Op de meest een reactie gegeven. Voor de andere ook onwijs bedankt voor jullie reactie's
Tieme schreef:Is echt geen gekledder hoor. Hoe ontdooi jij het dan?
Ik pak een verpakking dit is 500 gram en zit in plastic. Deze gaat in aan afgesloten bak op het aanrecht. S ochtens als ik op sta. En savonds is het dan ontdooit en ik trek het zakje los en laat het in zijn voerbak vallen.
LibertyLucky schreef:ik zou geen kattenvoer bijvoeden ,de verhoudingen zijn toch anders
Schapenvet is inderdaad een goed idee en misschien wat vers vlees bijvoeden?
Ik weet inderdaad dat de verhoudingen iets verschillen. Maar omdat het een aanvulling is vroeg ik me af in hoe verre het echt kwaad kan. Hij krijgt ook wel eens een stuk vlees of vis los bijv herten boutjes, eenden nekken of een zalm kop. Maar dit is niet echt een standaard iets. Maar ik heb gewoon wat in huis en pak dan soms wat uit de vriezer.
Sassol schreef:Is het niet gewoon een idee om op 1 dag, 6 pakjes lotgering te verdelen in stukjes van 100 gram? Dan ben je max een half uurtje kwijt en weer klaar voor een hele maand. Alles bevroren verdelen en je hebt ook geen geklieder.
Kun je in een plastic zakje of klein bakje doen en dan pak je elke dag een afgesloten pak lotgering en een klein plakje van 100 uit de vries?
Voor mijn kat koop ik ook hele kilo's, maar hij krijgt maar 100gr per dag. Snij dan dus ook zo'n kilo rol in 10 stukken. Gaat prima, geen geklieder.
Ik vind dit wel een goed idee. Snij jij die pakjes dan bevroren ? Want dat kreeg ik dus echt met geen mogelijkheid voor mekaar misschien heb je een andere merk kvv? En welk mes gebruik je?
dees_daan schreef:1x per jaar ontwormen is te weinig, honden horen om de 3 maanden ontwormd te worden.
Daarnaast is het logisch dat hij nu afvalt omdat hij meer verbruikt..
Ik zou hem toch meer lotgering geven, ik heb het hier ook in een afgesloten diepvriesbakje en heb geen last van geklieder hoor..
Je zou hem ook smuldier bij kunnen geven, dat is verpakt per 400 gram, als je de helft van een pakje er bij doet dan heb je een bakje met 200 gram vlees in de koelkast, dat is toch hetzelfde als rauwe gehakt? Zit ook in een verpakking, je zou het dan alleen zelf in een bakje moeten doen, is een stuk goedkoper dan gehakt, je kan anders idd alleen rundergehakt voor gebruiken want honden mogen geen rauw varkensvlees hebben..
Daar verschillen de meningen over. De een ontwormd zijn hond iedere maand en de ander een keer per jaar. Ik ben geen voorstander van onnodige troep in me hond. Me paard word ook maar 1x per jaar ontwormd. Ik vind t geen probleem om te verdelen alleen vind ik lotgering een bloederige versie van kvv ( ken ook kvv’s die dat minder hebben)