Dik ooglid kat... Wie heeft raad?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karlijnxxx

Dik ooglid kat... Wie heeft raad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 16:52

Waar de behandeling van paardenziekten en dergelijke geen probleem zijn, heb ik helaas bijster weinig verstand van katten.
Nu is onze oude kat een vrij nukkige eigenwijs figuur wat hem al vaker problemen heeft opgeleverd. Zo zat hij enkele malen verstopt omdat hij niet op de bak wilde en absoluut niet de sneeuw in ging om te poepen. Daar hebben we de dierenarts natuurlijk bij gehad.

Echter dat ik vanmorgen beneden kwam heeft hij een dik ooglid onder zijn oog. Het ziet er enkel dik uit, niet rood oid. Het is gewoon mooi roze maar wel echt heel duidelijk zichtbaar. Hij traant ook behoorlijk.
Ik heb het al met een wattenstaafje en gedroogde kamille thee het oogje schoongemaakt. Het is schoon nu, maar het zal natuurlijk geen wondermiddel zijn.

Dus wat to do? Ik heb ook welles een verstopt oog, ga ik ook niet mee naar de dokter tot het te erg wordt. Maar wanneer is het te erg?

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:40

cursebreaker

Re: Dik ooglid kat... Wie heeft raad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:52

Ik weet niet of je een foto kunt maken?
Wat is de kleur van het vocht wat uit het oogje komt, is dat pusachtig of..?
Schoonmaken met afgekookt water is het beste, zou er niet zomaar met kamille thee aan gaan zitten aangezien je niet zeker weet wat het is en daar kunnen ook bacteriën in zitten?
En even afwachten wat morgen gebeurt, als het morgenavond nog niet verbeterd is zou ik toch zeker afspraak bij een DA maken. Denk dat het een kleine ontsteking is als ik het zo hoor, dan is het beste toch met afgekookt water schoonmaken en zalf halen bij de DA. Maar goed, wij zijn geen artsen hier.. een bezoekje aan de DA is sowieso aan te raden, als je te lang wacht en het is een ontsteking of infectie dan heeft je kat dalijk blijvende schade aan het oog. Liever een keer te veel dan te weinig naar de DA vind ik

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:59

Mijn kat heeft ook weleens een dik oog na een gevecht. Ik spoel het dan schoon met een met kamillethee doordrenkt make-up, van buiten naar binnen. Zo kan je eventueel troepjes wegkrijgen.
Als het morgen niet al een beetje minder dik is toch maar even overleggen met je DA.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 12:51

Omdat de structuur van het derde ooglid zo raar was en ik dacht een haal te zien erop, zijn we gisteravond toch maar even langs de dierenarts gegaan. Het kreng wilde natuurlijk weer eens niet mee dus dat was alweer een opgave opzich.

Hij heeft een zalfje gehad wat in zijn oog moet worden gesmeerd. Nog geen 2 uurtjes later, dat ik terug kwam van de fitness was het ooglid al bijna helemaal weggetrokken. Ook traant het een stuk minder. Vrijdag moeten we eigenlijk terug voor controle, maar als het tranen ook stopt laat ik dat lekker zitten. Het is nog even afwachten of het wel of niet gaat jeuken na een paar dagen (en dus meer geirriteert raakt).

Al met al lag de dikke alweer lekker te rollenbollen in het zand en was zn speeltjes aan het vermoorden dus het gaat weer helemaal goed met hem.
Ondanks dat het zo snel wegtrok ben ik toch wel blij dat we een zalfje ervoor hebben gehad.