Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Michellette schreef:Hier ook een 10 jaar oude Riezenschnauzer. Wij hebben sinds twee weken een (Beauceron-)pup. Juist nu ze nog erg fit is, hebben we besloten een pup erbij te doen. Ja, ook onze teef is wat rustiger en minder soepel en gaat alles niet meer zo gemakkelijk als een paar jaar terug, maar juist het gene wat haar veel plezier oplevert blijven we gewoon doen.
Sassol schreef:Hoe ziet de lange wandeling eruit? Misschien opletten dat je eerst rustig warmloopt en aan het einde ook weer een cooldown houdt?
Het is denk ik ook handiger om haar na die lange wandeling ook nog een korte wandeling te geven, gewoon rustig gestaag lopen. Dat ze dus niet 's avonds lang wandelt, uren stil ligt te slapen en daarna heel stijf is en nauwelijks overeind komt.
Maar die lange wandeling zou ik zeker blijven doen. (Hooguit dus de dingen eromheen veranderen)
Percy schreef:Mijn bijna 17 jaar oude hondje krijgt Seraquin als supplement voor zijn arthrose en dat helpt echt goed tegen de stijfheid. Het is natuurlijk en kan verder geen kwaad.
Weet natuurlijk niet of je dat in Zweden ook kan krijgen en of het daar misschien anders heet dan in België.