niet verwennen met iets apparts of extra lekkers

Helemaal mee eens!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:00

MrTut schreef:

Een puppie van 9 weken? Lijkt me toch niet echt gezond, zo'n dingske moet regelmatig eten. Ik geloof er geen snars van dat je een pup van die leeftijd kunt 'verwennen'.

Schuiven en het geluid ervan kan een probleem zijn, of iets dat tegen de bak tikt. of er helemaal overheen moeten buigen. Misschien eens een omgekeerd kommetje in het midden van de bak leggen, zodat de brokken langs de rand blijven liggen?

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:03

Hier hadden we de eerste week ook problemen mee. We hebben een grote aluminium bak die schoof en behoorlijk herrie maakte. We hebben het opgelost door wat in onze hand te nemen, hand buiten de bak, dan langzaam steeds dichterbij, hand er een beetje in laten zakken, dan steeds verder en uiteindelijk je hand een beetje kantelen (brokjes glijden naar beneden de bak in) en pup at door. Na dat een keer of 4/5 doen at hij uit de bak.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:08

Wij hebben ook zo'n apart geval.Ze heeft een hekel aan het geluid van de ring van haar halsband dat tegen de ijzeren voerbak tikt.Ze stopt dan steeds met eten.Is dat het niet?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:10

Mijn hond eet wel uit een metalen bak maar wil er niet uit drinken. Geen idee waarom, bakken hebben op de grond gestaan, op een kleed en nu in een steun boven de grond. Hij wil het niet, loopt zelfs naar het toilet, maakt zelf de deur open wipt de toiletbril op en drinkt uit de pot...
Nu staat er een stenen schaal, geen probleem, hij drinkt nu gewoon uit de stenen schaal..
Misschien toch is een ander bakje geven idd.. Gekke beesten.. :=

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:11

Metalen voerbakken vinden sommige honden inderdaad eng.
Ik zou inderdaad plastic proberen.

IMJ, met voer erin zien ze de bodem niet. Met water erin wel en dat kan spiegelen, heeeeeeel eng. :+

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:14

Stomme is dat hij eigenlijk nooit ergens bang voor is.. Geloof niet dat het angst is, zijn voerbak en waterbak zitten in dezelfde standaard. Hij neemt zijn voerbak zelfs mee als hij leeg is :D
Nou ja, wat het is is het.. Gek is het wel... :D

Traber, dat tikken vind ik wel een goeie idd..
Hoewel dat hier niet gebeurd heb ik het geluid idd wel van en vorige hond. :j
Laatst bijgewerkt door IMJ op 18-03-13 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:14

Ibbel schreef:
MrTut schreef:

Een puppie van 9 weken? Lijkt me toch niet echt gezond, zo'n dingske moet regelmatig eten. Ik geloof er geen snars van dat je een pup van die leeftijd kunt 'verwennen'.

Schuiven en het geluid ervan kan een probleem zijn, of iets dat tegen de bak tikt. of er helemaal overheen moeten buigen. Misschien eens een omgekeerd kommetje in het midden van de bak leggen, zodat de brokken langs de rand blijven liggen?

De eerste zinvolle en doordachte reactie hier. :j Ongelooflijk dat mensen nog steeds denken dat dieren geen gegronde redenen hebben om iets wel of juist niet te doen. Er is duidelijk iets met het bakje of de combinatie brokjes/bakje dat maakt dat ze zich er niet prettig bij voelt. Uitzoeken wat dat is en een andere oplossing bedenken dus. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 20:45

Een halsband draagt ze in huis niet, dus dat is het niet.
Heb al verschillende bakjes geprobeerd van verschillende vormen en materialen maar plastic nog niet, dat zou ik eens kunnen proberen.
Schuiven kan het ook niet zijn, bakje staat klem in een hoek van de bench

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:00

ik zou haar anders een buiten de bench om eten proberen te geven?
Als het de bedoeling is dat ze straks gewoon moet kunnen eten in de bench dan kun je daar wel naartoe werken. Misschien is het wel de combinatie met de bench dat ze daar iets eng aan vindt of gewoon daar niet wil weten. Is ze goed gewend aan de bench verder wel?