Oude hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

midori

Oude hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 15:20

Hallo allemaal!

Onze Riezen Schnauzer is ondertussen al weer 10 jaartjes oud maar gelukkig nog lekker vrolijk. Allen ze wordt wat stijf... Aangezien we op een boerderij woonen kan ze naar buiten wanneer ze wil en wordt ze maar een keer per dag uitgelaten. Een paar keer per week is dat een lange wandeling en ze vindt het geweldig, het is dan net een jonge hond. Alleen is ze na afloop heel erg stijf. Zo stijf dat ze moeite heeft met opstaan. Het is de volgende dag wel weer weg, maar is het wel verstandig om dan nog zulke lange wandelingen te maken ondanks dat ze het zo leuk vindt?

Michellette

Re: Oude hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:27

Hier ook een 10 jaar oude Riezenschnauzer. Wij hebben sinds twee weken een (Beauceron-)pup. Juist nu ze nog erg fit is, hebben we besloten een pup erbij te doen. Ja, ook onze teef is wat rustiger en minder soepel en gaat alles niet meer zo gemakkelijk als een paar jaar terug, maar juist het gene wat haar veel plezier oplevert blijven we gewoon doen.

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 16:19

Michellette schreef:
Hier ook een 10 jaar oude Riezenschnauzer. Wij hebben sinds twee weken een (Beauceron-)pup. Juist nu ze nog erg fit is, hebben we besloten een pup erbij te doen. Ja, ook onze teef is wat rustiger en minder soepel en gaat alles niet meer zo gemakkelijk als een paar jaar terug, maar juist het gene wat haar veel plezier oplevert blijven we gewoon doen.

Ja ze leeft echt helemaal op als je gaat wandelen dus ik zou het sneu vinden om het te laten maar aan de andere kant in het ook sneu om haar zo stijf te zien! Toch maar blijven wandelen denk ik. We hebben haar een tijdje een poeder tegen stijfheid gegeven maar dat hielp niet

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:23

Hoe ziet de lange wandeling eruit? Misschien opletten dat je eerst rustig warmloopt en aan het einde ook weer een cooldown houdt?
Het is denk ik ook handiger om haar na die lange wandeling ook nog een korte wandeling te geven, gewoon rustig gestaag lopen. Dat ze dus niet 's avonds lang wandelt, uren stil ligt te slapen en daarna heel stijf is en nauwelijks overeind komt.

Maar die lange wandeling zou ik zeker blijven doen. (Hooguit dus de dingen eromheen veranderen)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:32

Mijn bijna 17 jaar oude hondje krijgt Seraquin als supplement voor zijn arthrose en dat helpt echt goed tegen de stijfheid. Het is natuurlijk en kan verder geen kwaad.
Weet natuurlijk niet of je dat in Zweden ook kan krijgen en of het daar misschien anders heet dan in België.

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 19:17

Sassol schreef:
Hoe ziet de lange wandeling eruit? Misschien opletten dat je eerst rustig warmloopt en aan het einde ook weer een cooldown houdt?
Het is denk ik ook handiger om haar na die lange wandeling ook nog een korte wandeling te geven, gewoon rustig gestaag lopen. Dat ze dus niet 's avonds lang wandelt, uren stil ligt te slapen en daarna heel stijf is en nauwelijks overeind komt.

Maar die lange wandeling zou ik zeker blijven doen. (Hooguit dus de dingen eromheen veranderen)

Dom dat ik ddar zelf niet aan heb gedacht, bedankt voor de tips!! Ze is nogal hyper aan het begin van de wandeling maar als je haar aangelijnt houdt kunnen we haar natuurlijk wel rustig houden. Op de terugweg is dat geen probleem want ze wil nooit naar huis :')

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 19:19

Percy schreef:
Mijn bijna 17 jaar oude hondje krijgt Seraquin als supplement voor zijn arthrose en dat helpt echt goed tegen de stijfheid. Het is natuurlijk en kan verder geen kwaad.
Weet natuurlijk niet of je dat in Zweden ook kan krijgen en of het daar misschien anders heet dan in België.

Ja dat kunnen we hier ook wel krijgen. We haden haar eerst (pure?) glukosamine voor honden gegeven maar dat had geen resultaat. Mischien dat dit dan wel beter werkt!